תורה של השימושיות: ב.מ.וו סדרה 5 טורינג
כ-4 חודשים לאחר הצגת דגם הסדאן, הגרסה היותר-שימושית של הסדרה 5 נחשפת
לאחר שבדצמבר האחרון הוצג הדור השביעי של הסדרה 5 (G30) בתצורת הסדאן, כעת חושפים בב.מ.וו את גרסת הסטיישן ("טורינג" בב.מ.וו.אית) לדגם.
שימושיות מכובדת
דגם הטורינג מציג מראה נאה למדי, עם פרופורציות נכונות ומראה זורם ומכובד. בב.מ.וו מוסרים כי בעיצוב הטורינג הושם דגש על היעילות האווירודינאמית, מה שעזר להשיג נתון מכובד של 0.27cd. אם כי מדובר בנתון הרבה פחות מרשים משל הסדאן, שמתפארת בנתון של 0.22cd. את ההופעה משלימים חישוקי סגסוגת בקוטר שנע בין "17 (סטנדרט) ל-"20.
נפח האכסון המוגדל בתא המטען הוא גולת הכותרת מן הסתם. הפער בנפח הרשמי לעומת הסדאן לא אדיר – תוספת של 40 ל' ל-570 ל' בסך הכל. אך צריך לזכור כי המדידה היא בדרך כלל רק עד כיסוי תא המטען, ולכן בסטיישן אפשר להגדיל את נפח ההטענה בקלות. בקיפול המושבים האחוריים יתקבל נפח הטענה מכובד של 1,700 ליטרים.
האורך והגובה של הסטיישן לא רחוקים מאלו של הסדאן, עם נתונים של 494.3 ס"מ (493.6 ס"מ בסדאן), ו-149.8 (147.9 ס"מ) בהתאמה. הרוחב ובסיס הגלגלים נותרו זהים: 186.6 ס"מ ו-297.5 ס"מ בהתאמה. נתון המשקל של הטורינג טרם פורסם.
כוחות מוכרים
היצע המנועים זהה לדגם הסדאן, פרט להעדרה של יחידת הנעה היברידית. המבחר כולל ארבעה מנועים – שני מנועי טורבו בנזין ושני מנועי טורבו דיזל. כל הדגמים יוצעו עם תיבה אוטומטית 8 הילוכים, כשה-520d היא היחידה שתוצע גם עם תיבה ידנית בעלת 6 יחסי העברה.
בגזרת הבנזין יעמדו לרשות הטורינג המנועים המוכרים מדגם הסדאן – קרי, מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.0 ל' המפיק 252 כ"ס (530i, 530i xDrive), ומנוע 6 צילינדרים בנפח 3.0 ל', המפיק 340 כ"ס (540i xDrive). כמשתמע מכינויי הדגמים, רק ה-530 תוצע עם הנעה אחורית. נתון ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש עבור ה-530i הוא 6.5 שניות, ה-540i xDrive כפולת ההנעה תשלים את המאוץ ב-5.1 שניות.
כמו בגרסאות הבנזין, שני מנועי הדיזל מגיעים לסטיישן מהסדאן ללא שינויים. ה-520d מגיעה עם מנוע 2.0 ל', 4 צילינדרים, המפיק 190 כ"ס, וה-530d מקבלת מנוע 3.0 ל' (6 צילינדרים) המפיק 265 כ"ס. הכוח בגרסת הבסיס עובר לגלגלים האחוריים, כשבזו הבכירה יש תהיה אפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכפולה (530d xDrive). נתוני 0-100 קמ"ש: 8 שניות (7.8 עם תיבה ידנית) ב-520d, 5.8 ש' (5.6 ש' עם הנעה כפולה) ב-530d.
בטיחות אקטיבית
גם הטורינג מקבלת את האבזור הבטיחותי המתקדם שהוצג בגרסת הסדאן של הסדרה 5. בין היתר, הסטיישן תצויד במערכות כגון שמירת נתיב, בלימה אוטונומית, התרעת תנועה צולבת מאחור, מערכת התחמקות מתאונה ועוד.
גרסת הסטיישן של סדרה 5 לא תגיע ביבוא סדיר ארצה כמו הסדאן (שתגיע במרץ), אך מדלק מוטורס נמסר כי ניתן יהיה להזמין את המכונית בהזמנה מיוחדת.
כתבות אחרונות
-
ניר בן טובים , 25/12/2025 -
מערכת אוטו, 25/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהגים רותם סלע וליאור רז?
-
קינן כהן, 25/12/2025BYD סיליון 5 פלאג אין: מבחן דרך
-
יואל פלרמן, 25/12/2025מבחן בטיחות למסחריות – משפרים ומשתפרים
-
שרון ביידר, 25/12/2025השרה רגב שומרת על לקוחות היוקרה
-
ניר בן טובים , 24/12/2025רגע מכונן: יגואר נפרדת ממנוע הבעירה
-
ניר בן טובים , 24/12/2025המבוך / המסמר האחרון בסטיישן של וולוו
-
אלי שאולי, 24/12/2025מקסוס e-דליבר 5 בגרסת קומבי – המחיר החל מ-205,000 שקלים
-
ניר בן טובים , 24/12/2025"רכב עולה כאן 2000 שקל": כך נראית התופעה ברשות הפלסטינית