מרצדס CLE 2025

מרצדס CLE 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בספטמבר 2024 הושקה בישראל מרצדס CLE החדשה, דגם שראה אור לראשונה ב-2023 בגרסת קופה וב-2024 בקבריולה.
    זוהי סנונית ראשונה למגמת התכווצות מבחר הדגמים במרצדס, והיא למעשה מאחדת שני דגמי קופה/קבריולה נפרדים לדגם אחד - ה-C קלאס קופה וה-E קלאס קופה היוצאות, שייצורן הופסק לא מכבר.


    ה-CLE נשענת על פלטפורמה אותה היא חולקת עם C קלאס ו-E קלאס החדשות. בסיס הגלגלים של CLE הוא 286.5 ס"מ, כמו C קלאס, ואורכה 485 ס"מ, באמצע הדרך ל-E קלאס. נפח תא המטען 420 ליטרים בקופה, 295 עד 385 ליטרים בקבריולה (לפי פתיחת/סגירת הגג).


    שתי גרסאות המרכב מוצעות בארץ עם מנועי טורבו-בנזין 2.0 ליטר בצימוד למערך היברידי-מתון (48 וולט) ותיבה אוטומטית עם 9 הילוכים.
    בגרסת 180 התפוקה היא 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ.

    בגרסת 200 התפוקה היא 204 כ"ס ו-32.7 קג"מ. בגרסת 300 התפוקה היא 258 כ"ס ו-40.8 קג"מ, וההנעה כפולה.
    גרסת הקופה מוצעת גם בוורסיה ההיברידית-נטענת 300e. לאותו מנוע 2.0 ליטר טורבו חובר כאן מנוע חשמלי ליצירת תפוקה משולבת של 313 כ"ס ו-56.1 קג"מ. בגרסה זו סוללה של 19.5 קוט"ש לטווח חשמלי של 108 ק"מ.הסוללה הביאה להקטנת תא המטען מ-420 ליטרים ל-290 ליטרים, אפשרה צמצום מכל הדלק מ-60 ליטרים ל-50 ליטרים והוסיפה למשקל הרכב, מ-1790 ק"מ ל-2175 ק"ג.


    הדגם מוצע גם בגרסת AMG 53. בזו מנוע טורבו-בנזין 3.0 ליטרים, התפוקה 449 כ"ס ו-61.6 קג"מ וההנעה כפולה.

  • עיצוב ונוכחות

    ברור למרחקים שזו קופה כהלכתה – כמו פעם, עם שתי דלתות וחלק אחורי משתפל - והתוצאה: המרצדס הזאת ממש אלגנטית. הרחוב לא נשאר אדיש. 
    גם בגרסת הקבריולה ה-CLE מאוד אלגנטית וקלאסית. היא דומה לקופה וגם מאוד שונה בזכות קווי גג הבד השחור. היא נאה גם עם חלק עליון אבל בלעדיו היא ממש מושכת.

  • תא נוסעים ומטען

    הכניסה פנימה מפגישה באחת את הנהג עם הרבה ממה שהוא מצפה ממרצדס - ריפוד העור מרשים ונאה, והחומרים מכובדים. העיצוב משלב מרכיבים אופייניים של מרצדס בהגשה עדכנית, ושילוב תאורת האווירה בפתחי האוורור תמיד נראה טוב. כמקובל במכוניות קופה יוקרתיות, זרועות מגישות בטקסיות את חגורות הבטיחות - אך כמו תמיד, הן לא בהכרח מגיעות להיכן שהנהג מצפה ולעיתים נדרכות באגרסיביות.

     

    הצג הגדול נאה ומודרני. קל להסתגל לתפעולו, בעיקר כאשר בתחתית נמצאים לחצנים לקיצורי הדרך. 

    דווקא פקדים חיצוניים האמורים להקל אינם מצטיינים, ועיקר הביקורת נוגעת ללחצני המגע שעל ההגה. כך גם כיוון עוצמת השמע או תפעול הגג באמצעות פס מגע. באופן מוזר, ברכב כה מצויד וכה יקר אין אוורור מושבים.

     

    ההבדלים בקבריו ביחס לקופה קטנים ועיקרם אפשרות לשינוי זווית הצג כדי למנוע השתקפות, ובייחוד שלושה לחצנים גדולים בין המושבים: אחד נועד להרים את הגג, אחד להוריד אותו, ביניהם לחצן שמעלה שני מסיטי רוח.

     

    תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית, אבל לא באופן מוגזם שמפריע לכניסה. כיוון המושב לגובה מוגבל גם בשל תקרה נמוכה בחלק הקדמי. המושב עצמו עתיר כיוונים ונוח.  

    מאחור רק שני מושבים, כמובן. מרווח הרגליים נאה, אבל מרווח הראש גבולי והמבנה יוצר מרחב שאינו גדול. גם הכניסה לאחור אינה נוחה. 

    בגרסה הפתוחה, כשהגג סגור, הראות לאחור עם השמשה הקטנטונת אינה מצטיינת.

    לתא המטען נפח נאה אבל קצהו מרוחק, פתח הטעינה קטן ושפת הטעינה גבוהה, חלק ממחיר העיצוב. 

     

     

     

     

  • מנוע וביצועים

    גרסה 300 שנבחנה מפגינה ביצועים נאים. הרכב מאיץ היטב מהמקום ותאוצות הביניים טובות; מנוע חשמלי בשרשרת האספקה מוסיף הרבה ליכולות העקיפה ולצבירה מיידית של מהירות.  

    הטיפוס בסל"ד מושך ללחוץ עוד, למנוע צליל נעים ותוספת הקול ברמקולים סולידית בביצוע.  

    המערך ההיברידי-מתון אינו מטריד בדימום מנוע מופרז, וכאשר הדבר נעשה הוא מתבצע בנינוחות, קל לנתקו והוא אינו רועש. 

    פעולת התיבה חלקה, אך שילוב ההילוכים איטי מדי תחת עומס. 

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    המערכת כולה בנויה כך שבשימוש רגיל צריכת הדלק מכובדת מאוד, בין 13.5 ל-15 ק"מ/ל'. עם זאת, בתוואי המבחן המאוד מאמץ הצריכה הייתה 8.6 ק"מ/ל'.

    בגרסה הפתוחה צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 10.5 ק"מ'/ל', ובשיוט נינוח הגיעה ל-12.5 ק"מ/ל'.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      14.3 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      11.6 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      66 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      14
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר על שיבושים קטנים בינונית, ומשתפרת ככל שעולה המהירות. הבולמים אינם מצטיינים בריסון המרכב לאחר מעבר על פסי הרעדה (בעיר), גלי כביש (מחוצה לה) או רצץ שיבושים (גם וגם). במצבים קיצוניים הרכב מטלטל מעלה-מטה, פוגע בתחושת הביטחון של הנהג.  

    היכולת הדינמית טובה באיכותה, אך סולידית באופייה. מסוגלת לצלוח פניות במהירות ובביטחון - אך אינה מהנה ומחוברת כפי שהיינו מקווים. 

    ההגה מהיר מאוד – שני סיבובים מנעילה לנעילה – אבל הוא מדויק ואינו עצבני מדי. הבלמים לא מספיק חדים, והיינו מצפים לתגובת דוושה קצת יותר עוצמתית.

    בגרסה הפתוחה הכל קצת פחות חד – והדבר מורגש בהיגוי, גם ביציבות הכיוונית על כביש גלי. התחושה היא שהרכב נע פחות כמקשה אחת. 
    עם זאת, בכבישים מפותלים נוצרת התחושה שהרכב יותר "מתנהג" – עם יותר תנועה הן של האחוריים והן של החרטום כאשר המצערת נלהבת. 

  • תמורה למחיר

    המחיר של CLE ממש אינו נמוך, אבל במכונית קופה וקבריולה יוקרתיות עניין התמורה ממילא אינו נמדד רק בממדים/אבזור/ביצועים – ולעומת זאת, העיצוב ומעמד המותג משחקים תפקיד משמעותי.

  • גרסאות ורמות גימור

    מרצדס CLE תשווק ברמת הגימור 'פרימיום' הכוללת חישוקי "18, מולטימדיה "11.9 עם ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, גג פנורמי בגרסת הקופה, תאורת לד אדפטיבית, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות וחימום, לוח מחוונים מוקרן "12.3, ריפודי עור ועוד.
    חבילת האבזור 'AMG ליין' כוללת חישוקי "19 ופריטי עיצוב שונים בחוץ ובפנים.

  • בטיחות

    מרצדס CLE קופה נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2025 וזכתה לציון של 5 כוכבים, עם 93% בהגנת מבוגרים, 89% בהגנת ילדים, 87% בהגנת הולכי רגל ו-83% על מערכות בטיחות. 
    האבזור הבטיחותי בכל גרסאות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, עמעום אור גבוה אוטומטי, בקרת ערנות נהג, סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום, מערכת קדם תאונה הכוללת הרחקת כיסא הנהג או הנוסע במקרה של תאונת צד, סיוע במעבר נתיב, ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור ועוד.
    במבחן התגלה (כרגיל) כי מערכות הבטיחות מפריזות בהתרעות, הן בעיר הן בכבישים מאתגרים, אך ניתן לנתק את רובן בקלות.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסת AMG 53, בחודש מאי 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    מרצדס הצליחה לשלב ב-CLE קופה יוקרה, ביצוע משובח ויכולות בהתאם, עם נהיגה חסרת מאמץ ודאגות המגובה במה שיש למותג יוקרה להציע. ממש כמו פעם. 

    ה-CLE הפתוחה מדגישה זאת עוד יותר, הופכת כל נהיגה כאשר הגג מופשל לחוויה של ממש ועושה זאת באופן ייחודי. 

מרצדס CLE מחירון וגרסאות

מרצדס CLE השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    מרצדס CLE
    מרצדס CLE200 קופה, 2.0 ל' טורבו היברידי מתון, Premium ,2x4
    הספק כוח סוס 204
    מחיר מחירון ₪519900
  • אודי A5
    אודי A5 סדאן 40TFSI, אוט', 2.0 ל' טורבו היברידי-מתון, 2x4
    הספק כוח סוס 204
    מחיר מחירון ₪363100
  • ב.מ.וו סדרה 4
    ב.מ.וו 420i קופה, 2.0 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 184
    מחיר מחירון ₪409000

חוות דעת גולשים על מרצדס CLE

יש לכם מרצדס CLE?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם מרצדס CLE? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.