שברולט ספארק 2021 החדשה: מחירון, רשימת גרסאות
שברולט ספארק, 1.4 ל’, 'LT פלוס‘ — החל מ-82,490 ש“ח
שברולט ספארק, 1.4 ל’, 'פרמייר‘ — החל מ-82,490 ש“ח

רקע כללי
שברולט ספארק הייתה אחת משלוש מכוניות תצוגה במסגרת פרויקט של שברולט, ובו התבקש הקהל הרחב לבחור בדגם המועדף עליו. ייצורה של ספארק, שנבחרה ברוב גדול, החל ב-2010. הדור השני הוצג בשנת 2015, זה עבר מתיחת פנים ב-2018 וזו שברולט ספארק המשווקת כיום בישראל.

הדור השני התבסס על פלטפורמה חדשה לגמרי וצויד במנוע עם נתונים לא אופייניים בסגמנט המיני – נפח 1.4 ליטר, הספק של 98 כ“ס – וזה משודך לתיבה רציפה. ספארק מצוידת באופן תקני לאחר מתיחת הפנים בעשר(!) כריות אוויר, והייתה מדגמי המיני הראשונים שעברו את הרף הנדרש בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות (התרעה על סטייה מנתיב ומרחק, בלימה אוטונומית), כך שלא נדרשת התקנת מערכת התרעה בהרכבה מקומית.

שברולט ספארק 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

ספארק נבחרה על ידינו להיות 'מיני השנה' בתחרות ’אוטו השנה 2020‘, ונבחנה במשך שישה חודשים במסגרת מבחן ארוך-טווח, עליו תוכלו לקרוא כאן.    

בעמידה
ספארק בדור השני עוצבה באופן סולידי בהשוואה לדגם המקורי. מתיחת הפנים רעננה את הופעתה במקצת עם נגיעות כרום, חישוקים חדשים ומגוון צבעי מרכב עליזים. סביבת הנהג עודכנה גם היא, וכוללת מערכת מולטימדיה ("7) חדשה; ספארק הייתה הראשונה בסגמנט שהציעה קישוריות לאפל קארפליי, וכזו מוצעת כיום יש גם לאנדרואיד אוטו. עיצוב הפנים הוא כמו במכונית ”אמיתית“, ללא חלקי פח חשופים או ניסיונות אחרים למשוך את העין בעזרת מרכיבי עיצוב דומים או צבע. איכות החומרים וההרכבה סבירה. המרחב מלפנים טוב מאוד ביחס לדגמים אחרים בסגמנט המיני, ומושב הנהג מוצלח אף הוא. 

שברולט ספארק 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

מאחור המרחב לנוסעים מספק לילדים, צפוף יותר למבוגרים. תא המטען קטן אפילו ביחס לדגמי מיני אחרים, ונפחו 185 ליטרים בלבד.

בנסיעה
המנוע כאמור הוא בעל נתונים מרשימים ביחס למקובל, והוא גדול, מייצר הספק גבוה ומומנט נדיב, ואלה מאפשרים לספארק לצבור מהירות בקצב מרשים כאשר צריך, ונינוח כאשר לא צריך. בניגוד לחלק מהמתחרות, את הספארק לא צריך לאמץ כדי להתקדם בקצב התנועה ומעבר, והיא מרגישה לגמרי בבית גם בשיוט בין-עירוני מהיר. הנינוחות נשכרת בזכות סל“ד שיוט נמוך של כ-2,000 סל“ד ב-100 קמ“ש.

שברולט ספארק 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

תיבת ההילוכים הרציפה היא שותפה נאמנה למנוע ומתפקדת היטב. צריכת הדלק, על אף הנפח וההספק, דומה לזו של המתחרות, ובסך הכל טובה מאוד; במבחן ארוך הטווח אצלנו עמדה הצריכה על 16 ק“מ לליטר.

גם נוחות הנסיעה של הספארק טובה ביחס למקובל בקטגוריה. היא מתמודדת בצורה ראויה עם אספלט עירוני משובש, וגם מחוץ לעיר ממשיכה להעניק לנוסעים בה נוחות נסיעה טובה, והיא נינוחה ונעימה מהמקובל בסגמנט. בידוד הרעשים טוב גם הוא מהמקובל במכוניות מיני, והיא מאפשרת כיסוי נעים למדי של מרחקים גדולים; אפילו נסענו איתה לאילת.

שברולט ספארק 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

היכולת הדינמית סבירה, אך תחת עומס בולט הכיול הרך של הבולמים, ליצירת זוויות גלגול מוחשיות; היא גם לא צריכה להצטיין בפיתולים, שהרי היא מכונית עירונית. 

לסיכום
שברולט ספארק היא מכונית מיני שבתחומים מסוימים מעניקה לנוהג בה תחושה שהיא שייכת לסגמנט גבוה יותר. אמנם, המרחב מאחור אינו נדיב, תא המטען קטן ואיכות החומרים לא מרשימה – אבל לספארק יש מנוע גדול וחזק ועם זאת  חסכוני, אבזור עשיר, נוחות הנסיעה ואיכותה מעל המקובל בסגמנט – וכל אלה יוצרים מכונית מוצלחת מסוגה, ומעניקים תמורה טובה מאוד בהינתן מחירה.

שברולט ספארק 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: יואל פלרמן