טויוטה מציגה: לנד קרוזר עם מערכת היברידית מתונה

רכב ה-4X4 היפני מקבל חיזוק טכנולוגי עם מערכת 48V שמתווספת למנוע הדיזל

לראשונה בתולדותיו, טויוטה מוסיפה מערכת הנעה היברידית־קלה (MHEV) לדגם הלנד קרוזר החדש. מדובר במערכת הפועלת במתח של 48 וולט, ונועדה לספק שיפור מסוים ביעילות ובתגובות, מבלי לשנות את המבנה המקורי שלו. 

המערכת ההיברידית מבוססת על מנוע 4 צילינדרים טורבו־דיזל בנפח 2.8 ליטר, המפיק 204 כוחות סוס; המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. רכיבי המערכת, כפי שנהוג בדגמים דומים, כוללים  גנרטור/מתנע, סוללת ליתיום־יון קומפקטית וממיר זרם, והם מוסיפים מעט משקל אך אינם פוגעים, לפי טויוטה, ביכולות השטח או בתצורת ההנעה הכפולה של הרכב.

1710175צילום: יצרן

לפי הצהרת היצרן, המערכת החשמלית מספקת תגבור למנוע במצבים מסוימים, מסייעת בהתנעה שקטה ומהירה, מאפשרת שימוש ממושך יותר במערכת העצור־סע (Start & Stop), ומשפרת את יעילות פעולת מערכות הבקרה, כמו בקרת שיוט אדפטיבית. עם זאת, מדובר במערכת היברידית קלה בלבד – כלומר, אין הנעה חשמלית עצמאית. 

מערכת 48V היא צעד נוסף במסגרת מעבר מדורג של טויוטה לטכנולוגיות חשמליות. בניגוד למערכת היברידית מלאה, היא נחשבת לפתרון פשוט וזול יותר שמאפשר לעמוד בתקני זיהום אוויר מחמירים מבלי להידרש לשינויים מהותיים.

לנד קרוזר החדש מבוסס על פלטפורמת TNGA-F של טויוטה, שמשרתת גם את הטונדרה והסקוויה בין היתר. הרכב ממשיך להציע שלדת סולם, הנעה כפולה קבועה, נעילת דיפרנציאל מרכזית והילוך כוח. הגרסה ההיברידית־קלה תוצע לצדו של דגם הדיזל הרגיל במספר שווקים נבחרים באירופה, במהלך הקיץ הקרוב והסתיו. 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.