אודי Q6 e-tron 2025

אודי Q6 e-tron 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

אודי Q6 e-tron 45 חשמלי, 2x4 2025

  • רקע כללי

    בינואר 2025 החל שיווקו בישראל של אודי Q6 אי-טרון. מדובר ברכב פנאי חשמלי בגודל בינוני (D-SUV) אשר מבוסס על רצפה חשמלית חדשה שפותחה יחד עם פורשה ואותה הוא חולק עם מקאן החשמלי.

    מתח מערכת החשמל הוא 800 וולט והספק הטעינה המהירה גבוה בהתאם, עד 270 קילוואט.

     

    העיצוב מבטא את שפת העיצוב החדשה של אודי שעיקרה הופעה אגרסיבית. בסיס הגלגלים של Q6 e-טרון הוא 289 ס"מ, אורכו 477 ס"מ, רוחבו 194 ס"מ וגובהו 168.5 ס"מ - מידות דומות לאלו של המתחרים הישירים, ב.מ.וו iX3 ומרצדס EQC.

    נפח תא המטען עד 526 ליטר. משקל הרכב נע בין 2125 ק"ג ל-2325 ק"ג לפי הסוללה וההנעה.

     

    סביבת הנהג היא החדשה של אודי, וזו מאופיינת בלוח מחוונים מוקרן החובר לצג מרכזי גדול ("14.5) ליצירת מסך קעור אחיד. מול הנוסע מסך נוסף ("10.9) וזה מופנה אליו כך שהנהג אינו רואה אותו.

     

    הדגם מוצע בארבע גרסאות הנעה/הספק/סוללה. בגרסה 45 מנוע יחיד, 252 כ"ס ו-45.9 קג"מ, ההנעה אחורית.

    בגרסה זו סוללה של 83 קוט"ש וטווח הנסיעה 524 ק"מ. גם בגרסה 50 מנוע יחיד וההנעה אחורית, אך התפוקה היא 307 כ"ס ו-45.9 קג"מ. בגרסה זו סוללה של 100 קוט"ש וטווח הנסיעה הוא 579 ק"מ.

    בגרסה 55 שני מנועים להנעה כפולה, התפוקה המשולבת היא 387 כ"ס, המומנט במנוע הקדמי 28 קג"מ ובאחורי 59.1 קג"מ (אין נתון משולב). גרסת SQ6 הספורטיבית כפולת ההנעה מנפקת עד 516 כ"ס. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 4.3 שניות והמהירות המרבית 230 קמ"ש. אותה סוללה של 100 קוט"ש, הטווח עד 495 ק"מ.

  • עיצוב ונוכחות

    הוא אינו נראה כך, אבל Q6 גדול למדי, ובעיקר גדול מ-Q5 הניצב באותה משבצת גודל בכל ממד פרט לגובה. במציאות הוא פחות מרשים ממה שניתן היה לצפות וחסר קצת נוכחות. עם זאת ובכל זאת – אודי Q6 עדיין נאה מאוד בסך הכל.
  • תא נוסעים ומטען

    ב- Q6 e-טרון סביבת הנהג החדשה של אודי, וזו מאופיינת בשלושה צגים – לוח מחוונים מוקרן ("11.9), מסך מרכזי קעור ("14.5) וצג נוסף מול הנוסע ("10.9).

    העיצוב הכולל נאה מאוד, משלב מרכיבים עכשוויים ותצוגות קלאסיות. החומרים טובים בחלקם, לא כולם ברמה הצפויה מרכב כזה של אודי. אותו תכנון מחודש גורם לכך שגם כאן הנדסת האנוש פחות מוצלחת, ותפעול מערכות רבות דורש יותר מדי לחיצות. המעבר בין תפריטים נעשה לפעמים באיטיות, והמצלמות ששות מדי להשתלט על המסך בחניה אך לא משחררות מהר.

    התפעול מגלגל ההגה אינו מצטיין אף הוא, בגלל לחצני/פסי מגע ולא התלהבנו גם מריכוז הלחצנים המוגזם בידית הדלת.

     

    מושב הנהג הנאה נוח וקל לארגן תנוחת נהיגה טובה. מאחור, מרווחי הרגליים והראש גדולים, אך ברכב עם בסיס גלגלים כזה ניתן היה לצפות ליותר. לתא המטען הגדול מבנה שימושי.

  • מנוע וביצועים

    גרסה 45 שנבחנה היא החלשה בהיצע של Q6, ובעידן החשמלי נתון של 252 כ"ס אינו מרשים. אבל כמו בהרבה כלים חשמליים אחרים, ובזכות המומנט המכובד וזמינותו המיידית – התוצאה הרבה מעבר למספקת ולנדרשת. פעולת המצערת מדויקת, יחידת הכוח ממש שקטה, הפעולה לינארית, בידוד הרעשים טוב – וכל אלה אחראים לכך שהתאוצות "מרמות". כלומר, הרכב לא רק שמאיץ היטב מהמקום אלא בעיקר צובר מהירות גבוהה בקלות, גם בעליות ממושכות וגם תחת עומס, וגם אינו מאבד אותה כאשר הקצב גובר.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    הצריכה בנהיגה בקצב התנועה הייתה 4.9-5.2 ק"מ/קוט"ש – נתון נאה לרכב גדול, והטווח בפועל עמד על 375-400 ק"מ. הצריכה ביום המבחן, שכללה קטעים מאמצים קצרים הייתה 4.5 ק"מ/קוט"ש לטווח של 340 ק"מ.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      524 ק"מ
    • טווח נסיעה בפועל
      טווח נסיעה בפועל
      הטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת
      340 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      75.8 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      200 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:22 שעות
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר טובה מאוד, הרכב מטפל היטב הן בשיבושים קטנים הן בגדולים – ומעניק נוחות טובה עוד יותר מחוץ לעיר. עם זאת, וכרגיל בחשמליות, הרכב הכבד סובל ממחסור בריסון מרכב במעבר על גלי כביש, הרכב מתנדנד מדי.

    פתרון אחד הוא במצב ניהוג נוקשה מהרגיל, השולט באופן משופר בתנודות המרכב על חשבון כושר הספיגה. בכל הקשור ליכולת דינמית, Q6 אי טרון מפגין התנהגות משובחת בכביש המפותל, מאפשר אפילו הידוק קווים כנדרש והיגוי יתר מדוד כשרוצים. הרכב משנה כיוון היטב, אבל ההגה קל מדי ומנותק מדי.

    גם הבלמים פחות מרשימים; הפעולה אינה מאוד עוצמתית והדיוק נפגע במצבים מסוימים. במצב הבלימה הרגנרטיבי המרבי (B) פעולת הדוושה נעשית קהה ואינה נוסכת ביטחון. מצב B בבורר ההילוכים מביא לבלימה רגנרטיבית מרבית, אך מפעיל את מצב HOLD והשילוב לא תמיד פועל חלק במהירויות זחילה.

  • תמורה למחיר

    מחיר הדגם בגרסת הבסיס הוא מעל לחצי מיליון שקלים – וזה יקר למדי. המתחרה הקלאסי, ב.מ.וו iX3, אומנם ותיק וממתין לדור חדש, אבל בניגוד למקובל הוא פחות יקר ומצויד לא פחות. בניגוד למקרים רבים, היינו מעדיפים את גרסה 50 היקרה ב-10% – בעיקר בזכות הסוללה והטווח הגדולים יותר.
  • גרסאות ורמות גימור

    אודי Q6 e-טרון בגרסה 45 כולל במפרט האבזור תאורת לד-מטריקס, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבי הספורט הקדמיים, בקרת-אקלים תלת-אזורית וריפוד משולב בעור.

    גרסה 50 מוסיפה חישוקי "20, תצוגה עילית ומערכת שמע של B&O. חבילת 'טק פרו' מוצעת בשתי גרסאות וכוללת קפיצי אוויר ותפעול חשמלי לכוונון גלגל ההגה.

    גרסה 55 כוללת כסטנדרט את חבילת טק פרו' ומוסיפה לרשימה תאורת OLED מאחור עם אפשרות לשינוי התצוגה, אוורור במושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת ופריטי עיצוב ספורטיביים.

    גרסת SQ6 מוסיפה לכל אלו חישוקי "21, קאליפרים אדומים והופעה ספורטיבית מודגשת יותר.

  • בטיחות

    אודי Q6 אי-טרון נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2024 וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 91% בהגנה על מבוגרים, 92% בהגנת ילדים, 81% בהגנת הולכי רגל ו-80% על מערכות בטיחות. מפרט הבטיחות כולל כסטנדרט בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, מערכת יציאה בטוחה, מערכת למניעת שכחת ילדים, עמעום אור גבוה אוטומטי ועוד. בנהיגה, המערכות פעלתניות מדי: הן תיקון היגוי ובייחוד הבלימה האוטונומית לאחור שממש עשויה להבהיל.
  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק בישראל, בינואר 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    רכב פנאי חשמלי מרשים ומוצלח - אך מחירו יקר מדי והוא חסר "וואו פקטור".

אודי Q6 e-tron מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

אודי Q6 e-tron השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    אודי Q6 e-tron
    אודי Q6 e-tron 45 חשמלי, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 524
    מחיר מחירון ₪501900
  • electric.svg
    טסלה מודל Y
    טסלה מודל Y (מ. פנים), חשמלי, Rear-Wheel Drive, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 500
    מחיר מחירון ₪243944
  • electric.svg
    on
    ג'נסיס GV60
    ג'נסיס GV60 חשמלי, Elegant, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 517
    מחיר מחירון ₪369000
  • electric.svg
    on
    לקסוס RZ
    לקסוס RZ 300e חשמלי, Kyushu, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 476
    מחיר מחירון ₪334990
  • electric.svg
    ב.מ.וו iX
    ב.מ.וו iX xDrive50 חשמלי, Spirit, 4x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 606
    מחיר מחירון ₪604900
  • electric.svg
    מרצדס EQE SUV
    מרצדס EQE SUV 350, חשמלי, Electric ,4x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 510
    מחיר מחירון ₪707800

חוות דעת גולשים על אודי Q6 e-tron

יש לכם אודי Q6 e-tron?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם אודי Q6 e-tron? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.