יונדאי קונה - מבחן דרכים (היברידי) - אוטו

אני לא מתפלא שהקטגוריה של רכבי הפנאי הקטנים עולה ופורחת בתקופה האחרונה. בנוסף לפופולריות לו זוכה רכב הפנאי – בשל עיצובו הקוסם יותר למרבית האוכלוסייה ולעמדת השליטה הגבוהה יותר של הנהג – רכבים אלו אף מציעים חלל גדול יותר בתא הנוסעים מאשר רכב "נמוך" בעל אותם ממדי אורך ורוחב. 

קטגורית רכבי הפנאי הקטנים מעצימה את יתרון רכבי הפנאי, מכיוון שרכב פנאי בממדים חיצוניים הדומים לאלה של סופרמיני מאפשר למשפחה בת ארבע נפשות להתרווח בו בנוחות יחסית ולנוע עמו ביעילות רבה. 

קראתם נכון. ממדים חיצוניים קטנים מהווים יתרון לרובנו המוחלט בערים הגדולות והצפופות. ממדים צנועים מאפשרים להשתחל בקלות למקומות חנייה קצרים, לרחובות צרים, וגם להסתדר היטב בשילוב הקשה של שניהם – מקומות חניה קצרים ברחובות צרים, אלה שהחנייה בהם מותרת בשני הצדדים. 

1633676
צילום: עזרא רפאל

זו כנראה אחת הסיבות לכך שכל היצרנים מתחמשים ברכבי פנאי בקטגוריה הצומחת.

זו גם הסיבה מן הסתם, שחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, משווקת כעת, בנוסף לגרסת הטורבו 1.6 ליטר, גם גרסה היברידית של יונדאי קונה. ואני בטוח כי בעתיד תביא גם את הגרסה החשמלית. 

בשורת ההיברידי – חיסכון בדלק
מוזר להתחיל סקירה על אוטו דווקא בצריכת הדלק, אבל זה בדיוק מה שאעשה במקרה זה. יונדאי קונה היברידי צרך במהלך המבחן יותר מ-17 ק"מ/ל'. הדרך כללה, בין היתר, נסיעה עירונית צפופה ועלייה לירושלים דרך נס הרים. לא אסתיר מכם את העובדה שבעלייה לירושלים דוושת התאוצה פגעה לא פעם ברצפת הרכב. 

1633684
צילום: עזרא רפאל

לכן, התוצאה, בנסיעה בין-עירונית רגועה ואפילו בנסיעה עירונית לא עמוסה, אמורה להגיע בלי בעיות לכ-20 ק"מ לליטר. זוהי תוצאה מצוינת עבור רכב שמשקלו מתקרב לטונה וחצי, טובה בהרבה מזו של קונה עם מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר. 

כפי שאתם יודעים, אין ארוחות חינם – אפילו אם מדובר בגרסה היברידית. ובכן, המחירון ממקם גבוה את קונה ברמת הגימור 'פרסטיג'' המאובזרת, בצמוד לתג מחיר של 143,000 שקלים – 9000 שקלים יותר מאותה רמת גימור בגרסת ה-1.6 ליטר טורבו. 

בנוסף, גרסת הטורבו חזקה יותר מהגרסה ההיברידית. לראשונה יש 177 כ"ס ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 7.5 שניות בלבד; לשנייה הספק משולב של 141 כ"ס ומשך האצה של 11.2 שניות. זה לא אומר שההיברידי עגלה, הוא ממש לא. זה כן אומר, שמי שמחפש ביצועים, גרסת הטורבו היא זו המומלצת עבורו. 

1633687
צילום: עזרא רפאל

וכמה החיסכון? לא ניתן לאמוד את זה בדיוק, מכיוון שלכל אחד הרגלי נהיגה שונים. אולם, בהנחה שאדם עובר במכוניתו כ-15,000 ק"מ בשנה, בעיקר בתנועה עירונית, החיסכון יעמוד על כ-3000 שקלים לשנה. כלומר, החיסכון בצריכה יכסה את תוספת העלות עבור הגרסה ההיברידית. 

מפגש מחודש
העיצוב של הקונה היה מאוד משכנע כשיצא לשווקים ב-2017 – והוא נותר כזה גם היום. אין ספק שהעיצוב של המכונית הזו מושך מבטים.  

סביבת הנהג נותרה כשהייתה. הנדסת האנוש טובה, ולקונה מולטימדיה בשלה ונוחה לתפעול, שיודעת לכתוב ולקרוא עברית, להתממשק עם אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי, לטפל היטב בתוכנות כמו וויז, פנגו ועוד. וכן, גם איכות ההרכבה נותרה טובה מאוד. עם זאת עיצוב סביבת הנהג משמים למדי, וככל שעוברות השנים מיום השקת הדגם, הפער בין עיצוב סביבת הנהג בקונה לבין זה שבחלק מהמתחרים המודרניים יותר – גדל. 

1633689
צילום: עזרא רפאל

האבזור היה ונותר מרשים לאוטו במחיר הזה. בין אם מדובר באבזור בטיחות מתקדם – כולל שמירה אקטיבית על נתיב, בלימה אוטונומית, התרעות על רכב בשטח מת ואובדן ערנות נהג – ובין אם מדובר באבזור נוחות, הכולל: כניסה והתנעה ללא מפתח, פקדי העברת הילוכים מאחורי ההגה, בקרת שיוט, מצלמה אחורית ועוד. 

במבחן הנהיגה
לחיצה בעוצמה מלאה על דוושת התאוצה – מי שחווה את הבעיטה המתקבלת כתוצאה מכך בגרסת הטורבו, יגלה כי זו אינה מתקבלת בקונה ההיברידי. אך ההיברידי יוצא בהחלטיות מהמקום וצובר מהירות בקצב סביר. למיטב זיכרוני, נוחות הנסיעה טובה מזו שבגרסת הטורבו, אולם יש צורך במבחן השוואתי כדי ללמוד על ההבדלים בתחום זה. 

1633693
צילום: עזרא רפאל

התחושה שלי היא שבגרסה ההיברידית הבולמים הקדמיים רכים מאלה האחוריים, מה שגורם לנסיעה נוחה יותר. ובכל זאת, הנוחות בעיר היא לא יותר מבינונית, אבל היא משתפרת במהירות גבוהה יותר. עם זאת, הריכוך קצת מבלבל בנהיגה אגרסיבית יותר, מכיוון שהמתלים מאחור מרוסנים פחות מאלה הקדמיים. נהיגה כזו פחות הולמת את האופי של ההיברידי, ואם בנהיגה ספורטיבית חפצתם – לכו על הטורבו. 

עם זאת, העלייה לירושלים דרך נס הרים, שכלל גם עקיפה אחת על הקטע המקווקו הראשון, הציגה יכולת מספקת. 

בסיס להמלצה
האבזור וההופעה המרשימה של שתי הגרסאות של הקונה דומים – ההבדלים בין הגרסאות חדים וברורים.  

1633691
צילום: עזרא רפאל

אם לא השתכנעתם עדיין ללכת על היברידי, אם חיסכון בדלק וצמצום פליטת מזהמים לא עומדים בראש סדר העדיפויות שלכם – אולי אחריות מורחבת של חמש שנים על הרכב ושבע על המערכת ההיברידית עשויה לשכנע אתכם שזו הגרסה עבורכם.

1633694
צילום: עזרא רפאל

שווה לשקול גם:

מחיר
126900
החל מ- 1,259 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3147
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
416
רוחב
180
גובה
156
משקל
1428
בסיס גלגלים
260
נפח תא מטען (ליטר)
361
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1143
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/55/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1591
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
177
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
27.0
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
7.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
210
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.2
צריכת דלק - עירונית
14.5
צריכת דלק - ממוצעת
16.1
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
13.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת בקרת גלישה במדרון, זיהוי הולכי רגל, מערכת למניעת התהפכות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום
מערכת מולטימדיה Connected Car עם ניווט Waze

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
יש
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם יונדאי קונה
גרסה קונה 1.6 ל' טורבו, אוט', Premium
מחיר 126900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 210
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.1
נפח תא מטען (ליטר) 361
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 9. זבלה לעומת ה EV רק חשמלית יותר טוב

    לא כדאי 5 יולי 2020, 18:35

  2. 8. שולחים לשמרנים את המיושן

    פול אלקטריק 5 יולי 2020, 18:34

  3. 4. הקונה מחממת מצמדים בגרסת הטורבו בנזין

    מבין משהו 3 יולי 2020, 17:04

  4. 1. למי שזה חשוב, להיברידית אין גלגל חלופי.

    יוסי 2 יולי 2020, 19:34