ג’נסיס מרימה הילוך: ה-G90 החדשה, יעד מכירות שאפתני ודגמי Magma בדרך
אנשי מותג ג'נסיס בישראל על התוכניות בהמשך: יצירת ייחוד ב-G90, הגדלת המכירות, גרסאות חדשות, גם מַגְמָה הספורטיבית
השקת הדור השני של ספינת הדגל של ג'נסיס, G90, הייתה אירוע משמעותי עבור אנשי מותג היוקרה של יונדאי המיובא על-ידי כלמוביל. הדור הראשון של דגם זה הגיע לכאן רק בשתי יחידות – אחת דרכם והשנייה ביבוא אישי – והכוונה היא להגיע להיקפי פעילות אחרים, למרות שתחום מכוניות הפאר קטן ביותר מלכתחילה.
מכונית פאר מהווה מרכיב חשוב מאוד ביצירת הזהות של מותג יוקרה; לקסוס (1989) ואודי (1994) יצאו לדרכן כמותגים כאלה עם LS ו-A8, וגם אצל ב.מ.וו ומרצדס דגמים אלה מובילים את הטכנולוגיה שלהם ומפגינים את יכולות המותג בנוכחות בכביש ובפאר. על מעמדן של מכוניות פאר כרכבי שרד בעולם כולו אפשר לקבל מידע ישיר במהדורות החדשות.
היקף המכירות השנתי של דגמים כאלה, שמחירם עד כה מתחיל במיליון שקלים קטן מאוד בישראל, כ-200 יחידות בשנה (כולל יבוא אישי/מקביל), רובו מרצדס S קלאס. אנשי ג'נסיס מכוונים ל-10% מפלח השוק הזה, ל-20 מכוניות בשנה. חלק מהלקוחות, כך הכוונה, יגיעו מבין אלה הרוכשים מכוניות סלון של מותגי היוקרה בזכות מחירי G90, החל מ-850,000 שקלים, הקרובים לגרסאות היקרות שלהן, כמו מרצדס E קלאס E300e 'פלטינום'.
בהקשר זה ג'נסיס בישראל תייבא לכאן את הגרסה המוארכת של G90 (תוספת של 19 ס"מ בבסיס הגלגלים ובאורך המרכב), הכוללת פאר רב אף יותר מאחור, וזו תהיה יקרה מהרגילה ב-300,000 שקלים. להדגשה המרכיב האקסקלוסיבי, לקוחות יוכלו להזמין את הרכב בהתאמה אישית המכונה 'One of One' לבחירה של פריטי עיצוב, חומרים וגימור בחוץ ובפנים לפי טעמו. לפי נסי דירליק, מנהל חטיבת ג'נסיס בכלמוביל שפעל קודם במסגרת מותג מרצדס, מדובר באפשרויות ברמה שלא הייתה מוכרת עד היום בתחום.
ג׳נסיס רוצים לגדול
אנשי ג'נסיס מצפים לסיים את 2025 עם 450 מסירות, והכוונה היא להגיע ל-600 יחידות ב-2026, וב-2027 להגיע ל-900 כלי רכב. "השאיפה היא תמיד לעבור את רף האלף", אומר דירליק שמקווה שהדבר יקרה ב-2028. ב-2026, כך סבורים בחטיבה, ייהנה המותג גם מהלקוחות החוזרים שלו משנת השיא שלו ב-2023, אז נמכרו יותר מ-800 מכוניות, שירצו להחליף את הרכב אחרי שלוש שנים.
האופטימיות של דירליק מתבססת גם על שינויים במערך הדגמים והגרסאות. בתחילת 2026 תגיע לישראל הגרסה המחודשת של GV70 החשמלי, ודגם זה יוצע בסוף אותה שנה גם בגרסה היברידית-נטענת עם מנוע בעירה כמאריך-טווח.
באמצע 2026 תגיע המהדורה המחודשת של GV60 החשמלי ולזו יהיה טווח מוגדל. דגם זה יוצג גם בגרסת מגמה (Magma), הסדרה הספורטיבית של המותג, וזו תתייצב כאן בסוף אותה שנה. בהמשך יוצעו גרסאות מגמה של דגמים אחרים.
בתחילת 2027 יגיעו דגמי סדרה 80 – מכונית הסלון G80, דגם הפנאי הגדול GV80 במרכב רגיל ובפנאי-קופה – לאחר שעברו מתיחת פנים וכשהן מצוידות בחטיבת כוח היברידית חדשה.
כתבות אחרונות
-
שרון ביידר, 04/12/2025עד 120 - קשישות בנות 100 בכבישי ישראל
-
מערכת אוטו, 04/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהג ערן זהבי?
-
איתי שטיינברג, 04/12/2025שברולט סילברדו EV – מבחן דרכים
-
ניר בן טובים , 04/12/2025מכונית הספורט של קיה חוזרת?
-
ניר בן טובים , 04/12/2025ויכוח על חניה הסתיים ב"אתה רוסי מסריח" - ופיצוי של אלפי שקלים
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פריסבי מקבלת זיכיון לשיווק צ'רי באוסטריה
-
ניר בן טובים , 03/12/2025מרצדס נדירה הוחרמה מספורטאי אולימפי
-
ניר בן טובים , 03/12/2025סערה ביגואר לנד רובר: מעצב העל פוטר; המהלך האסטרטגי נעצר
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פורד מהמרת על ברונקו פלאג אין לאירופה