ניסאן מהדקת שורות: הג׳וק יהפוך לחשמלי וייווצר על פלטפורמת הליף
הקרוסאובר הקומפקטי יעבור מהפך מלא, יגדל בממדים וייוצר באנגליה החל מסוף 2026. פלטפורמה משותפת, ספקים סיניים וסימני שאלה סביב עתיד דגמי המפתח של המותג באירופה
ניסאן ממשיכה לחדד את האסטרטגיה החשמלית שלה באירופה, והפעם סביב אחד השמות המזוהים ביותר איתה; הדור הבא של ניסאן ג׳וק יהיה רכב חשמלי מלא, שיתבסס על פלטפורמת CMF-EV של הליף הגדולה יותר. הייצור צפוי להתחיל ברבעון האחרון של 2026 במפעל החברה בסנדרלנד שבאנגליה, כחלק ממאמץ רחב לצמצום עלויות ולשימור פעילות תעשייתית מקומית.
בניגוד לדור הנוכחי, הג׳וק החשמלי לא יהיה גרסה מוסבת של דגם עם מנועי בעירה, אלא דגם חדש שפותח מראש כחשמלי. המשמעות היא גידול בממדים, התאמה מלאה להנעה חשמלית ושיתוף רכיבים נרחב עם הליף, כולל מערכות מבניות וסוללה.
בניסאן מבהירים כי השימוש בפלטפורמה משותפת לליף ולג׳וק צפוי להפחית משמעותית את עלויות הייצור של שני הדגמים. שני הרכבים ישתמשו בתאי סוללה מסוג ניקל-מנגן-קובלט של חברת AESC, שבבעלות סינית, אשר השלימה לאחרונה הקמת מפעל חדש בצמוד למפעל ניסאן בסנדרלנד. המהלך נועד להקטין עלויות לוגיסטיקה ולהבטיח אספקה יציבה על רקע התחרות בין ספקיות הסוללה.
גם מארז הסוללה, עשוי אלומיניום, ייוצר על ידי קבוצת מינת הסינית (Minth Group) וישותף בין הדגמים. עם זאת, בג׳וק תותקן סוללה בקיבולת נמוכה יותר, בהתאם לממדים הקטנים ולמיצובו מתחת לליף. הליף עצמה מוצעת כיום עם סוללות של 52 או 75 קילוואט-שעה, כאשר הגרסה הבכירה מגיעה לטווח מוצהר של כ-600 קילומטרים. בניסאן נמנעים בשלב זה מפרסום נתוני טווח לג׳וק החשמלי.
הג׳וק המקורי: הצלחה שמציבה דילמה
המעבר לחשמל מתבצע ברקע הצלחה מסחרית גדולה של הג׳וק הנוכחי. הקרוסאובר הקומפקטי עם מנועי הבנזין הוא הדגם השני הנמכר ביותר של ניסאן באירופה, אחרי הקשקאי, עם כ-84 אלף יחידות שנמסרו ב-11 החודשים הראשונים של השנה. מדובר בדגם שמילא תפקיד מרכזי בביסוס נוכחות המותג באירופה, גם בזכות עיצוב ייחודי ושונה מהמקובל בקטגוריה.
עם זאת, בניסאן מסרבים בשלב זה להתחייב האם הג׳וק עם מנועי הבעירה ימשיך להימכר לצד הגרסה החשמלית, או שיופסק עם השקת הדור החדש. ההחלטה צפויה להיות מושפעת מקצב אימוץ ההנעה החשמלית ומהרגולציה באירופה. למרות הנתק ההנדסי מהג׳וק המקורי, בניסאן מתכוונים לשמר את הקו העיצובי. לפי חטיבת התכנון, הג׳וק החשמלי יקבל איפיון לא פחות שנוי במחלוקת מהדגם המקורי, ואף יובדל במכוון מהליף, שמוצבת כדגם מאופק ובוגר יותר.
במישור התחרותי, הג׳וק החשמלי מיועד להתמודד ישירות מול טויוטה C-HR החשמלית העתידית, וכן מול גל חדש של דגמים קומפקטיים עם טמפרמנט קצת יותר מובהק בהם קופרה ראבל, רנו 5 החדשה, מחליפת הפיאסטה החשמלית של פורד ואלפא רומיאו ג׳וניור.
האצה חשמלית, אבל לא בכל החזיתות
הג׳וק החשמלי משתלב בגל השקות מתוכנן של ניסאן באירופה, הכולל גם ליף חדשה, מיקרה חשמלית המבוססת על רנו 5 ודגם עירוני קטן נוסף שיתבסס על רנו טווינגו. במקביל, החברה ממשיכה לשווק את ארייה, הקרוסאובר החשמלי הבינוני המיוצר ביפן.
עם זאת, סימני שאלה עדיין מרחפים מעל דגמי מפתח. ניסאן נמנעת מלהתחייב לייצור גרסה חשמלית מלאה של הקשקאי, הדגם הנמכר ביותר שלה באירופה. למרות הצהרות עבר על ייצורו באנגליה, דיווחים שונים מצביעים על דחיות ובעיות לוגיסטיות, לרוב כרוכות בעניינים פיננסיים כמובן.
כתבות אחרונות
-
ניר בן טובים , 21/12/2025 -
ניר בן טובים , 21/12/2025יונדאי סטאריה מתרענן לשנת 2026
-
רוני נאק, 21/12/2025אקספנג G6 – מבחן דרכים (מתיחת פנים)
-
ניר בן טובים , 21/12/2025ניסאן מהדקת שורות: הג׳וק יהפוך לחשמלי וייווצר על פלטפורמת הליף
-
אלי שאולי, 21/12/2025ליפמוטור מגדילה מבחר
-
מערכת אוטו, 18/12/2025רכבי הסלבס – במה נוהגת יעל שלביה?
-
איתי שטיינברג, 18/12/2025מקסוס מיפה 9 – מבחן דרכים
-
אלי שאולי, 18/12/2025ג'ילי סטאריי - מבחן דרכים
-
אלי שאולי, 18/12/2025סמארט מתרחבת: דגמים חדשים והיברידיים בדרך