אודי A6 e-tron 2025

אודי A6 e-tron 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

אודי A6 50 e-tron ספורטבק, חשמלי, 2x4 2025

  • רקע כללי

    במאי 2025 הושקה בישראל מכונית הסלון החשמלית אודי A6 אי-טרון. מדובר בדגם חדש לחלוטין בהיצע של היצרנית, אשר הוצג ב-2024 ומוצע במבנה של סדאן-קופה ('ספורטבק') או במרכב סטיישן ('אוואנט').
    הדגם החדש מבוסס על הרצפה החשמלית-ייעודית PPE אותה הוא חולק עם דגמי הפנאי Q6 אי-טרון ופורשה מקאן II. לרצפה זו מתח מערכת של 800 וולט, ובכל הגרסאות הספק הטעינה המהירה הוא 270 קילוואט.
     
    בסיס הגלגלים של אודי A6 e-tron הוא 295 ס"מ, אורכו 493 ס"מ, רוחבו 192 ס"מ וגובהו 149 ס"מ. נפח תא המטען 502 ליטרים, המשקל נע בין 2100 ל-2175 ק"ג בגרסאות הרגילות, 2330 ק"ג ב-S6 הספורטיבית.
    מקדם הגרר האווירודינמי של הרכב החדש, נתון חשוב במיוחד בכלים חשמליים אשר משפיע רבות על טווח הנסיעה, מרשים במרכב הספורטבק ועומד על 0.21, מכובד במרכב אוואנט עם 0.24.
    סביבת הנהג חדשה, וכמו ב-Q6 אי-טרון, כוללת לוח מחוונים מוקרן וצג מרכזי "14.5 במבנה אחד קעור המופנה אל הנהג. מול הנוסע צג נוסף בגודל "10.9.
     
    אודי A6 e-tron מוצע בישראל במבנה ספורטבק בשתי גרסאות עם מנוע יחיד והנעה אחורית, ובשתיהן המהירות המרבית 210 קמ"ש. האחת היא גרסה 50 שיש לה תפוקה של עד 326 כ"ס, 44.3 קג"מ, והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות. לגרסה זו סוללה 83 קוט"ש (ברוטו) והטווח 600 ק"מ.
    בגרסה 55 תפוקה מרבית של 380 כ"ס, 57.6 קג"מ ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5.4 שניות. לסוללה כאן 100 קוט"ש והטווח 727 ק"מ.
    המהדורה הספורטיבית S6 קוואטרו תוצע גם במרכב סטיישן, ולזו שני מנועים והנעה כפולה, לצד כיול ספורטיבי יותר של המכלולים והנמכת מרכב של 2.5 ס"מ. ב-S6 ההספק המרבי המשולב הוא עד 550 כ"ס, והמומנט הוא 28.1 קג"מ במנוע הקדמי, 59.2 קג"מ במנוע האחורי (אין נתון משולב). משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 3.9 שניות והמהירות המרבית 240 קמ"ש. בגרסה זו הסוללה הגדולה של 100 קוט"ש לטווח של 670 ק"מ.

  • עיצוב ונוכחות

    במפגש ראשון עם המכונית החדשה בולט שהיא אינה בולטת במיוחד, ונראה שהיא חסרה מאותה נוכחות שרד שיש למכונית הסלון A6 הרגילה. התוצאה הכוללת היא רכב הנראה עדכני אך פחות ייצוגי ומרשים.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג זהה לזו של דגמי אודי החדשים ביותר, ובולטים בה שלושה צגים: מחוונים מוקרנים החוברים לצג המרכזי והקעור ("14.5) ומול הנוסע צג נוסף ("10.9). במכונית המבחן גם תצוגה עילית איכותית שבסיסה יצר פה ושם השתקפות על השמשה. 
    העיצוב עצמו מכובד, משלב במבנה העכשווי קווים קלאסיים, והתוצאה נאה מאוד לעין. האיכות גבוהה לרוב, אך לא כל החומרים עומדים ברמה הצפויה ממכונית כזאת. גג הזכוכית עם האטימה האלקטרונית מכניס יותר מדי אור וחום. 

    התפעול מסורבל, ופעולות רבות מדי דורשות לחיצות רבות מדי במסך. ממשקי השיקוף פועלים היטב וקל לעבור מהם לתצוגות שונות.
    גם התפעול מגלגל ההגה שופע לחצני המגע אינו תמיד נוח, כמו גם הריכוז המבלבל של לחצנים על ידית הדלת. עם זאת, ובהשוואה לדגמים רבים הבאים מסין, התפעול טוב בהרבה. 

    המושבים הקדמיים נוחים, תומכים ונאים אך הרצפה גבוהה; כפועל יוצא, תנוחת הישיבה גבוהה ביחס לכביש אבל נמוכה ביחס לרצפה וסביבת הנהג. השילוב בין שמשות צרות, מחוונים גבוהים וקורות משופעות גורם לכך שהראות לפנים אינה מבריקה, ולאחור ממש מוגבלת.

    מאחור המכונית פחות מרווחת מהצפוי. מרווח הרגליים נאה, אבל זה לראש פחות טוב.
    תא המטען גדול, המבנה שימושי והדלת הענקית הכוללת את השמשה האחורית מסייעת לטעינה קלה גם של חפצים גדולים.

  • מנוע וביצועים

    נתוני התפוקה והביצועים בגרסה 50 צנועים יחסית לכלים חשמליים, אבל התוצאה בכל מתווה טובה ויעילה מאוד. במצב 'ספורט' ההספק יכול לעלות ל-326 כ"ס, אך התוצאה אינה שונה משמעותית.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    הצריכה עמדה על 6 ק"מ/קוט"ש בנסיעה שגרתית; זה נתון יפה לרכב כה גדול ומשמעותו טווח של כ-450 ק"מ. אחרי שילוב מספר קטעים מאמצים קצרים ביום המבחן הצריכה הייתה 5.5 ק"מ/קוט"ש, כ-420 ק"מ.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      600 ק"מ
    • טווח נסיעה בפועל
      טווח נסיעה בפועל
      הטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת
      450 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      75.8 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      270 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:22 שעות
  • נוחות והתנהגות

    גרסה 50 שנבחנה היא גרסת הכניסה לרכב, ללא קפיצי אוויר אלא עם קפיצי סליל קונבנציונליים. נוחות הנסיעה בעיר אינה מצטיינת ופעולת המתלים מעט 'עסוקה' מהרגיל. 
    מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה בהרבה, אך גם בכבישים הבין-עירוניים שיבושים גדולים מורגשים מדי. 
    רעשי הכביש נשמעים, גם בגלל הבידוד המוצלח של רעשי הרוח. 

    בפיתולים המנוע מגיב היטב ובאופן מדוד ללחיצות נחושות, וניתן להדק קווים וליצור היגוי יתר באופן נשלט היטב. הדבר בולט יותר במהירות נמוכה, כמו בכבישים מתפתלים, פחות ככל שעולה המהירות. 
    הרכב גם ומשנה כיוון בזריזות ובקלילות ביחס לממדיו. להגה משקל נכון ופעולת ההפניה מדודה, אך היינו שמחים ליותר משוב.
    עוצמת הבלימה טובה, אך במצב עומס הבלמים לא מספיק מדויקים והמשוב החוזר בדוושה אינו מצטיין. הבלימה הרגנרטיבית פחות טבעית מהמקובל והתחושה דרך הדוושה אינה אחידה.

  • תמורה למחיר

    מחירה של A6 איטרון יקר כשלעצמו, אך נמוך בקצת יותר מ-10% מאשר המתחרים הישירים שלה. התמורה טובה.

  • גרסאות ורמות גימור

    מפרט האבזור בגרסה 50 כולל תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית עם הצללה אלקטרונית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, ותפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש בהם גם אוורור. בגרסה זו תוצע גם חבילת 'סופריור' הכוללת תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת ועוד.

    בגרסה 55 מתווספים קפיצי אוויר, סגירה רכה לדלתות, תאורת OLED אחורית, מערכת שמע משודרגת של B&O, תצוגה עילית ותפעול חשמלי לכיוון ההגה. לגרסת S6 קוואטרו מפרט אבזור זהה לזה של גרסה 55, ועליו היא מוסיפה פריטי אבזור ספורטיביים בחוץ, וגימור ספורטיבי בפנים.

  • בטיחות

    אודי A6 אי טרון נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2025 וזכתה לציון של 5 כוכבים, עם 92% בהגנת מבוגרים, 91% בהגנת ילדים, 75% בהגנת הולכי רגל ו-80% במערכות בטיחות. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מלפנים ומאחור עם בלימה אוטונומית, מערכת יציאה בטוחה, עמעום אור גבוה אוטומטי ועוד.

    במבחן גילינו כי מערכות הבטיחות היסטריות ופעלתניות: בייחוד מדובר באותו תיקון היגוי עיקש שגם מלווה את ניטור השטחים המתים ובהתרעות שמירה על המרחק הבולטות מדי בתצוגה העילית.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק בישראל, בחודש מאי 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    אודי A6 e-tron היא מכונית סלון חשמלית מצוינת, אך לא מספיק בולטת ומרשימה בהופעתה.

אודי A6 e-tron מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

אודי A6 e-tron כתבות ומבחני דרכים

אודי A6 e-tron השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    אודי A6 e-tron
    אודי A6 50 e-tron ספורטבק, חשמלי, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 600
    מחיר מחירון ₪524600
  • electric.svg
    הונגצ'י EH7
    הונגצ'י EH7 חשמלי, Core ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 510
    מחיר מחירון ₪199900
  • electric.svg
    אקספנג P7
    אקספנג P7 חשמלי (83 קוט"ש), Long Range, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 576
    מחיר מחירון ₪214990
  • electric.svg
    פורשה טייקן
    פורשה טייקן Base חשמלי, אוט', 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 431
    מחיר מחירון ₪835000
  • electric.svg
    מרצדס EQE
    מרצדס EQE 300 חשמלי, Electric
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 580
    מחיר מחירון ₪558900

חוות דעת גולשים על אודי A6 e-tron

יש לכם אודי A6 e-tron?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם אודי A6 e-tron? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.