דאצ'יה סנדרו 2025

דאצ'יה סנדרו 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בספטמבר 2024 החל שיווקו בישראל של הדור השלישי של דאצ'יה סנדרו סטפוויי - הסופרמיני פנאי של היצרנית. הסנדרו, שהושקה ב-2004, משווקת בישראל מאז שנת 2015 (דור שני) במגוון גרסאות - הבולטת מתוכן היא גרסת סטפווי המוגבהת, המובלטת גם באמצעות איפור השטח.

     

    סנדרו החדשה מבוססת על הדור העדכני של הפלטפורמה הקטנה של רנו/ניסאן, CMF-B, ודאצ'יה מבטיחה כי בסיס מודרני זה משפר את קשיחות השלדה וההתנגדות לפיתול, משקלו מופחת, והוא מציע בטיחות פסיבית משופרת, שילוב מערכות בטיחות עדכניות ועוד.

     

    מאז שהוצג עבר הדגם מתיחת פנים קלילה ב-2022, ושיפורים נוספים לאורך השנים. הממדים החיצוניים דומים עד זהים לאלו של הדור היוצא, וכמותו, גם הדגם החדש מוצע בחו"ל בשתי גרסאות — רגילה או סטפווי מוגבהת, שרק היא מיובאת לארץ לעת עתה; לסטפווי מרווח גחון נדיב למדי של 17.4 ס“מ (4.1 ס“מ יותר מאשר ברגילה), המצטרף ל"משטחי החלקה" ממתכת מלפנים ומאחור האמורים לספק מעט הגנה בנסיעת שבילים.

     

    גרסת סטפווי מוסיפה כמובן גם פריטי עיצוב אופייניים לרכבי פנאי, כמו סבכה בעיצוב קשוח יותר, חצאיות צד שחורות, פסי הטענה מתכווננים על הגג וחישוקים ייחודיים. הגרסה המקומית מוצעת עם מנוע אחד: טורבו-בנזין 1.0 ל' המספק 91 כ"ס ו-14.5 קג"מ. את התפוקה מעבירה לגלגלים הקדמיים תיבת הילוכים רציפה.

  • עיצוב ונוכחות

    הדור החדש של סנדרו נאה משמעותית מקודמו שהיה לו עיצוב תכליתי ופשוט. איפור השטח תורם למראה.
  • תא נוסעים ומטען

    עיצוב סביבת הנהג והמבנה שלה קפצו מדרגה ביחס לדור הקודם. הקווים נאים, מסך מולטימדיה ראוי בגודל "8 ואריג המצפה את הדשבורד מקצה לקצה ונמצא גם על ידיות הדלתות הקדמיות.

    אבל החומרים פשוטים והמבנה חלול. אין הרבה אבזור, יש מה שצריך ועוד קצת, ואילו הנדסת האנוש אינה מבריקה.

     

    תנוחת הישיבה גבוהה, ומושב הנהג נוח מאוד לאורך זמן. תלונה יחידה נזקפת לקורות הקדמיות שגודלן יכול מעט להפריע לראות בפניות.

    מאחור כמו מלפנים יש שפע של מקום לכל כיוון. הספסל עצמו מעט קצר ונמוך, אבל עדיין נוח. קו החלונות נמוך כך שהראות החוצה טובה גם לילדים.

    תא המטען סביר לרכב מסוגו (328 ל'), אך סף ההטענה מאוד גבוה והדבר פוגע בשימושיות.

  • מנוע וביצועים

    על אף המשקל היחסית קל של 1,193 ק"ג, הביצועים פושרים. עקיפות ידרשו תכנון ובעליות תצטרכו לאמץ את המנוע כדי לשמר קצב סביר. חסרונות הכוח והביצועים לא יורגשו בעיר, אבל רעד קל בסרק כן יורגש. תיבת ההילוכים הרציפה שיש לה יחסי העברה קבועים פועלת מצוין.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק במבחן המאומץ שלנו לא הרשימה עם נתון של 11.6 ק"מ/ל'. ביום רגוע יותר הצריכה שופרה ל-13.9 ק"מ/ל'.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      15.9 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      12.9 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      50 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      13
  • נוחות והתנהגות

    הכיול הראשוני של המתלים מעט נוקשה, יש ריצוד מסוים במעבר על שברי אספלט קטנים ובעיר מורגשת קשיחות על פסי האטה. אבל בכל הטווח שבאמצע, סנדרו סטפווי מצליח לסנן מפגעים באופן מוצלח לאורך כל קשת המהירות.

     

    בידוד רעשי המנוע מעל הסביר לרכב בסגמנט הזה, זה של הכביש רק סביר, ובידוד רעשי הרוח לוקה בחסר. בשבילים מפגין סנדרו סטפווי חוסן מבני ראוי וטוב מזה של רוב דגמי הפנאי הקטנים.

    היכולת הדינמית טובה, אך בעומס יאותת הסטפווי מהר מאוד שהוא מעדיף התנהלות נינוחה יותר; ברחובות העיר, מנגד, תהנו מהגה מהיר ורדיוס סיבוב קטן.

     

    יצוין כי פעולת מערכות הבטיחות אינה נעימה; זאת האחראית על תיקון סטייה מנתיב מתערבת באופן בלתי פוסק, ובקרת הערנות ממש מטרידה.

  • תמורה למחיר

    סנדרו סטפווי הוא רכב הפנאי הזול בארץ, ומחירו נמוך בכ-6% ממתחרים איכותיים ומבוססים יותר כמו יונדאי וניו, סיאט ארונה וקיה סטוניק. לטעמנו, הם טובים ממנו משמעותית, כך שהתמורה למחיר אינה גבוהה.
  • גרסאות ורמות גימור

    הסנדרו סטפווי משווקת בגרסה אחת וברמת גימור אחת. רמת גימור זו, הנקראת 'אקספרשן', כוללת מולטימדיה "8 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, חיישני חנייה אחורים ומצלמת רוורס, מפתח חכם, בקרת אקלים, חיישני תאורה וגשם, בקרת שיוט, תאורת לד מלאה, חישוקי "16 ועוד.
  • בטיחות

    אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת ערנות נהג, שש כריות אוויר ועוד. למרות הבסיס המודרני ומערכות הבטיחות המתקדמות, הדגם זכה לציון של 2 כוכבים בלבד במבחן הריסוק של יורו NCAP.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    על אף השיפור המשמעותי ביחס לדור הפורש, סנדרו סטפווי עדיין לא עומד ברף המקובל היום.

דאצ'יה סנדרו שאלות ותשובות

מחיר הדאצ'יה סנדרו 2025 ברמת גימור Expression אוטומטית הוא 121,990 ₪. זהו מחיר היבואן הרשמי כולל מע"ם.
ההחזר החודשי מתחיל מ-953 ₪ לחודש במימון רגיל. החזר זה מחושב לפי ריבית של 6.9% עם מקדמה של 25% ובלון 50%.
הדאצ'יה סנדרו מגיע עם אחריות של 3 שנים מהיבואן הרשמי בישראל
אגרת הרישוי השנתית לדאצ'יה סנדרו היא 1,660 ₪. הוא משויך לקבוצת רישוי 2.
הדאצ'יה סנדרו זמין ברמת גימור Expression
עלויות התחזוקה צפויות להיות נמוכות יחסית הודות לשימוש במכלולים משותפים לה ולכל קבוצת רנו
המותג דאצ'יה משפר את המוניטין שלו והביקוש לרכבים משומשים עולה. לסנדרו עשויה להיות שמירת ערך טובה וביקוש כרכב זול
הדאצ'יה סנדרו נמכר באולמות התצוגה של היבואן הרשמי, ברחבי הארץ
הדאצ'יה סנדרו קיבל דירוג של 2 כוכבים במבחן Euro NCAP ומצויד ב-6 כריות אוויר ומערכות בטיחות מתקדמות.
הדאצ'יה סנדרו כולל: ABS, ESP, מערכת בלימת חירום, התרעת סטייה מנתיב, התרעת עייפות נהג וחיישני לחץ אוויר.
כן, הדאצ'יה סנדרו מצויד במערכת בלימת חירום אוטומטית הפועלת גם במהירויות בינעירוניות וכוללת זיהוי הולכי רגל.
הדאצ'יה סנדרו מצויד ב-6 כריות אוויר: 2 קדמיות, 2 צדדיות ו-2 וילון, עם אפשרות לביטול כרית הנוסע.
כן, הדאצ'יה סנדרו מצויד בעיגוני ISOFIX להתקנה בטוחה של מושבי בטיחות לילדים.
צריכת הדלק הרשמית של הדאצ'יה סנדרו היא 6.3 ליטר ל-100 ק"מ (15.9 ק"מ/ליטר), ובמבחן אוטו נמדדה צריכה של 11.6 ק"מ/ליטר.
הדאצ'יה סנדרו נחשב לחסכוני בדלק בקטגוריתו. הוא משיג צריכה טובה הודות למנוע הטורבו הקומפקטי ותיבת ה-CVT.
מיכל הדלק של הדאצ'יה סנדרו מכיל 50 ליטר, המאפשר טווח נסיעה של כ-750 ק"מ בתנאים מיטביים.
דרגת זיהום האוויר של הדאצ'יה סנדרו היא 13-14 לפי תקנות משרד התחבורה, מה שנחשב לרמה בינונית-נמוכה.
הדאצ'יה סנדרו מצויד במנוע 1.0 ליטר טורבו בנזין המפיק 91 כ"ס ו-14.5 קג"מ. המהירות המרבית היא 163 קמ"ש.
הדאצ'יה סנדרו מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) המספקת נהיגה חלקה וחסכונית בדלק.
במנוע הדאצ'יה סנדרו יש 3 צילינדרים עם מגדש טורבו. זהו מנוע קומפקטי ויעיל.
נפח המנוע של הדאצ'יה סנדרו הוא 999 סמ"ק (כמעט 1.0 ליטר) עם מגדש טורבו לביצועים משופרים.
הדאצ'יה סנדרו מצויד בהנעה קדמית
מידות הדאצ'יה סנדרו: אורך 410 ס"מ, רוחב 185 ס"מ, גובה 153 ס"מ. זהו רכב קומפקטי המתאים לעיר.
בדאצ'יה סנדרו יש 5 מקומות ישיבה - 2 קדמיים ו-3 אחוריים
תא המטען של הדאצ'יה סנדרו מכיל 328 ליטר במצב רגיל, ו-1,108 ליטר כאשר מקפלים את השורה השנייה.
בסיס הגלגלים של הדאצ'יה סנדרו הוא 260 ס"מ, מה שמביא למרווח פנימי סביר.
משקלו של הדאצ'יה סנדרו הוא 1,193 ק"ג, משקל קל יחסית התורם לחיסכון בדלק וזריזות.
הדאצ'יה סנדרו מצויד במערכת מולטימדיה עם מסך מגע 8 אינץ' התומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto.
הדאצ'יה סנדרו אינו כולל מערכת ניווט מובנית, אך ניתן להשתמש ביישומי ניווט דרך חיבור הסמארטפון.
הדאצ'יה סנדרו כולל חיבור USB, בלוטות' לדיבורית, ותמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto.
כן, הדאצ'יה סנדרו מצויד במצלמת רוורס וחיישני חניה אחוריים לעזרה בחניה.
המתחרים העיקריים של הדאצ'יה סנדרו כוללים: סיאט איביזה, סקודה פביה, יונדאי i20 וקיה ריו.
הדאצ'יה סנדרו זול יותר מיונדאי i20 בכ-20,000 ₪, אך ליונדאי אבזור עשיר יותר, רמת בטיחות גבוהה יותר ואחריות ארוכה יותר.
הדאצ'יה סنדרו מציע יחס מחיר-ביצועים טוב. צריכת דלק טובה ועלויות תחזוקה נמוכות
הדאצ'יה סנדרו זול יותר מהסקודה פאביה בכ-15,000 ₪, אך לפאביה איכות בנייה גבוהה, ביצועים ורמת בטיחות גבוהות יותר
הדאצ'יה סנדרו מציע נוחות טובה בקטגוריתו עם מושבי בד, מיזוג אוויר אוטומטי ו-4 חלונות חשמל.
הדאצ'יה סנדרו מצויד בריפוד בד איכותי. ההגה מצופה עור לנוחות וחווית נהיגה טובה יותר.
כן, דאצ'יה סנדרו כולל בקרת שיוט עם שמירת מרחק
הדאצ'יה סנדרו מצויד בפנסי Full LED קדמיים ופנסי ערפל
כן, הדאצ'יה סנדרו כולל חישוקי אלומיניום 16 אינץ' עם צמיגים במידה 205/60/16.

דאצ'יה סנדרו מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

דאצ'יה סנדרו השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    דאצ'יה סנדרו
    דאצ'יה סנדרו סטפוויי 1.0 ל' טורבו, אוט', Expression
    הספק כוח סוס 91
    מחיר מחירון ₪121990
  • on
    סיאט איביזה
    סיאט איביזה 1.0 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 110
    מחיר מחירון ₪117400
  • פיג'ו 208
    פיג'ו 208 אוט', 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, GT
    הספק כוח סוס 145
    מחיר מחירון ₪144490
  • MG 3
    MG3, אוט', 1.5 ל', Comfort
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪119888

חוות דעת גולשים על דאצ'יה סנדרו

4.2/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (5)

הנאת נהיגה

3.8

עלויות תחזוקה

2.8

נוחות השימוש ואבזור

3.8

מרווח ישיבה

3.4

תא המטען

3.6

יש לכם דאצ'יה סנדרו? כתבו חוות דעת

דאצ'יה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.