"זה פחות או יותר
הטוסון" מסביר תומאס בורקלה (Thomas Buerkle). האיש שאחראי על עיצוב מכונית התצוגה החדשה של
יונדאי, ה-
ix-onic קונספט, מאפשר לי להציץ מקרוב בפנים המכונית שנראה כמו עוד קפיצת מדרגה של יונדאי. "ברור שיהיו לו גלגלים קטנים יותר, ועוד כמה שינויים קלים. אבל בגדול - זה הרכב".
צילום: מנהל
אוטו: ...והפנים?
בורקלה: רצינו ליצור תחושה של מקסימום פרמיום. והארכיטקטורה הכללית היא דומה מאוד למה שיגיע לפס הייצור.
אוטו: האם הסטודיו האירופאי אחראי על העיצוב?
בורקלה: כן. ליונדאי יש כמה מרכזי עיצוב: בקוריאה, בפרקנפורט - שם אנחנו יושבים - אבל יש גם בסין, קליפורניה, ואחד קטן בטוקיו. על מחליף הטוסון אנחנו אחראים כמו במקרה של
ה-i20. המכונית הזו עוצבה באירופה ותוכננה במיוחד עבור אירופה, אבל היא תימכר בכל העולם.
אוטו: על מה מבוסס הרכב הזה והיכן הוא יבנה?
בורקלה: הוא מבוסס על
ה-i30 ויבנה בסלובקיה לצד המכוניות של קיה. קיה תבנה אצלנו מכונית שלה.
אוטו: בעבר היה דמיון גדול בין הטוסון ל
ספורטאז'. האם זה יחזור על עצמו?
בורקלה: הקונצרן פיצל את צוותי העיצוב כדי שהמכוניות תראינה שונות לגמרי.
אוטו: אז מתי נראה את הדבר האמיתי ?
בורקלה: אין לכם עוד הרבה זמן לחכות. הצגת הבכורה תהיה תוך חצי שנה בפרנקפורט ועד סוף השנה היא תהיה על כבישי אירופה.
אוטו: נראה שהרכב מציג קו חדש של עיצוב. האם זה נכון?
בורקלה: כן, זו התחלה חדשה וכל המבחר שלנו יראה מאוד שונה והרבה יותר יפה. ה-i20 כבר נראית טוב יותר וזה הולך להשתפר.
אוטו: יונדאי נתפסת כחברה שמרנית בעיצוב. היה קשה לשכנע אותם לשנות כיוון?
בורקלה: לא. הם רוצים זאת. הם הולכים לשם ומשוכנעים שזו הדרך.