MG EHS פלאג אין - מבחן דרכים ('לאקשרי')

הדור השני של דגם הפנאי הקומפקטי של MG מוצע בשלוש גרסאות. לקחנו את ההיברידי-נטען למבחן והתרשמנו

הרכב הנבחן

energy_2.svg
MG HS
MG EHS PHEV, אוט', 1.5 ל' טורבו, פלאג-אין הייבריד, Luxury
  • החזר חודשי
    mimun-logo.png
  • טווח נסיעה בפועל (ק"מ)
    טווח נסיעה בפועל
    הטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת
    100
  • צריכת דלק - ממוצעת (ק"מ/ליטר)
    צריכת דלק - ממוצעת
    צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
    200
  • 0 ל-100 קמ"ש (שניות)
    6.8
  • יתרונות
    מרווח, אבזור, נוחות, טווח בגרסה ההיברידית-נטענת
  • חסרונות
    עיצוב גנרי, יכולת דינמית בעומס

הדור הראשון של הדגם EHS של MG הגיע למעמד הנחשב של 'הרכב ההיברידי-נטען הנמכר בישראל' בזמן ששווק אצלנו בשנים 2021-2024, בעיקר בזכות שילוב של רשימת אבזור ארוכה ומחיר קצר מול מה שהיה אז מקובל כאן.

ב-2024, שש שנים לאחר חנוכת הדגם, הושק הדור השני של דגם הפנאי הקומפקטי הזה והוא מיובא לישראל ממאי השנה. בניגוד לדגם הראשון שהוצע רק בגרסה אחת, לדגם החדש שלוש גרסאות שונות: טורבו-בנזין, היברידי והיברידי-נטען. זה האחרון מסומל 'EHS' והוא זה הנבחן כאן.

הקשר, פרטים

הדגם החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולארית של SAIC, המשמשת גם מותגי רכב אחרים בקבוצה. הוא, ראשית, גדול מקודמו, החל מבסיס גלגלים הארוך ב-4.5 ס"מ ל-276.7 ס"מ ומהמרכב שיש לו 9.6 ס"מ יותר ל-467 ס"מ. רוחב המרכב של ה-MG הזה 189 ס"מ וגובהו 166.5 ס"מ. הממדים הגדולים-יותר מאפשרים גם תא מטען נכבד שנפחו 441 ליטרים (507 ל' בגרסת הבנזין), ועם קיפול המושבים מתקבל נפח הטענה של 1,291 ליטרים בגרסאות ההיברידיות (1,484 ל' בטורבו-בנזין).

1710162צילום: רוני נאק

בגרסה זו עיקר האחריות על הנעת הרכב מוטלת על המנוע החשמלי, זה מייצר תפוקה של 184 כ"ס ו-34.6 קג"מ והוא מניע את הגלגלים הקדמיים. האנרגיה מגיעה מסוללת ליתיום-יון של 21.4 קוט"ש המעניקה טווח מוצהר של 109 ק"מ והספק הטעינה הוא 6.6 קילווואט בזרם חילופין (AC).

תיבת הילוכים אלקטרונית מחברת לפי הצורך את מנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו-23.4 קג"מ, והתפוקה המשולבת של המערכת היא 272 כ"ס ו-37.2 קג"מ. אותה תיבה מאפשרת ל-EHS בגרסה זו לנוע בחשמל בלבד או בשילוב שני המנועים, ומנוע הבנזין משמש גם כגנרטור לטעינת הסוללה; אין תנועה בבנזין בלבד. כל המערך הזה מאפשר זינוק של 6.8 שניות ל-100 קמ"ש והמהירות המרבית 190 קמ"ש.

מחיר MG EHS בגרסה ההיברידית-נטענת וברמת האבזור היחידה 'לקשרי' הוא 203.000 שקלים.

1710164צילום: רוני נאק

עיצוב, נראות

הדגם החדש מעוצב כמו דגמי MG ההיברידיים העדכניים, כך שהוא קל לזיהוי לצד MG3 ו-ZS החדשים; לחשמליות של MG בינתיים הופעה שונה. בחזית סבכה גדולה, יחידות תאורה משוכות לאחור, מכסה מנוע מעוצב שנראה היטב גם כשיושבים במושב הנהג. קווי המרכב ארוכים ורציפים עם תחכום לקראת הסוף שם יש פיצול נאה של קו האורך וגם 'קיק' חצוף לשמשה הקטנה שמאחרי קורה C. ממעל מסילות גג כסופות, עיטורי כרום בקשת 'צפה' הממסגרת את הצד העליון של השמשות. מאחור הרכב 'נגמר' די מהר עם מסיט רוח עליון, מגב לשמשה האחורית ופס LED רוחבי. שמשות כהות, ידיות דלת בצבע המרכב, מראות תואמות וחישוקי "19 שעליהם צמיגי ברידג'סטון חותמים לוק נאה מאד המזוהה כ-MG של 2025.

1710172צילום: רוני נאק

סביבת נהג, נוסעים

עיצוב סביבת הנהג אינו דומה ואפילו לא מזכיר את מה שהיה ב-EHS הקודם – מה גם שרכב המבחן צויד באופציה (בתשלום) של ריפודי מושבים ומשטחי דיפון חומים (עור מלאכותי כמובן) עם תפר רוחבי נאה מאד, בהחלט מוסיף לחוויית השהייה ברכב. עוד באזורי הדקורציה, משטחים גדולים בשחור-פסנתר מבריק בקונסולה המרכזית ולרוחב הדשבורד. כנהוג בתעשייה, איכות החומרים טובה פחות בחלקים הנמוכים יותר.

גלגל ההגה שמנמן וספורטיבי למגע ועליו מתגים רבים לפנים ומאחור מסגרת אחת הכוללת לוח מחוונים מוקרן ומסך מרכזי, כל-אחד בגודל "12.3. ניתן להגדיר את המידע בלוח המחוונים, והמסך המרכזי שולט בכל השאר. כל השאר כולל שליטה בממשקי קארפליי ואנדרואיד (חוטיים), מערכת שמע עם 8 רמקולים, בקרת אקלים דו-אזורית (יש פתח מאחור), הפעלת חימום למושבים הקדמיים וכמובן הגדרות רבות מבורר מצבי הנהיגה, מערכות הסיוע לנהג והבטיחות האקטיביות, הגדרות טעינה וניהול אנרגיה וכן ניווט מקורי (באנגלית בלבד), מצלמות היקפיות ועוד רשימה ארוכה.

1710173צילום: רוני נאק

הממשק נהיר למדי (גם אם התרגום לעברית אינו מושלם – עדיין) והוא עבד מהר וללא תקיעות. שמחתי לגלות מתגים פיזיים לאורות (למעט פנסי הערפל שהם על המסך) ולכיוון המראות. ל-MG יש אפליקציה בשם iSmart, זו מתממשקת גם ל-EHS ומאפשרת לקבל מידע  מרחוק על מצב הרכב, להפעיל את המיזוג לפני הנסיעה, להתחיל או להפסיק את הטעינה ועוד. נוח מאד ובהחלט ראוי ל-2025.

המרחב מאחור מרווח מאד. לכניסה מפתח גדול והמפתן מאפשר להשחיל אפילו נעל עבודה מבלי ללכלך את גב המושב הקדמי. לשני הנוסעים מרווחים נדיבים לרגליים, לראש ולכתפיים; מי שישב במרכז ייהנה פחות, גם בגלל מסעד הגב– ובלעדיו ניתן להשתמש במשענת יד שימושית היורדת מטה וכוללת שני מחזיקי ספלים. למושב בסיס ארוך ומשענת הגב נעימה, והראות החוצה טובה מאד. מי שיסכל לשם מבטו יפגוש שמשות כהות, ומי שחוטמו עמוק במסכים ימצא שני שקעי USB. עוגני ISOFIX  – יש!

1710171צילום: רוני נאק

תפעול דלת תא המטען חשמלי, אפשר לכוון את גובה הפתיחה שלה והדבר מאפשר גישה נוחה מאד עם סף טעינה נמוך וממוגן. אין גלגל חלופי ומתחת לרצפה ערכת ניפוח במקרה של תקר. החלל שם, מתחת לרצפה, היה קטן מדי מכדי לאכלס את כבל ה-AC שמצא מנוחה נכונה בתא העליון.

חבילת הבטיחות כוללת מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות רבות. ביניהן אפשר למנות בלימת חירום אקטיביות מ-8 קמ"ש ועד 150 קמ"ש (הולכי רגל עד 80 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב ושמירת מרכז נתיב, סייען מהירות חכם וסייען לפקקים וגם 7 כריות אוויר. חשוב לציין ש-HS החדש זכה ל-5 כוכבי בטיחות ביורו NCAP.

1710167צילום: רוני נאק

מנוע וביצועים

בגרסה זו ההנעה כאמור יכולה להיות חשמלית בלבד או היברידית-נטענת; מנוע הבנזין מתפקד כמאריך-טווח (EREV) ואינו מפעיל את הרכב לבדו. זו הגישה התפעולית המקובלת על יצרני סין ושונה מדגמים היברידיים-נטענים של מותגי המערב, שם מנוע הבעירה הפנימית הוא המניע העיקרי של הרכב, יחיד כאשר הסוללה מתרוקנת.

הסידור הזה אחראי לכך שלמעשה לא נתקלתי כלל במצב בו הרכב הונע רק על-ידי מנוע הבנזין – הסוללה הייתה תמיד טעונה מספיק כדי לייצר את מלא התפוקה כאשר זו נדרשה.

הביצועים מספקים תמיד; בצבירת מהירות רגועה עד כ-90 קמ"ש ההנעה בחשמל בלבד; מעל למהירות זו או אם הלחץ על הדוושה ניכר, מנוע הבנזין נכנס לפעולה כדי להעניק לרכב את הדחף הנדרש והביצועים המתבקשים – והם טובים. לא רק התאוצה מהמקום מכובדת, אלא ובעיקר תאוצות הביניים, החיוניות לעקיפה בטוחה, טובות. מנוע הבנזין כמעט ולא נשמע וגם כניסתו לעבודה שקופה ממש וניכרת רק במד הסל"ד שפתאום מציג מספר שאינו "0".

1710170צילום: רוני נאק

נתוני הצריכה מכובדים מאוד. הרכב נע בחשמל בלבד למרחק 100 ק"מ – קצת יותר מממוצע של יומיים נסיעה. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 19.6 ק"מ/ל', וטווח הנסיעה הכולל קרוב ל-1,000 ק"מ.

התנהגות, נוחות

יום המבחן הראשון הוקדש לתנועה עירונית, 39 ק"מ נעשו בחשמל בלבד ונוחות הנסיעה בעיר טובה מאוד. יום הנהיגה השני כלל תוואי בין-עירוני ארוך – מהשרון לירוחם ולעין חצבה ומשם לירושלים דרך כביש הבקעה. נוחות הנסיעה בכבישים הבין-עירוניים הייתה טובה אף יותר. כאמור, פעולת מנוע הבנזין כמעט ואינה נשמעת, רמת רעשי הרוח נמוכה מאוד ורק רעשי כביש נשמעים על אספלט מחוספס.

1710165צילום: רוני נאק

תמהיל המתלים כולל תמוכות מק'פרסון בחזית ורב-חיבורים מאחור. אלה סיפקו תמיכה טובה וריסון בכביש 90 המתפתל לו בצפון ים המלח, אפשרו עקיבה טובה אחרי פני הכביש גם בזכות אחיזה מצוינת שהעניקו הצמיגים. עם זאת, נהיגה בקצב גבוה מדי בכבישים מתעקלים מגלה את גבולות היכולת של הרכב תחת עומס; קצת יותר מ-37 קג"מ רק לגלגלים הקדמיים וכבר מסל"ד כמעט אפס מאתגרים רכב כזה.

ההיגוי מעט 'חשמלי' באופיו ומעורפל בכל הקשור למידע המגיע לידי הנהג. הבלמים טובים, ואחזור האנרגיה במורד יעיל.  

1710168צילום: רוני נאק

 

סיכום, תמורה

המחיר של MG EHS הוא כאמור 203,000 שקלים, וסכום זה כבר אינו נחשב כיום ל"הרבה כסף" בשוק הרכב הישראלי. במחיר הזה מקבלים רכב פנאי מרווח מאד, מאובזר באופן ראוי, כזה עם רמת בטיחות גבוהה המציע נוחות נסיעה טובה מאוד בעיר ומחוצה לה. מנגד, היכולת הדינמית אינה מצטיינת בעומס דינמי גבוה. בעיקר: מערכת ההנעה מסדרת ל-EHS ביצועים טובים מאוד, צריכה מעולה וטווח של יומיים בנסיעה ממוצעת בחשמל בלבד.

בכל הקשור לכספים שמעבר, לפחות עד סוף השנה מי שמקבל רכב מהעבודה זוכה להטבה של 1,130 שקלים, ומי שרוכש את הרכב ישמח במרווחי טיפול כל 24,000 ק"מ ובעיקר באחריות של 7 שנים על כולו, 8 שנים על הסוללה (ועד 150,000 ק"מ). 

ובקיצור: מי שמחפש רכב פנאי בממדים כאלה ובמחיר כזה, ראוי שימקם את הדגם הזה במקום גבוה ברשימה.

1710166צילום: רוני נאק


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.