סיאט דוחה את המעבר לחשמל - לפחות עד 2029

המותג הספרדי של פולקסווגן מעדיף להתמקד בהיברידיות עד שהחשמל יהפוך לכדאי באמת

סיאט הודיעה כי לא תשיק רכב חשמלי מלא לפני שנת 2029. ההחלטה נובעת מעלויות הייצור הגבוהות של סוללות, מירידה בביקוש לדגמים חשמליים יקרים, ומהצורך לשמור על מעמדה כמותג נגיש בתוך קבוצת פולקסווגן. לדבריה, בשלב זה הטכנולוגיה עדיין אינה מאפשרת להציע רכב חשמלי במחיר שמתאים לקהל שלה , המורכב ברובו צעירים ומשפחות בתקציב מוגבל.

עד אז, סיאט תתמקד בהרחבת קו הדגמים ההיברידיים. דגמי איביזה וארונה צפויים לקבל גרסאות היברידיות מתונות עד 2027, והלאון תצויד במערכת היברידית מלאה עד סוף 2028. רק לאחר מכן, בסביבות 2029, תוצג גרסה חשמלית ראשונה, ככל הנראה על בסיס פלטפורמה משותפת עם יתר מותגי הקבוצה.

בסיאט מודים שהמעבר לחשמל הוא מהלך בלתי נמנע, אך כזה שחייב להתבצע כאשר השוק בשל לכך. לדברי בכירים בחברה, "הצרכנים פחות מוכנים כיום לשלם תוספת מחיר על רכב חשמלי, במיוחד בשווקים דרומיים כמו ספרד ופורטוגל". המשמעות היא שהמותג אינו רואה הצדקה כלכלית להשקה מוקדמת, ומעדיף לחכות לירידת מחירי הסוללות ולתמריצים חדשים מצד האיחוד האירופי.

הגישה הזהירה של סיאט אינה ייחודית. בשנים האחרונות גם מותגים כמו סקודה ופיג׳ו בחרו להאט את קצב החשמול ולהשקיע במקביל בפיתוח דגמים היברידיים, בעיקר כדי להישאר תחרותיים בשוק שבו רכב חשמלי מלא עדיין יקר משמעותית מהחלופות. במקרה של סיאט, מדובר בהחלטה אסטרטגית שמטרתה להבטיח שהמותג לא יאבד את יתרון המחיר שעליו נבנה מלכתחילה.

עבור השוק הישראלי, אין הכרזות דרמטיות: מי שמחפש רכב חשמלי חדש של סיאט ייאלץ להמתין עוד כמה שנים טובות. בינתיים, ההיצע יתבסס על גרסאות היברידיות או נטענות, בעיקר בדגמים הפופולריים של המותג. בתוך שוק מקומי שבו הרכב החשמלי נהפך לסמל סטטוס וגם למוקד מיסוי משתנה, סיאט בוחרת בדרך שמרנית אך ריאלית בהתחשב בשינויים בקופרה בין היתר, שמציבה את הכדאיות מעל התדמית.

1658208-30-Seat Ibiza - Shauli.jpg

צילום: מערכת אוטו

לקבלת הצעת מחיר

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.