אופל, יצרנית הרכב הגרמנית שהיא חלק מקבוצת 'סטלנטיס', הכריזה על גרסת הנעה כפולה חשמלית חדשה של
גרנדלנד, רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) שלה. זהו הרכב החשמלי הראשון עם הנעה כפולה של היצרנית.
נזכיר, הדור השני של אופל גרנדלנד
נחשף לפני קצת יותר משנה. דור זה מבוסס על פלטפורמת STLA 'מדיום' החדשה של הקבוצה אותה הוא חולק עם דגמים נוספים כמו פיג'ו 3008 או סיטרואן C5 איירקרוס החדשים. כבר עם הכרזתו ציינה אופל כי הדגם יוצא עם מגוון מערכות הנעה ברמות חישמול שונות: ממערך היברידי-מתון (1.2 ל'), דרך גרסאות היברידיות נטענות ועד לגרסאות כל חשמליות כולל גרסת ההנעה הכפולה עליה היצרנית מפרטת כעת.
צילום: אופל
עד 325 כ"ס ו-501 ק"מ
גרסת ההנעה הכפולה עושה שימוש בסידור מוכר שכבר הוצג עם דגמים כמו פיג'ו 3008. זה אומר שהדגם משלב בין שני מנועים – קדמי עם 213 כ"ס ואחורי עם 112 כ"ס – להספק משולב מירבי של 325 כ"ס ומומנט של 51.9 קג"מ. למערך ההנעה ארבעה מצבי נהיגה אשר משפיעים על תגובות מערך ההנעה, אופי שילוב המנועים החשמליים וההספק הזמין לנהג.
כך למשל, במצב ה'רגיל' ההספק והמומנט המירביים עומדים על 313 כ"ס ו-45.9 קג"מ בהתאמה. באופל מציינים כי במצב זה ההנעה קדמית בבסיסה והמנועים משתלבים בהתאם לצורך באופן אוטומטי. מצב 'ספורט' מאפשר גישה לנתוני ההספק והמומנט המירביים וגם אל נתוני הביצועים: 6.1 שניות ל-100 קמ"ש. מצב זה נועל את יחס ההספק בין המנועים ל-60:40 לטובת המנוע הקדמי כמובן.
צילום: אופל
במצב 'שטח' שני המנועים יופעלו תמיד במקביל עם חלוקה שווה בין הצירים, וגם מפות התפעול של מערכות בקרת היציבות והמשיכה מותאמות לנהיגה שכזו. המצב האחרון הוא מצב 'חסכון' בו פועל רק המנוע הקדמי – 213 כ"ס ו-35 קג"מ וכדי להוסיף לחסכון גם תגובות דוושת התאוצה משתנות ומערכת המיזוג ממותנת אף היא. באופל מציינים כי לחיצה מלאה על דוושת התאוצה (עבור עקיפה, למשל) תשלב באופן מיידי את המנוע האחורי.
הסוללה היא מסוג NMC ובקיבולת של 73 קוט"ש, סידור אשר מבטיח טווח נסיעה מירבי של עד 501 ק"מ בין טעינות. הספק הטעינה המהירה לא נמסר אולם באופל מציינים כי טעינה מ-20% עד 80% אורכת קצת פחות מ-30 דקות.