אופל ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלה ומציגה גרסה חדשה לדגם ה
פרונטרה – גרסת Extended Range. מדובר בגרסה המצוידת בסוללה גדולה יותר, בקיבול של 54 קוט"ש, המאפשרת טווח נסיעה מרבי של עד 408 קילומטרים לפי תקן WLTP. מדובר בשיפור של כ־100 קילומטרים לעומת גרסת הבסיס שמגיעה עם סוללה קטנה יותר, בקיבול של 44 קוט"ש בלבד.
גם בגרסה זו מצויד הפרונטרה במנוע חשמלי קדמי, בהספק של 83 קילוואט (113 כוחות סוס) עם מומנט של כ-14 קג"מ. אך בשל משקל הסוללה המוגדל, הביצועים מעט איטיים יותר: ההאצה מ־0 ל־100 קמ"ש אורכת כ־14.2 שניות, לעומת 12.1 שניות בגרסה הקלה יותר. המהירות המרבית נותרה ללא שינוי ועומדת על 150 קמ"ש.
טעינה מהירה מתבצעת בעמדות DC בהספק של עד 100 קילוואט, ומאפשרת להטעין את הסוללה מ־20% ל־80% תוך כחצי שעה בלבד. צריכת האנרגיה המוצהרת נעה סביב 16 קוט"ש ל־100 קילומטרים, נתון תחרותי בקטגוריה, ונמוך בכ־2 קוט"ש לעומת גרסת הבסיס.
צילום: יצרן
הפלטפורמה של הפרונטרה – Smart Car של קבוצת סטלנטיס – משותפת גם לדגמים כמו סיטרואן e-C3. הממדים נוחים לשימוש עירוני, אך הדגם מציע מרחב פנימי נדיב למדי. תא המטען מציע נפח של 460 ליטר, ועם קיפול המושבים מגיע ליותר מ־1,600 ליטר, מה שהופך אותו לאופציה רלוונטית גם למשפחות.
הייצור של הפרונטרה מתבצע במפעל אופל בסרגוסה, ספרד, שם יורדים מפס הייצור גם גרסאות הבנזין, שמיועדות לשווקים נוספים. ההשקה של גרסת Extended Range תתבצע במהלך המחצית השנייה של 2025, כאשר המחיר צפוי להיות מעט גבוה מהגרסה הרגילה, אך עדיין נמוך ביחס לרוב הקרוסאוברים החשמליים האירופיים.
צילום: אופל
השקת גרסה זו מדגישה את האסטרטגיה של אופל להציע פתרונות חשמליים נגישים יותר, הן מבחינת המחיר והן מבחינת הטווח. החברה שואפת לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי באירופה, במיוחד בתקופה שבה הביקוש לרכב חשמלי נמצא תחת לחץ מצד עלויות ותחנות טעינה מוגבלות. עם סוללה מוגדלת וטעינה מהירה, הפרונטרה החדשה מנסה לתת מענה לנקודות תורפה בתשתית והמחיר.
הפרונטרה תושק בישראל השנה.