במבחני הדרכים שאנו עורכים אנחנו בוחנים את כלי הרכב השונים בצורה מקיפה ועושים זאת באופן שיטתי. במסגרת זאת אנחנו מתייחסים לעיצוב, מתרשמים מסביבת הנהג, מנסים את המרחב לנוסעים ולמטען, ובודקים את מפרט האבזור ומערכות הבטיחות. כאשר אנחנו יוצאים לדרך, אנחנו בוחנים את כל מרכיבי הנסיעה - ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה ורעשים, יכולת דינמית, וברכבי פנאי גם ההתנהלות בשבילים.

אחד התחומים החשובים הוא נוחות הנסיעה בעיר ומחוצה לה, ואנחנו משקיעים הרבה בבחינת יכולתם של הדגמים הנבחנים בתחום זה. מעבר לסיבה הפשוטה שנוחות נסיעה היא מרכיב חשוב מאוד ביכולת הכוללת של הרכב בכל מקום, הרי בישראל האתגר העומד בפני הדגמים השונים גדול מאוד.

בשעה שניתן עקרונית להגיע לאותם ביצועים ואותה צריכת דלק, למשל, בדגם נתון הן באירופה והן בישראל, בכל הקשור לנוחות נסיעה הסיפור שונה. רמת האחזקה הנמוכה של רחובות הערים, האיכות הבינונית של קטעי כביש רבים מאוד בדרך הבין-עירונית, מעמידים בפני הרכב אתגר לא פשוט. המשמעות היא שרכב שמציע נוחות נסיעה סבירה באירופה עלול להתגלות כלא נוח בארץ. ושוב: בארץ זה עניין לא זניח.

ההתייחסות בכתבה זו היא לנוחות נסיעה בלבד; על כל השאר, כולל מפרטים ומחירים, תוכלו לקרוא בקישורים המצורפים באתר אוטו. כמובן, כמו תמיד, אנחנו ממליצים שתבצעו בעצמכם נסיעת מבחן, כדי לבדוק האם הרכב המדובר הוא המתאים והנוח ביותר עבורכם.


מי הג'יפון הקומפקטי הכי נוח בישראל?
צילום: מערכת אוטו

הג'יפון הקומפקטי הנוח ביותר בישראל: סיטרואן C5 איירקרוס

סיטרואן C5 איירקרוס הגיע אלינו ביוני 2019 והציע טכנולוגיית בולמים שנוצרה עבור עולם המירוצים, אלא שכאן הכיול ממוקד בשיפור נוחות הנסיעה. בולמים אלה גורמים לסיטרואן C5 איירקרוס להיות טוב משאר חברי הסגמנט בתחום נוחות הנסיעה, וכמו קקטוס שצויד לראשונה בבולמים אלה, סיטרואן C5 איירקרוס הציב רף משלו. הפער בינו ובין המתחרים גדול מאוד, ואם אתם שואלים אותנו, אז דווקא ברמת הגימור הנמוכה תקבלו את מרב הנוחות, מכיוון שלצמיג שם דופן גדולה יותר, וגם היא תורמת לשיכוך את השיבושים; אחדים מאיתנו העדיפו את המושב הרגיל ברמת גימור זו על-פני המושב התלת-שכבתי החכם בזו היקרה.

מי הג'יפון הקומפקטי הכי נוח בישראל?
צילום: מערכת אוטו
 
שווה אזכור 1: אם אתם מחפשים רכב פנאי בקטגוריה זו, ונוחות היא מעל הכל — עצרו את החיפוש כאן. סיטרואן C5 איירקרוס הוא הנוח ביותר ובפער.

ובכל זאת, הנה כמה רכבי פנאי קומפטיים נוספים שמציעים נוחות נסיעה טובה למדי: מאזדה CX-5פורד קוגה, פיג'ו 3008.

 

מי הג'יפון הקומפקטי הכי נוח בישראל?
צילום: תומר פדר

שווה אזכור 2: דאצ'יה דאסטר. דגם זה נוח מאוד וזאת ללא טכנולוגיה מתקדמת אלא פשוט בגלל כיול מתלים משובח, שאיכותו בולטת מעבר לאספלט. עם ההנעה הכפולה שלו הוא מציע יכולת מרשימה מאוד בשבילים וגם מעבר. והוא גם זול. עם זאת, יש לציין כי הדאסטר קטן יחסית, בעיקר בממד הרוחב, וציון הבטיחות שלו (שלושה כוכבים) אינו מזהיר.

מי הג'יפון הקומפקטי הכי נוח בישראל?
צילום: עזרא רפאל