יבואנית ג'ילי בישראל, גאו מוביליטי, תשיק ממש בקרוב (19.5) את דגם הפנאי הקומפקטי חשמלי EX5, ועד סוף השנה יתייצב כאן רכב הפנאי ההיברידי-נטען גלקסי 7 (או E7). בכתבה הקודמת הבאנו
התרשמות ממש ראשונית משני דגמים אלה.
במהלך 2026 יתייצבו כאן עוד שני דגמים אחרים (וייתכנו שינויים). האחד מהם הוא דגם פנאי גדול יותר הנקרא 'מונג'ארו' שיתייצב באותה משבצת כמו ג'אקו 7 וצ'רי טיגו 8, ואילו השני הוא סופרמיני חשמלית ששמה 'שינגוואן' שתפעל בקרבתם של BYD דולפין ודולפין סרף ודונדפנג בוקס. פגשנו גם בשני הדגמים האלה, ונתחיל בקטן יותר.
הקטן –שינגוואן
הקדמה. המנהל האזורי של ג'ילי, ג'סטין סון, מתעקש שבשווקי יצוא הרכב הקטן והצעצועי שלפנינו יכונה 'שינגוואן' (Xingyuan; 'משאלה מהכוכבים' בסינית), שם לא אופייני לאוזניים מערביות. במבט ראשון ניתן לחשוב שהרכב חולק אותה רצפה עם סמארט (#1 ו-#3) וזיקר (X1) אלא שהוא מבוסס באופן ייחודי על גרסת הנעה אחורית הרצפה GEA. על החרטום כתוב 'גאומה', מה שמשייך אותו למותג גאומטרי, אך בסין הוא ישווק דרך רשת גלקסי.
צילום: יצרן
בסיס הגלגלים של הדגם הקטן הזה הוא כמו של משפחתית, 265 ס"מ, האורך כמו סופרמיני, 413 ס"מ, הרוחב בין לבין, 180 ס"מ, והגובה כמו של רכב פנאי, 157 ס"מ. למרות האורך ובגלל בסיס הגלגלים והגובה, לשינגוואן פוטנציאל למרחב ראוי לנוסעים בתוכו.
לרכב גרסת 78 כ"ס, אך אותנו פינקו בגרסה הכוחנית המנפקת 115 כ"ס ו-15.3 קג"מ, וזו יכולה להגיע למהירות של 135 קמ"ש. בגרסה הבסיסית סוללת LFP שיש לה 30.1 קוט"ש ומציעה טווח של 310 ק"מ, אבל לישראל תגיע הגדולה יותר, 40.2 קוט"ש לטווח של 410 ק"מ.
התרשמות. סביבת הנהג שונה מזו שבדגמים הגדולים יותר. בורר המצבים אינו נמצא מאחורי ההגה אלא קבוע בין המושבים ונראה מעין צעצוע, כמו הרכב, ליצירת אווירה ייחודית מסוגה. לצידו מספר לחצנים של קיצורי דרך, למרות שהשליטה ברוב המערכות תיעשה גם כאן דרך הצג. ולמרות שהרכב קטן, הצג גדול. בכל זאת, סין.
צילום: יצרן
קווי העיצוב היוצרים את סביבת הנהג נאים למראה, אבל רוב המשטחים נוקשים; הרכב אמור להיות זול. יש כאן חלקי פלסטיק בשחור מבריק עם איורים של גורדי שחקים – מקורי אך לא הכי איכותי. גם דיפון הדלתות, בייחוד מאחור, פשוט. גם כאן בין המושבים הקדמיים קונסולה גבוהה. המיזוג ככל שאפשר היה להתרשם במפגש הקצר, לא הרשים.
תנוחת הנהיגה נעימה, והמרחב לנהג טוב. מאחור תנוחת הישיבה נמוכה ביחס לרצפה, גם כדי להוסיף למרווח הראש, ומרווח הרגליים נאה. נפח תא המטען, 375 ליטרים, בהחלט מספק.
גם בתנועה שינגוואן אינה יוצרת תחושה שהיא מכונית קטנה. במסלול הקצרצר היא איטית משמעותית משאר הדגמים שדגמנו, אך נראה שהביצועים ראויים לרכב הנע בסביבה עירונית, והבחירה בהספק שאינו מופרז נכונה ברכב כזה ותוסיף לטווח בפועל. ההגה אינו מאוד מהיר (שלושה סיבובים מנעילה לנעילה) ותגובות הרכב להפנייתו אינן זריזות. המומנט צנוע, אך הוא מוגש במלואו כבר בסל"ד אפס, וזה יכול לאתגר את הצמיגים, כך שבפנייה תחת עומס ייווצר תת-היגוי, והרכב ירחיב את קו הפנייה. בקרת היציבות עלולה להיות היסטרית ולהגביל את הכוח לזמן רב מדי.
צילום: יצרן
הגדול – מונג'ארו
הקדמה. הרכב מכונה בסין 'שינגווי L' (Xingyue L; 'כוכב על' בסינית), ובשווקי יצוא יכונה 'מונג'ארו' (Monjaro) – והוא הדגם הגדול אותו פגשנו: רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) ולזה מערכת הנעה בבנזין בלבד, גם היברידית וכזאת נטענת. מונג'ארו הוצג ב-2021, חודש ב-2024, מוצע במזרח התיכון ונמכר בקוריאה כרנו גרנד קוליאוס.
למונג'ארו בסיס גלגלים של 284.5 ס"מ. אורכו 477 ס"מ, רוחבו 189.5 ס"מ וגובהו 169 ס"מ. לתא המטען נפח נכבד של 562 ליטרים. לדגם זה מקורות מיוחסים – חולק את הרצפה CMA של וולוו עםXC40 ועוד דגמים רבים אחרים, גם את מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר של היצרנית השוודית. אותו מנוע משודך לתיבה אוטומטית 8 הילוכים של אייסין וההנעה כפולה. לדגם בו נהגנו תפוקה של 238 כ"ס ו-35.7 קג"מ, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.4 שניות.
צילום: יצרן
התרשמות. הדגם הגדול ביותר נראה כך, והופעתו בולטת גם בגלל החזית שאינה מעודנת אך אגרסיבית למראה, הצללית רבת נוכחות ואת ההופעה הנוכחת חותמים חישוקי "20 סביב.
סביבת הנהג עשירה ואיכותית יותר, וזו שופעת צגים אופקיים. מאחור המרחב נרחב וגם שם נוצרת תחושה שהרכב מהודר ואיכותי יותר.
הרכב לא רק שיוצא היטב ממקומו אלא גם יוצר אווירת ביצועים מפתה גם בזכות הצליל שמייצר מנוע הבנזין, גם הודות לפעולת התיבה שהיא נעימה ויעילה. תגובת הבלמים ללחיצה על הדוושה צפויה יותר מאשר בדגמים האחרים, וההיגוי כאן מהיר יותר, עם 2.5 סיבובים מנעילה לנעילה. נראה שהרכב מגיב באופן הולם להפניות ההגה ומתמרן היטב באותו קטע במסלול המדמה פניית פרסה.
עם זאת, מה שמעניין אותנו הן הגרסאות שלא הגיעו למגרש – שתיהן עם טורבו-בנזין 1.5 ליטר ובשיתוף סוללה; האחת היא היברידית ולזו הספק משולב של 242 כ"ס, השנייה היא היברידית-נטענת שיש לה סוללה של 40.2 קוט"ש לטווח מוצהר של 200 ק"מ בחשמל בלבד(!).
צילום: יצרן
סיכום קצר
עבור ג'ילי בישראל תוספת הדגמים האלה תעשה אותה למותג שיש לו היצע ראוי ונכון, לא כזה של דגם אחד. בדיעבד, מן הסתם זה מה שהיה צריך לקרות, אבל לג'ילי יש הקצב שלה – והשנה הקרובה תהיה זו שבה תפגין את יכולותיה.