שברולט ספארק במבחן ארוך טווח - שלב הסיכומים - אוטו

שברולט ספארק במבחן ארוך טווח - שלב הסיכומים

זה כחודשיים שהספארק צובר מעט קילומטרים, וגם קצת אבק. ככה זה כאשר יש סגר ומעצר בית לאורך תקופה ארוכה. ובכל זאת, יש תובנות

נגיף הקורונה שיבש את מהלך הדברים בהרבה תחומים בכדור בו אנו חיים בו – בין היתר גם מה שקשור לנסועה של שברולט ספארק. דיווח זה מתייצב כאן לאחר שבחודש הקודם לא סיפקנו אחד, שהרי בשביל כלום קילומטרים לא נבלבל את המוח. כעת, לאחר חודשיים של נסועה, יש לנו אפשרות לדיווח הגון. 

משפט סיכום
במהלך שבעת החודשים האלה עברנו עם הספארק 17,000 ק"מ, קצת יותר מנסועה שנתית של רכב נוסעים (כ-16,000 ק"מ), ולא נתקלנו בתקלות או אפילו במשהו הראוי לציון.

בהרחבה
גמענו עם המכונית מאז שנאספה כ-2400 ק"מ בממוצע לחודש. חלקם נעשו בכבישים מהירים, חלקם בכבישים בין-עירוניים, גם בנידחים, הגענו עם הספארק גם לצפון הרמה וגם לאילת, עלינו לחרמון וירדנו לים המלח נסענו – ובעיקר נסענו איתה הרבה מאוד בערים, גם מהבית (חדרה) למערכת (פתח תקווה) ובחזרה. הספארק ליוותה אותנו במבחני דרכים ובצילומים, הייתה בת לוויה בנסיעות משפחתיות ובסידורים, למדנו להעריך אותה היכן שצריך וגם הבנו היכן מגרעותיה.

1628797
צילום: בן חסון

מגרעות
החיבור של הסלולרי למולטימדיה איטי למדי, ולעתים נדרשות כשתי דקות לסנכרון; אם החיבור מהיר מהרגיל, אז לא פעם נוצר ניתוק באמצע חיוג למיועד/ת, ולעיתים רחוקות יותר נרשם סירוב להתחבר כראוי. נפח תא המטען לא מרשים ביחס לדגמים אחרים בסגמנט. הנשיכה הראשונית של הבלמים אינה חזקה דיה. חשבתם שסיימתי? הצד הדינמי אינו מבריק, והמכונית הזאת וכיף מנהיגה הם כמו שמן ומים. עוד משהו? גם איכות החומרים לא מתעלה, פלסטיק פשוט ותו לא. 

1626384
צילום: יואל פלרמן

ביצועים ויותר
אבל כאשר לוחצים על דוושת התאוצה, התגובה היא "וואלה, זה מאיץ", כי לספארק יש מנוע של 1.4 ליטר והספק של 98 כ"ס, ואלה נתונים טובים משמעותית ממה שיש למתחרים. האוטו לא מווברץ בעמידה כי המנוע מאוזן יותר, גם בגלל שיש לו ארבעה צילינדרים ולא שלושה כמו למרבית המתחרות. צריכת הדלק מעולה, וכבר ראינו דיווחים חודשיים עם נתון הגבוה מ-17 ק"מ לליטר.

גם הראות החוצה מעולה, והיי, יש גם מצלמת רברס שעוזרת בנסיעה לאחור. גם נוחות הנסיעה טובה משמעותית מזו שמציעות המתחרות, וניתן לשייט עם הספארק במהירות גבוהה יחסית מבלי לסבול. נכון, רעשי הכביש בולטים, אבל כמו שאמר פעם יהודי אחד עם שיער מצחיק – הכל יחסי; רעשי הכביש חלשים משמעותית מאלו שבמתחרות.

1626387
צילום: יואל פלרמן

קצת על מפרט
והבטיחות? עשר כריות אוויר, ולמרות שספארק נמצאת בסגמנט הזול ביותר, יש לה גם מערכות בטיחות מתקדמות. ובכלל, מערכת מולטימדיה עם צימוד לאנדרואיד אוטו, מפתח חכם הכולל לפתיחה/סגירה וגם התנעה, בקרת שיוט ואפילו חיישן משקל לניתוק כרית האוויר הקדמית של הנוסע – אז לא צריך לפתוח את תא הכפפות ולסובב עם מפתח. מחשיך? היא תדליק לבד את הפנסים. בקיצור, למרות הסגמנט הזול, האבזור בהחלט עשיר. 

1626383
צילום: יואל פלרמן

פסקת סיום
שברולט ספארק היא מכונית עירונית נהדרת שמסוגלת לקחת אותך לנסיעה בין-עירונית מבלי שתסבול. נכון, היא לא משייטת בנועם כמו סופרמיני ממוצעת, אבל באמת שאין סיבה לקנות מכונית סופרמיני רק כי פה ושם יש לכם נסיעה מחוץ לעיר, כאשר כמעט הכל נעשה ברחובות העיר. הקטנה הזאת תתנהל בקלות ותחסוך לכם לא מעט כסף.

לא סתם בחרנו בה ל'מיני השנה של מגזין אוטו', ואני בהחלט עומד מאחורי ההצהרה שאם אצטרך לרכוש מכונית מיני ממיטב כספי – זו תהיה שברולט ספארק.

המונה מדבר (חודשים 6 ו-7)
נסועה: 2,296 ק"מ
תדלוק: 166.38 ליטר
צריכה: 13.8 ק"מ לליטר*

סיכום
סך נסועה מתחילת התקופה: 16,734 ק"מ
סך תדלוק מתחילת התקופה: 1047 ליטר
סך צריכה מתחילת התקופה: 16 ק"מ/ל'

*בחודשים אלה הנסיעה היו עירוניות ברובן המוחלט ולכן צריכת הדלק גבוהה במעט מהרגיל, ועדיין מרשימה לתוואי עירוני.

1626386
צילום: יואל פלרמן

שווה לשקול גם:

מחיר
82490
החל מ- 818 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2046
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 1

מידות

אורך
364
רוחב
159
גובה
148
משקל
1088
בסיס גלגלים
238
נפח תא מטען (ליטר)
185
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
35

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
165/65/14

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1399
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
98
סל"ד להספק מירבי
6200
מומנט מירבי (קג"מ)
13.1
סל"ד למומנט מירבי
4400
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
12.6
מהירות מרבית (קמ"ש)
179
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.7
צריכת דלק - עירונית
13.7
צריכת דלק - ממוצעת
18.2
דרגת זיהום אוויר
5
צריכת דלק - אמיתית
13.8
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
10
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם שברולט ספארק
גרסה ספארק מ. פנים 1.4 ל', אוט', LT Plus
מחיר 82490
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 12.6
מהירות מרבית (קמ"ש) 179
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 18.2
נפח תא מטען (ליטר) 185
דרגת זיהום אוויר 5

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות