MG HS 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בחודש מאי 2025 נחת בארץ הדור החדש של דגם הפנאי הקומפקטי MG HS, מחליף את קודמו שנקרא EHS. סימול זה, משויך כעת רק לגרסה ההיברידית-נטענת.
הדגם החדש מוצע בשלוש גרסאות מנוע – בנזין, היברידי והיברידי-נטען – והוא גדול מ-EHS המוחלף בכל ממד וכבד ממנו. בסיס הגלגלים הוא 277 ס"מ, האורך 465.5 ס"מ (467 בהיברידי-נטען), הרוחב 189 ס"מ והגובה 166 ס"מ. נפח תא המטען הוא 507 ליטרים בבנזין, 441 ליטרים בהיברידי ובהיברידי-נטען. המשקל הוא 1600 ק"ג לגרסת הבנזין, 1675 ק"ג בהיברידי ו-1855 ק"ג בהיברידי-נטען.
בגרסת הבנזין מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 170 כ"ס ו-28.1 קג"מ, והתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
בגרסה ההיברידית אותו מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר, חובר אליו מנוע חשמלי והתפוקה המשולבת 224 כ"ס ו-34.6 קג"מ. לתיבה האוטומטית 2 הילוכים ובמערך ההיברידי סוללת 1.83 קוט"ש.
בגרסה ההיברידית-נטענת התפוקה המשולבת היא 272 כ"ס ו-37.2 קג"מ, ובזכות סוללת 21.4 קוט"ש טווח הנסיעה בחשמל בלבד עומד על 109 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
ההיברידיים העדכניים. התוצאה נאה, אך לא ייחודית או בולטת במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה ומודרני– מה גם שרכב המבחן צויד באופציה (בתשלום) של ריפודי מושבים ומשטחי דיפון חומים (דמוי עור, כמובן) אלגנטיים, עם משטחים גדולים בשחור-פסנתר מבריק בקונסולה המרכזית ולרוחב הדשבורד. כנהוג בתעשייה, איכות החומרים טובה פחות בחלקים הנמוכים יותר.
גלגל ההגה שמנמן וספורטיבי למגע ועליו מתגים רבים, והמסכים ניצבים במסגרת אחת הכוללת לוח מחוונים מוקרן ומולטימדיה, כל-אחד בגודל "12.3.
הממשק נהיר למדי (גם אם התרגום לעברית אינו מושלם – עדיין) והוא עבד מהר וללא תקיעות. שמחנו לגלות מתגים פיזיים לאורות (למעט פנסי הערפל שהם על המסך) ולכיוון המראות. ל-MG יש אפליקציה בשם iSmart, זו מאפשרת לקבל מידע מרחוק על מצב הרכב, להפעיל את המיזוג לפני הנסיעה, להתחיל או להפסיק את הטעינה ועוד. נוח מאוד.
המרחב מאחור מרווח מאוד, והראות החוצה טובה מאוד.
תפעול דלת תא המטען חשמלי, אפשר לכוון את גובה הפתיחה שלה והדבר מאפשר גישה נוחה עם סף טעינה נמוך וממוגן. אין גלגל חלופי והחלל מתחת לרצפה היה קטן מדי מכדי לאכלס את כבל הטעינה.
-
מנוע וביצועים
בגרסה ההיברידית נטענת שנבחנה מנוע הבנזין מתפקד כמאריך-טווח (EREV) ואינו מפעיל את הרכב לבדו.
בצבירת מהירות רגועה עד כ-90 קמ"ש ההנעה בחשמל בלבד; מעל למהירות זו או אם הלחץ על הדוושה ניכר, מנוע הבנזין נכנס לפעולה כדי להעניק לרכב את הדחף הנדרש והביצועים המתבקשים – והם טובים.
לא רק התאוצה מהמקום מכובדת, אלא ובעיקר תאוצות הביניים. מנוע הבנזין כמעט ולא נשמע וגם כניסתו לעבודה שקופה ממש.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה מאוד. נוחות הנסיעה בכבישים הבין-עירוניים הייתה טובה אף יותר, רמת רעשי הרוח נמוכה מאוד ורק רעשי כביש נשמעים על אספלט מחוספס.
נהיגה בקצב גבוה מדי בכבישים מתעקלים מגלה את גבולות היכולת של הרכב תחת עומס; קצת יותר מ-37 קג"מ רק לגלגלים הקדמיים מתבטאים בתת היגוי מוקדם, והרכב בהחלט מעדיף קצב מתון בפיתולים.
ההיגוי מעט 'חשמלי' באופיו ומעורפל בכל הקשור למידע המגיע לידי הנהג. הבלמים טובים, ואחזור האנרגיה במורד יעיל.
-
תמורה למחיר
המחיר של MG EHS שנבחן הוא כ-200 אלף שקלים, וסכום זה כבר אינו נחשב כיום ל"הרבה כסף" בשוק הרכב הישראלי. תמורתו מקבלים רכב פנאי היברידי-נטען מוצלח מאוד עם טווח חשמלי ארוך ושימושי - כך שהתמורה מצוינת.
-
גרסאות ורמות גימור
שלוש הגרסאות של HS מוצעות ברמת האבזור הגבוהה 'לקשרי' וביניהן הבדלים קלים. במפרט: תאורת לד, חישוקי "19, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג "12.3 עם ממשקי שיקוף, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד דמוי-עור ועוד.
-
בטיחות
ה-HS נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2024 וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 90% בהגנת מבוגרים, 85% בהגנת ילדים, 83% בהגנת הולכי רגל ו-74% על מערכות בטיחות.
הרכב מוצע עם מפרט בטיחותי הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך המבחן (כולל החלק חשמלי) עמדה על 19.6 ק"מ/ל'. מכובד מאוד.
-
טווח נסיעה
נתוני הצריכה מכובדים מאוד. הרכב נע בחשמל בלבד למרחק של כ-100 ק"מ – קרוב מאוד לנתון היצרן וקצת יותר מהממוצע הישראלי של יומיים נסיעה.
-
מה חדש בMG HS 2025
תחילת שיווק הדור החדש בישראל, במאי 2025.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח מאוד המעניק תמורה מצוינת למחיר.