סוזוקי ויטארה הוצג ב־1988, וכמנהג הימים ההם היה רכב שטח אמיתי (שלדת סולם, סרן חי, הילוך כוח). הדור הרביעי, שהוצג ב־2014 היה, כמנהג הימים האלה, רכב פנאי, וזה התמקם בקטגוריה הקטנה בז'אנר, B-SUV. ב־2018 עבר הדגם מתיחת פנים, ואנחנו בחנו את הגרסה המחודשת פעמיים — עם מנוע חזק מהמקובל, טורבו־בנזין 1.4 ליטר המייצר 140 כ"ס והנעה קדמית; עם מנוע טורבו־בנזין מקובל יותר בנפח 1.0 ליטר המייצר 112 כ"ס, אבל עם הנעה כפולה.

סוזוקי ויטארה - מבחן דרכים (1.4 ל', 4X4, מתיחת פנים)
צילום: מערכת אוטו
 
כעת מתייצב ויטארה בגרסה המתבקשת — אותו 1.4 ליטר עם 140 כ"ס, אבל עם הנעה כפולה — ומוסיף גם את מה שהיה חסר: מפרט בטיחות מלא ועדכני. אלא שלכל זה יש מחיר, בדמות תג מחיר הגבוה ביחס למקובל בקטגוריה: 151,000 שקלים לרכב המבחן (2000 שקלים פחות ללא הצביעה הדו־גונית).
 
מה שרואים, מה שחווים
העיצוב של רכב הפנאי הקטן מסוקס יחסית לרוב הדגמים בסגמנט, והצביעה הדו־גונית מוסיפה עניין. סביבת הנהג מעוצבת בהתאם, עם מופע ההולך בעקבות רכב שטח עם דשבורד אנכי (יחסית) ופשוט למראה; אך לא למגע — איכות החומרים טובה ביחס למקובל בסגמנט, כוללת חומרים רכים בחלקו העליון של הדשבורד ובדיפוני הדלתות הקדמיות, וגלגל ההגה מצופה עור. גם המושבים בעלי ריפוד איכותי ונעים למגע, ממש מזמינים להיכנס ולשבת.

סוזוקי ויטארה - מבחן דרכים (1.4 ל', 4X4, מתיחת פנים)
צילום: מערכת אוטו
 
מאחור, המרחב סביר עד סביר־פלוס. במושב שם בולט כי תמיכת הירכיים פחות טובה, ובכלל הנוסעים מאחור יגלו שבהם השקיעו פחות.
 
מפרט האבזור נאה וברשימה מפתח חכם (כניסה, התנעה, יציאה), אך גולת הכותרת היא צג מולטימדיה ענק ("10.2) עם ממשק מלא בעברית, מבוסס אנדרואיד. בין השאר, זה מאפשר הפעלה קולית בעברית(!), כולל גם חיפוש באינטרנט או אנשי קשר. המערכת ידידותית גם לטיפוסים אנלוגיים שעדיין לא ערכו היכרות עם אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי, וכעת יש להם מערכת מולטימדיה בעברית שעובדת ממש כמו מחשב רגיל.
 
במבחן הדרכים
יחידת הכוח נהדרת, לא חסר כוח והתיבה מחליפה הילוכים בנועם. עקיפות או השתלבות בכביש המהיר נעשות בקלילות וללא מאמץ. צריכת הדלק במבחן עמדה על ליטר לכל 11.3 קילומטרים בממוצע.
 
סוזוקי ויטארה - מבחן דרכים (1.4 ל', 4X4, מתיחת פנים)
צילום: מערכת אוטו

נוחות הנסיעה טובה גם היא, הרכב אמנם נע על מתליו, אך עושה זאת באופן נשלט ולא נרשמה חבטה בשום שלב. גם נוחות הנסיעה בשבילים הרשימה לטובה — גם באחד עם אבנים זרועות, גם באחר עם אבנים שתולות. מרווח הגחון בן ה־18.5 ס"מ לא מבטיח רבות, אבל ההנעה הכפולה מבטיחה משיכה ראויה במשטחים חלקלקים יחסית, הודות לנעילה אלקטרונית; מתאפשרת רק במצב 'שלג'. יש לציין כי בנסיעה רגילה ההנעה קדמית, האחורית נכנסת לפעולה רק באובדן אחיזה, ובכל מקרה היא מתנתקת ב־60 קמ"ש.
 
שורה תחתונה
סוזוקי ויטארה בגרסתו זו משלב מנוע חזק וביצועים טובים עם הנעה כפולה המביאה יכולות שביל טובות, נוחות הנסיעה טובה בכל מתארי הנסיעה, תא הנוסעים איכותי יחסית, והוא מוסיף, סוף סוף, מערך בטיחות כמו שצריך.
 
עם זאת, מחירו גבוה, ולא במעט, ביחס לדגמים אחרים בסגמנט זה (שאין להם הנעה כפולה), זהה ואף יקר מדגמי פנאי קומפקטיים הגדולים ממנו, לאחד מהם גם הנעה כפולה.

סוזוקי ויטארה - מבחן דרכים (1.4 ל', 4X4, מתיחת פנים)
צילום: מערכת אוטו