יונדאי קונה 2020 החדש - חוות דעת - אוטו

יונדאי קונה 2020 החדש - חוות דעת

מבחר דגמי הפנאי של יונדאי הולך וגדל, וכך גם היצע הגרסאות של קונה, שנעשה מעניין יותר. הנה חוות הדעת המלא על יונדאי קונה 2020, מחירון מעודכן, רשימת גרסאות ועוד

בתחילת 2018 הגיע לישראל יונדאי קונה, רכב פנאי קטן (B-SUV) שהוצג בסוף 2017 בתערוכת פרנקפורט. עם אורך של 416.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 260 ס"מ הקונה נמצא בצד הגדול יותר של דגמי הפנאי הקטנים, וקרוב למדי לקטנים שבקטגוריה הקומפקטית שלמעלה.

ההספק והביצועים – 177 כ"ס, 7.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש – טובים משמעותית מהמקובל בקטגוריה, וביונדאי ציינו כי דגם זה משלב בין אופנתיות לכוח. 

קונה הוצע בארץ בתחילת דרכו כאן רק בגרסה החזקה שכללה מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה כפולה. ב-2020 נזנחה גרסת ההנעה הכפולה, ויונדאי ישראל התמקדה בגרסת ההנעה הקדמית הזולה יותר. באמצע 2020 החל שיווק גרסה היברידית עם אותה חטיבת כוח המוכרת מאיוניק, המשלבת מנוע 1.6 ליטר אטמוספירי עם המנוע החשמלי, ליצירת הספק משולב של 141 כ"ס. גרסאות חשמליות נחתו בארץ במהלך 2018 לצורך תקינה, אבל לא שווקו. חוות דעת זו מתייחסת בעיקר לגרסת הטורבו-בנזין התואמת מבחינת עיצוב חיצוני וסביבת הנהג לגרסה ההיברידית של יונדאי קונה 2020. למבחן המלא של יונדאי קונה היברידי לחצו על הקישור.

1619441
צילום: גיא שפרנט

בחניה 
גם שלוש שנים אחרי חשיפתו הקונה עדיין נראה עדכני, ועיצובו הספורטיבי מושך וצעיר ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה, גם בזכות חזית אגרסיבית עם פנסים צרים ו"רעים", וחישוקי "18 ברמות הגימור הגבוהות. ההופעה הצבעונית, בייחוד ברמת הגימור הגבוהה עם צבע שונה לגג, מוסיפה לא מעט.   

קל להתמצא בסביבת הנהג, אך עיצובה מיוחד פחות מזה החיצוני והיא אינה מזמינה – גם בגלל שילוב של חומרי פלסטיק נוקשים וגוונים כהים. מערך מולטימדיה מקורי עם צג 7" ניצב מעל סביבת הנהג, אך אינו נראה מודרני במיוחד. תנוחת הנהיגה נעימה.  

לרמת הגימור 'פרמיום' חישוקי "17, ל'פרסטיג'' ול'סופרים' חישוקי "18 וגם מפתח חכם. במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים מהצדדים ומאחור ועוד. 

1619450
צילום: גיא שפרנט

מאחור המרחב טוב, ובהמשכו תא המטען שאינו גדול במיוחד אך סביר ביחס לקטגוריה (361 ליטר), ובעל מבנה שימושי.

בתנועה 
כאמור, נתוני המנוע והביצועים – 177 כ"ס, 7.5 שניות ל-100 קמ"ש – מרשימים. בכביש אכן בולטת יכולתו של המנוע, וההתנהלות של הקונה נמרצת וזריזה מהמקובל. עם זאת, התיבה הדו-מצמדית מעט איטית בתגובותיה ואינה זורמת במיוחד. צריכת הדלק במבחן עמדה על 10.8 ק"מ/ל'.

בעיר, עם חישוקי "18, הקונה מעט קופצני, ומחוצה לה בולטים רעשי כביש ורוח. היכולת הדינמית טובה, והקונה זורמת בפניות, מתנהלת בקלילות, ולפעמים מפגינה אופי ספורטיבי ומהנה, גם אם ריסון המרכב אינו מושלם. 

1592649
צילום: תומר פדר

תמורה  
הקונה נראה טוב בחוץ, והוא מציע מרחב נאה, שימושיות ואבזור הולם. הביצועים בגרסת הטורבו מצוינים, היכולת הדינמית טובה, אך הוא אינו מעודן או נוח. הגרסה ההיברידית מציעה על הנייר חסכון משמעותי בדלק וביצועים נאותים, מקבילים לשל איוניק החולקת את אותה יחידת הנעה. 

יונדאי קונה 2020 החדש: מחירון, רשימת גרסאות
יונדאי קונה 2020, טורבו, 1.6 ל', 'פרמיום' – 127,000 שקלים 
יונדאי קונה 2020, טורבו, 1.6 ל', 'פרסטיג'' – 134,000 שקלים 
יונדאי קונה 2020, טורבו, 1.6 ל', 'סופרים' – 137,000 שקלים
יונדאי קונה 2020, היברידי, 1.6 ל', 'פרמיום' – 140,000 שקלים
יונדאי קונה 2020, היברידי, 1.6 ל', 'פרסטיג' – 143,000 שקלים


1592653
צילום: תומר פדר
 

שווה לשקול גם:

מחיר
126900
החל מ- 1,259 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3147
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
416
רוחב
180
גובה
156
משקל
1428
בסיס גלגלים
260
נפח תא מטען (ליטר)
361
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1143
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/55/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1591
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
177
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
27.0
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
7.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
210
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.2
צריכת דלק - עירונית
14.5
צריכת דלק - ממוצעת
16.1
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
13.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת בקרת גלישה במדרון, זיהוי הולכי רגל, מערכת למניעת התהפכות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום
מערכת מולטימדיה Connected Car עם ניווט Waze

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
יש
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם יונדאי קונה
גרסה קונה 1.6 ל' טורבו, אוט', Premium
מחיר 126900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 210
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.1
נפח תא מטען (ליטר) 361
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 4. ל3 תראה את הסירטון

    דניאל 25 מאי 2020, 17:12