נגיף הקורונה שיבש את מהלך הדברים בהרבה תחומים בכדור בו אנו חיים בו – בין היתר גם מה שקשור לנסועה של שברולט ספארק. דיווח זה מתייצב כאן לאחר שבחודש הקודם לא סיפקנו אחד, שהרי בשביל כלום קילומטרים לא נבלבל את המוח. כעת, לאחר חודשיים של נסועה, יש לנו אפשרות לדיווח הגון. 

משפט סיכום
במהלך שבעת החודשים האלה עברנו עם הספארק 17,000 ק"מ, קצת יותר מנסועה שנתית של רכב נוסעים (כ-16,000 ק"מ), ולא נתקלנו בתקלות או אפילו במשהו הראוי לציון.

בהרחבה
גמענו עם המכונית מאז שנאספה כ-2400 ק"מ בממוצע לחודש. חלקם נעשו בכבישים מהירים, חלקם בכבישים בין-עירוניים, גם בנידחים, הגענו עם הספארק גם לצפון הרמה וגם לאילת, עלינו לחרמון וירדנו לים המלח נסענו – ובעיקר נסענו איתה הרבה מאוד בערים, גם מהבית (חדרה) למערכת (פתח תקווה) ובחזרה. הספארק ליוותה אותנו במבחני דרכים ובצילומים, הייתה בת לוויה בנסיעות משפחתיות ובסידורים, למדנו להעריך אותה היכן שצריך וגם הבנו היכן מגרעותיה.

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, שלב הסיכומים, דיווח 7)
צילום: בן חסון

מגרעות
החיבור של הסלולרי למולטימדיה איטי למדי, ולעתים נדרשות כשתי דקות לסנכרון; אם החיבור מהיר מהרגיל, אז לא פעם נוצר ניתוק באמצע חיוג למיועד/ת, ולעיתים רחוקות יותר נרשם סירוב להתחבר כראוי. נפח תא המטען לא מרשים ביחס לדגמים אחרים בסגמנט. הנשיכה הראשונית של הבלמים אינה חזקה דיה. חשבתם שסיימתי? הצד הדינמי אינו מבריק, והמכונית הזאת וכיף מנהיגה הם כמו שמן ומים. עוד משהו? גם איכות החומרים לא מתעלה, פלסטיק פשוט ותו לא. 

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, שלב הסיכומים, דיווח 7)
צילום: יואל פלרמן

ביצועים ויותר
אבל כאשר לוחצים על דוושת התאוצה, התגובה היא "וואלה, זה מאיץ", כי לספארק יש מנוע של 1.4 ליטר והספק של 98 כ"ס, ואלה נתונים טובים משמעותית ממה שיש למתחרים. האוטו לא מווברץ בעמידה כי המנוע מאוזן יותר, גם בגלל שיש לו ארבעה צילינדרים ולא שלושה כמו למרבית המתחרות. צריכת הדלק מעולה, וכבר ראינו דיווחים חודשיים עם נתון הגבוה מ-17 ק"מ לליטר.

גם הראות החוצה מעולה, והיי, יש גם מצלמת רברס שעוזרת בנסיעה לאחור. גם נוחות הנסיעה טובה משמעותית מזו שמציעות המתחרות, וניתן לשייט עם הספארק במהירות גבוהה יחסית מבלי לסבול. נכון, רעשי הכביש בולטים, אבל כמו שאמר פעם יהודי אחד עם שיער מצחיק – הכל יחסי; רעשי הכביש חלשים משמעותית מאלו שבמתחרות.

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, שלב הסיכומים, דיווח 7)
צילום: יואל פלרמן

קצת על מפרט
והבטיחות? עשר כריות אוויר, ולמרות שספארק נמצאת בסגמנט הזול ביותר, יש לה גם מערכות בטיחות מתקדמות. ובכלל, מערכת מולטימדיה עם צימוד לאנדרואיד אוטו, מפתח חכם הכולל לפתיחה/סגירה וגם התנעה, בקרת שיוט ואפילו חיישן משקל לניתוק כרית האוויר הקדמית של הנוסע – אז לא צריך לפתוח את תא הכפפות ולסובב עם מפתח. מחשיך? היא תדליק לבד את הפנסים. בקיצור, למרות הסגמנט הזול, האבזור בהחלט עשיר. 

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, שלב הסיכומים, דיווח 7)
צילום: יואל פלרמן

פסקת סיום
שברולט ספארק היא מכונית עירונית נהדרת שמסוגלת לקחת אותך לנסיעה בין-עירונית מבלי שתסבול. נכון, היא לא משייטת בנועם כמו סופרמיני ממוצעת, אבל באמת שאין סיבה לקנות מכונית סופרמיני רק כי פה ושם יש לכם נסיעה מחוץ לעיר, כאשר כמעט הכל נעשה ברחובות העיר. הקטנה הזאת תתנהל בקלות ותחסוך לכם לא מעט כסף.

לא סתם בחרנו בה ל'מיני השנה של מגזין אוטו', ואני בהחלט עומד מאחורי ההצהרה שאם אצטרך לרכוש מכונית מיני ממיטב כספי – זו תהיה שברולט ספארק.

המונה מדבר (חודשים 6 ו-7)
נסועה: 2,296 ק"מ
תדלוק: 166.38 ליטר
צריכה: 13.8 ק"מ לליטר*

סיכום
סך נסועה מתחילת התקופה: 16,734 ק"מ
סך תדלוק מתחילת התקופה: 1047 ליטר
סך צריכה מתחילת התקופה: 16 ק"מ/ל'

*בחודשים אלה הנסיעה היו עירוניות ברובן המוחלט ולכן צריכת הדלק גבוהה במעט מהרגיל, ועדיין מרשימה לתוואי עירוני.

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, שלב הסיכומים, דיווח 7)
צילום: יואל פלרמן