ג'נסיס GV70 2025
ג'נסיס GV70 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
ג'נסיס GV70 (מתיחת פנים), אוט', 2.5 ל' טורבו, Premium, 4x4 2025
-
רקע כללי
ב-2021 הצטרף למבחר דגמי ג'נסיס בארץ ה-GV70, דגם הפנאי הבינוני (D-SUV) שהוצג ב-2020 והפך מאז לרכב הפנאי הנמכר ביותר של המותג ברחבי העולם. הממדים נמצאים בצד הגדול של הסקלה, ובעיצוב, מעבר לסבכה הענקית ורבת הנוכחות, קו גג משתפל של רכב פנאי-קופה.
במאי 2025 נחתה בארץ גרסה מחודשת, לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים. במהלך מתיחת הפנים זכה ה-GV70 ליחידות תאורה חדשות, מלפנים ומאחור, סבכה מעודכנת וכונסי אוויר מוגדלים, כל זה כדי ליישר קו עם המראה העדכני של דגמי מותג היוקרה הקוריאני.
גם בתא הנוסעים השינויים מיישרים קו עם ה-GV80, כשצג אחד גדול ("27) מחליף את השניים שהיו בעבר וכולל ממשקי אפל ואנדרואיד אלחוטיים. המראה הכללי של סביבת הנהג שודרג אף הוא ועימו איכות החומרים.
כמו בעבר, הרכב יוצע עם מנוע 2.5 ליטר טורבו, אך הוא מגיע כעת בתקינה אמריקאית ולכן ישנם שינויים קלים בנתונים; המנוע מייצר 304 כ"ס ו-43 קג"מ, וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.2 ש' בדרך ל-240 קמ"ש מרביים.
בניגוד לעבר, GV70 יוצע מעתה גם בגרסת 'ספורט' עם מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר המספק 375 כ"ס ו-54 קג"מ (5.2 ש' ו- 250 קמ"ש).
בשתי הגרסאות תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והנעה כפולה.
בנובמבר 2025 החל שיווקה של הגרסה החשמלית המחודשת, הכוללת סוללה גדולה מבעבר - 84 קוט"ש (לעומת 77.4 לפני העדכון). בהתאם, טווח הנסיעה צמח מ-455 ק"מ ל-479 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 350 קילוואט.
יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי: שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 489 כ"ס ו-71.4 קג"מ. -
עיצוב ונוכחות
העיצוב של GV70 נהדר, ויש בו קצת השראה מבנטלי. לאחר מתיחת הפנים, בעיקר בגרסה הכוחנית, מתקבל אחד מרכבי הפנאי הנאים בסגמנט ובכלל.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ב-GV70 נראית נהדר אף היא – שחור במידה, בורדו במידה, אלומיניום מוברש במידה, דיגיטלי במידה. איכות החומרים טובה, כך גם איכויות ההרכבה והגימור. אחד מהשינויים העיקריים שעבר הדגם במתיחת הפנים, זה המעבר למסך אחד גדול ("27) שחלקו משמש כלוח מחוונים וחלקו כמסך מולטימדיה. הטקסט בעברית, נראה טוב וברור, המערכות פשוטות יחסית לתפעול והכל מוגש בצורה נקייה וללא גימיקים מיותרים.
הנדסת האנוש מוצלחת, ישנם כפתורים (לא יותר מדי) שמסודרים בצורה נכונה לצד צג קטן אך לא מדי, כזה שכל כולו מוקדש למיזוג.
תנוחת הנהיגה טובה, וגם הראות החוצה. המושבים מוצלחים ממש, וראויה לציון התמיכה הצידית המצוינת.
מאחור הספסל נוח, יש מקום לשלושה אבל לנוסע בוגר במרכז אין באמת מקום.
ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה המרווח קצת פחות נדיב, אבל איכות החומרים, הביצוע וגם האבזור לעילא, ונוספים עליהם גג פנורמי ותאורת האווירה המשדרגים את השהות.נפח תא המטען 542 ליטרים האמור לספק כל צורך, אבל כפי שנראה בפועל זה נתון עד התקרה, והוא נראה בפועל פחות גדול. אין גלגל חלופי, אבל משום מה יש מגבה...
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח של ה-GV70 שנבחנה, היא מהסוג שעושה חיוך. זה לא רק ההספק, וכאן יש הרבה מזה, 375 כ"ס; זה לא רק המומנט שמגיע ל-54(!) קג"מ כבר ב-1300 סל"ד – זה גם בגלל התאוצה המאוד חזקה והצליל המלווה.
עקיפות נעשות בקלות, גם של טורים מרובי משתתפים בכביש הררי תלול. בכל הקשור לתחושה, מורגשת השהייה קלילה מרגע שהדוושה הימנית מודבקת לרצפה עד שהכל קורה.
במהלך המבחן קרה שתיבת ההילוכים לא תמיד החליפה הילוכים בנועם. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן התובעני, הייתה 8.45 ק"מ/ל'. לא מבריק, אבל בהחלט צפוי בהתחשב במנוע הבריון, במשקל הרכב הגבוה וברגל הכבדה על הגז.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק9.8 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו7.9 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק66 ליטר
-
15
-
-
נוחות והתנהגות
על רוב סוגי השיבושים נוחות הנסיעה טובה מאוד, הן בעיר ובעיקר מחוץ לעיר; מתלים אדפטיביים הפועלים היטב בליווי חיישנים שקוראים את תוואי הכביש, אחראים לכך. כאשר התיקונים או השברים כבר בגודל בינוני ומעלה, אז המתלים מתקשים, ועל רצף של מהמורות חלקו האחורי של הרכב מקפץ קלות ולא מגהץ.
בידוד הרעשים מוצלח ממש, ומסייע לתחושה מאוד נעימה ואיכותית בשיוט.
ההתנהגות בפיתולים בטוחה ותחת עומס בפניות אפשר לקבל הידוק ישבן. זהו אינו רכב פנאי ספורטיבי בתחושה, אבל הוא בן לוויה מוצלח מאוד לנהיגה מהנה בכבישים המפותלים.
הנשיכה הראשונית של הבלמים בעומס אינה חזקה דיה, אך עוצמתם מספקת.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'נסיס GV70 מוצע בשלוש רמות גימור:
ברמת 'פרימיום' תקבלו תאורת לד, פתיחה חשמלית לתא המטען, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, תפעול חשמלי לכיוון המושבים וההגה, אוורור למושבים הקדמיים, כיוון משענת למושבים האחוריים, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות היקפיות, תאורת אווירה צבעונית, ריפוד דמוי עור ועוד.
רמת 'לקשרי' תוסיף ריפוד עור, מושבים קדמיים משופרים שכוללים עיסוי, בקרת אקלים עם שלושה אזורים, מערך שמע של B&O ועוד.
ל'ספורט' הופעה ספורטיבית יותר מבחוץ ומבפנים והיא כוללת שני מפלטים, חישוקי "21, שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, ריפוד מעור נאפה ועוד.לגרסה החשמלית רמות גימור שונות במקצת. ברמת 'פרימיום' תקבלו חישוקי "19, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מפתח חכם, מושבים קדמיים בתפעול חשמלי, ריפוד עור, זכרונות למושבים, מראות הצד וההגה, דלת תא מטען חשמלית, גג פנורמי, משטח טעינה אלחוטי ועוד.
רמת הגימור 'לקשרי' מוסיפה מערכת שמע משודרגת מבית B&O, מושבים אדפטיביים משופרים, חימום ואוורור למושבים הקדמיים וסינון רעשים אקטיבי. כאן רמת הגימור הבכירה נקראת 'אולטימייט' והיא תוסיף חימום למושבים מאחור, מראה מרכזית דיגיטלית, דיפון תקרה מזמש, וילונות צד בשורה השנייה וחישוקי "20. -
בטיחות
ג'נסיס GV70 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציון של 89% בהגנה על מבוגרים וילדים ו-64% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך הימנעות מתאונה, הקרנת תמונת השטח המת במחוונים, התרעה על שכחת ילדים ועוד.
-
מה חדש בדגם
תחילת שיווק דגם מעודכן, במאי 2025. תחילת שיווק גרסה חשמלית מעודכנת, בנובמבר 2025.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
רכב פנאי פרימיום משובח, מהנה לנהיגה וזול ממתחריו.
ג'נסיס GV70 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
ג'נסיס GV70 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על ג'נסיס GV70
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם ג'נסיס GV70? כתבו חוות דעת