ניסאן אקס טרייל 2025

ניסאן אקס טרייל 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    הדור הרביעי של ניסאן אקס-טרייל הגיע בסוף 2022 לאירופה, יותר משנתיים לאחר הופעת הבכורה של התאום האמריקאי 'רוג'. האקס טרייל האירופאי יוצע עם שלוש יחידות כוח לבחירה.

     

    הדגם הבסיסי מצויד במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ומערכת היברידית מתונה 12V. ההספק עומד על 163 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ, אשר נשלחים לציר הקדמי דרך תיבת הילוכים רציפה.

    מעליה בהיצע מתמקמת הוורסיה ההיברידית המלאה. כאן, מנוע ה-1.5 טורבו אינו מחובר לגלגלים אלא משמש כגנרטור למנוע החשמלי. התפוקה המשולבת היא 204 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית; בדגם כפול ההנעה, ההספק גדל מעט ל-213 כ"ס הודות למנוע חשמלי נוסף בציר האחורי.

     

    תא הנוסעים כולל מסך מגע בגודל 12.3 אינץ' עבור המולטימדיה, מסך נוסף בגודל זהה למחוונים המוקרנים, ותצוגה עילית אופציונלית בגודל 10.8 אינץ'. שורה מושבים שלישית תוצע כאופציה, וכאשר היא אינה בשימוש, תא המטען מציע נפח נאה של 585 ליטרים.

     

    האקס טרייל הגיע לישראל בינואר 2023, וטרם נבחן על ידינו.

  • עיצוב ונוכחות

    ניסאן אקס טרייל החדש נראה גדול מקודמו ומעוצב באופן מודרני, עדכני ומוצלח.
  • תא נוסעים ומטען

    מול הנהג לוח מחוונים מוקרן וצבעוני, מסך המולטימדיה נאה והתפעול של שניהם קל וברור ביחס למרבית המתחרים. המופע הכללי נעים לעין, לא מעט בזכות שילוב הצבעים הבהירים. תנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת, מושב הנהג מציע שפע כיוונים אבל לא היה נוח במיוחד בנסיעות ארוכות. הכניסה לשורה השניה נוחה והמרחב שם טוב, יש פתחי מיזוג ודיפונים נאים. השורה השלישית צפופה, אפילו עבור ילדים. כאשר כל המושבים בשימוש נפח תא המטען זעיר (120 ל') כמקובל בסגמנט. עם קיפול השורה השניה מתקבל תא מטען גדול ושימושי.
  • מנוע וביצועים

    בגרסה ההיברידית שנבחנה – הנעה כפולה, 213 כ"ס – הביצועים טובים במרבית המצבים. עם משקל עצמי של 1.9 טון לא מדובר ברכב זריז במיוחד, אך יש די והותר כוח גם לביצוע עקיפות ושמירה על מהירות גבוהה בעליות. בעיר התחושה לרוב דומה לנהיגה ברכב חשמלי. במצבי עומס ומחוץ לעיר מנוע הבנזין מונע אך פעולתו שקטה למדי.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    במבחן הדרכים המאומץ שלנו השיג ניסאן אקס טרייל נתון ממוצע של 10.5 ק"מ לליטר בלבד, לא מבריק. בשיוט נרשמו כ-13.5 ק"מ לליטר.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      14.1 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      11.4 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      55 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      14
  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים של אקס טרייל נוטה לצד הרך, וזה מביא לנוחות נסיעה טובה במרבית תנאי הדרך. מתליו של אקס טרייל סופגים היטב את מרבית השיבושים, גם אם לעיתים שברים גדולים ופסי האטה יורגשו מדי. הריסון סביר. איכות הנסיעה טובה והרכב שקט למדי. התנהגות הכביש טובה והיכולת הכוללת מספקת, על אף זוויות גלגול מורגשות. בשבילים האקס טרייל מתנהל באופן נעים ונינוח למדי.
  • תמורה למחיר

    ההיברידית יקרה, גרסאות הבנזין משתלמות יותר.
  • גרסאות ורמות גימור

    ניסאן אקס טרייל 2025 מוצע בגרסת בנזין או בשתי גרסאות היברידיות ובמגוון רחב של רמות גימור.

    לגרסת הבנזין מנוע טורבו 1.5 ל' המפיק 163 כ"ס, תיבה רציפה והנעה קדמית.

    לגרסה ההיברידית מנוע בנפח דומה המפיק 156 כ"ס, אולם זה משמש רק כגנרטור ולמעשה מנוע החשמלי (204 כ"ס) הוא זה שמניע את הגלגלים.

    בראש ההיצע גרסה היברידית עם הנעה כפולה (מנוע נוסף מאחור), הספק משולב של 213 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות בלבד – גרסה זו היא היחידה המוצעת עם 7 מקומות.

  • בטיחות

    ניסאן אקס טרייל 2025 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל ו-95% במערכות בטיחות מתקדמות. היצע מערכות הבטיחות כולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    ניסאן אקס טרייל טוב ומתקדם מתמיד, אך יקר.

ניסאן אקס טרייל שאלות ותשובות

מחירו של ניסאן אקס טרייל 2025 נע בין 209,990 ש"ח עבור רמת הגימור אסנטה טופ (Acenta Top) ועד 247,490 ש"ח עבור רמת הגימור טקנה (Tekna) בגרסה ההיברידית e-POWER. המחירים כוללים מע"מ ואגרות רישוי, ללא תוספת לצבע מטאלי.
הפרש המחיר בין הגרסאות: אסנטה טופ (209,990 ש"ח), אסנטה טק (224,990 ש"ח), טקנה בנזין (239,990 ש"ח), וטקנה היברידית e-POWER (247,490 ש"ח). ההבדל הגדול ביותר הוא 37,500 ש"ח בין הגרסה הבסיסית לגרסה ההיברידית העליונה.
המחיר כולל את הרכב עם האבזור המלא לפי רמת הגימור, מע"מ, אגרות רישוי, אחריות יצרן למשך 3 שנים או 100,000 ק"מ, ושירות דרך במקרה של תקלה. לא כלולים: צבע מטאלי (2,990 ש"ח), ביטוח, וטיפולי תחזוקה שוטפים.
אחריות יצרן 3 שנים או 100,000 ק"מ. ניתן להאריך את האחריות ל-5 שנים או 150,000 ק"מ תמורת תוספת מחיר של בין 2,900-4,500 ש"ח לפי הגרסה. בשנתיים הראשונות כוללת אחריות מלאה איכות ושירות.
דירוג יורו NCAP 5 כוכבים (2021) עם ציונים גבוהים: 91% הגנה על מבוגרים, 90% הגנה על ילדים, 70% הגנה על הולכי רגל, 95% מערכות בטיחות מתקדמות. רמת אבזור בטיחותי 4 לפי תקנות ישראל.
בלימה אוטונומית מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון, ניטור שטח מת עם התערבות אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, והתרעה על עייפות נהג.
7 כריות אוויר: 2 חזיתיות, 2 צדדיות לחזה, 2 צדדיות וילון לכל השורות, ו-1 כרית ברכיים לנהג. כריות האוויר לנוסע הקדמי ניתנות לניתוק במקרה של מושב תינוק.
עוגני ISOFIX בשורה השנייה להתקנת מושבי בטיחות לילדים, ניתוק כריות אוויר לנוסע הקדמי, נעילות בטיחות לדלתות אחוריות, ומערכת התרעה להשארת ילדים ברכب (לא בכל הגרסאות).
כן, תאורת LED איכותית ביום ובלילה, פנסי ערפל קדמיים LED ברמות הגבוהות, תאורה אדפטיבית המתכווננת לכיוון הפנייה, ושליטה אוטומטית באורות גבוהים המעבירה לאור נמוך כשמזהה רכב מתקרב.
מערכת חיישנים מתקדמת המנטרת את עיני הנהג והתנועודו ומתריעה במקרה של סימני עייפות או הסחת דעת. המערכת מסוגלת לבצע בלימה קלה במקרה הצורך. אמינה בכ 90% לזיהוי סימני עייפות.
פנסי LED מתקדמים ומאירים היטב, עם תאורה אדפטיבית ברמות הגבוהות. פנסי ערפל קדמיים מעולים ומשתלבים עם זוויות הפנייה. פנסים אחוריים LED ברורים ובלטים. בצורת גשם קשה או ערפל מומלץ להשתמש בפנסי ערפל.
צריכת הדלק לפי נתוני היצרן: גרסאות הבנזין וההיברידי המתון - 7.1-7.2 ליטר ל-100 ק"מ, הגרסה ההיברידית המלאה - 5.9 ליטר ל-100 ק"מ. במבחן אוטו נרשמה צריכה ממוצעת של 10.5 ק"מ לליטר (9.5 ליטר ל-100 ק"מ).
צריכת הדלק סבירה אך לא מצטיינת בקטגוריה. מאזדה CX-5 צורכת פחות (12.8 ק"מ/ליטר), קיה סורנטו ההיברידי יעיל יותר (15.4 ק"מ/ליטר), אך מיצובישי אאוטלנדר דומה ברמות הצריכה (11.5 ק"מ/ליטר).
הגרסה ההיברידית e-POWER חוסכת כ-20% דלק לעומת גרסאות הבנזין - 5.9 ליטר לעומת 7.1-7.2 ליטר ל-100 ק"מ. ההחזר ההשקעה תלוי בקילומטראז' השנתי - עם נסיעה של מעל 20,000 ק"מ בשנה ההשקעה הנוספת משתלמת.
בנסיעה עירונית הצריכה גבוהה יותר - כ-11.4 ק"מ לליטר (8.8 ליטר ל-100 ק"מ). בשיוט בכביש מהיר מושגים כ-13.5 ק"מ לליטר (7.4 ליטר ל-100 ק"מ). הגרסה ההיברידית יעילה יותר בנסיעה עירונית הודות למנוע החשמלי.
נפח מיכל הדלק 55 ליטר בכל הגרסאות.
כן, עם מערכת ECO Mode המשפרת את הצריכה ב-10-15%, שימוש במערכת ProPILOT לשמירה על מהירות שמירה, בלימה עף וגאצ שיוטית, וביצוע רוויח מעצור. בגרסה ההיברידית אפשר לחסוך עד 25% מצריכת דלק עם נהיגה בתנאים מתאימים.
בגרסה ההיברידית e-POWER יש אפשרות לנהיגה במוד EV למרחקים קצרים (2-3 ק"מ) במהירויות נמוכות, כמו בחניה. בישוב רגיל המנוע יפעל אוטומטית להטענת הסוללה. בגרסאות הבנזין אין מוד חשמלי.
הגרסה הבסיסית מייצרת 163 כ"ס ו-30.6 קג"מ מומנט, עם תאוצה של 0-100 קמ"ש ב-9.6 שניות. הגרסה ההיברידית e-POWER מציעה 204 כ"ס ו-33.6 קג"מ עם תאוצה מעולה של 0-100 קמ"ש ב-8.0 שניות בלבד.
המנוע 1.5 ליטר טורבו שלוש צילינדרים מוכח ואמין. בגרסת ההיברידי המתון משולב עם מערכת 12V, ובגרסה המלאה משמש כגנרטור למנוע החשמלי. תיבת ההילוכים CVT רציפה מתאימה לנהיגה עירונית נוחה אך פחות ספורטיבית.
ההיברידי המתון (e-Light) משלב מנוע בנזין 163 כ"ס עם עזר חשמלי 48V. הגרסה המלאה (e-POWER) משתמשת במנוע בנזין כגנרטור בלבד, והמנוע החשמלי 204 כ"ס מניע את הגלגלים - כמו ברכב חשמלי עם מאריך טווח.
אקס טרייל מתאים לנסיעות שטח קלות ודרכי עפר בלבד. מרווח הגחון 277 מ"מ, זוויות גישה וירידה בינוניות, ומערכת הנעה כפולה זמינה רק בגרסה ההיברידית המלאה עם 7 מושבים. לא מיועד לשטח קשה או וואדי.
המהירות המירבית של כל גרסאות הבנזין וההיברידי המתון היא 195 קמ"ש. הגרסה ההיברידית המלאה e-POWER מוגבלת ל-170 קמ"ש בלבד, אך מציעה תאוצה טובה יותר בטווח המהירויות הנמוכות והבינוניות.
מנוע e-POWER הוא מערכת היברידית מתקדמת שבה מנוע בנזין 1.5 ליטר משמש רק כגנרטור להטענת הסוללה, ומנוע חשמלי 204 כ"ס מניע ש את הגלגלים. הרגשת הנהיגה דומה לרכב חשמלי - חשק, שידור מיידי של המומנט, וצריכת דלק נמוכה.
אורך: 4,680 מ"מ, רוחב: 1,840 מ"מ, גובה: 1,720 מ"מ, מרווח סרנים: 2,705 מ"מ. אקס טרייל הוא רכב בינוני-גדול בקטגוריית רכבי הפנאי, גדול יותר מקשקאי אך קטן יותר מפאת'פיינדר.
נפח תא המטען: 120 ליטר עם 7 מושבים פתוחים, 485 ליטר עם השורה השלישית מקופלת, ו-1,298 ליטר עם קיפול השורה השניה והשלישית. הגרסה ההיברידית 5 מושבים מציעה 575 ליטר בסיסי ו-1,396 ליטר מירבי.
השורה השלישית מתאימה בעיקר לילדים או למבוגרים קטני מימדים לנסיעות קצרות. למבוגרים במדידות רגילות השורה השלישית תהיה צפופה ולא נוחה לנסיעות ארוכות.
משקל עצמי: 1,679-1,828 ק"ג תלוי בגרסה. יכולת גרירה מירבית: 1,800 ק"ג עם בלמי גרור לגרסאות הבנזין, 670 ק"ג בלבד לגרסה ההיברידית המלאה. גרירה ללא בלמים מוגבלת ל-750 ק"ג (בנזין) או 670 ק"ג (היברידי).
כן, עם רוחב פנימי מרווח לשלושה נוסעים בשורה השנייה ומקום רגליים טוב. השורה השנייה ניתנת להזזה על מסילות להגדלת מקום הרגליים או הקרבה לילדים. רוחב הרכב 1,840 מ"מ מספק נוחות טובה לחמישה בוגרים.
גובה הרכב ושימוש בחלונות אור גדולים מקלים על הגישה. פאנל משקף פנורמי לשורתיים הראשונות ברמות הגבוהות, גישה נוחה ל-X-Trail דרך מדרגות צד פנומטיות או עין מדרגות חשמליות ברמות הגבוהות.
מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך 8" ברמה הבסיסית ו-12.3" ברמות הגבוהות. תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto (אלחוטי ברמות הגבוהות). התפעול קל וברור יחסית למרבית המתחרים במגזר.
Bluetooth לשיחות ומוזיקה, Apple CarPlay ו-Android Auto, מטען אלחוטי 15W למכשירים תומכים, ממשקי USB Type-C קדמיים ואחוריים, ומערכת ניסאן קונקט לשירותי חירום וניטור מרחוק.
6 רמקולים וסאבוופר ברמה הבסיסית, מערכת בוס 8 רמקולים ברמות הגבוהות. איכות השמע טובה למגזר, עם באס מלא ובהירות טובה. לא ברמה של מערכות פרימיום במכוניות יוקרה אך משביעת רצון למרבית המשתמשים.
מערכת ניווט מובנית איכותית עם מפות ישראל עדכניות, תמיכה בעדכוני תנועה בזמן אמת. אפשר גם להשתמש בוויז או גוגל מפות דרך הטלפון החכם עם חיבור למסך הרכב.
מערכת נהיגה חצי-אוטונומית הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב, ומערכת לזחילה בפקק. המערכת מסייעת בנהיגה בכביש מהיר ובפקקים אך דורשת ערנות והשגחה מתמדת של הנהג.
מאזדה CX-5 חסכונית יותר בדלק (12.8 ק"מ/ליטר), מהירה יותר בגרסאות הטורבו, ואיכות הרכבה מעולה. אקס טרייל מציע 7 מושבים (לעומת 5 ב-CX-5), תא מטען גדול יותר בגרסת 5 המושבים, ומחיר תחרותי יותר.
קיה סורנטו מציע גרסה היברידית יעילה יותר (15.4 ק"מ/ליטר), אחריות ארוכה יותר (7 שנים), ואיכות פנים גבוהה יותר. אקס טרייל יותר זול, המערכות הטכנולוגיות פשוטות יותר להפעלה, והוא מתאים יותר למשפחות שלא זקוקות לרמת היוקרה הגבוהה.
שני הרכבים דומים בגודל, מספר מושבים וצריכת דלק. אאוטלנדר מציע אחריות ארוכה יותר (5 שנים), מחיר תחרותי יותר ברמות הבסיסיות. אקס טרייל מתקדם יותר טכנולוגית, איכות הרכבה טובה יותר, ומערכות הבטיחות מקיפות יותר.
יתרונות: עיצוב מודרני ומוצלח, הנדסת אנוש טובה, מערכות בטיחות מתקדמות, נוחות נסיעה, בידוד רעשים טוב, מערכת ProPILOT חצי-אוטונומית, ושילוב מוצלח של 7 מושבים בגודל סביר.
כדאי לבחור באקס טרייל כשמחפשים רכב משפחתי מרווח עם 7 מושבים במחיר סביר, מעוניינים בטכנולוגיות בטיחות מתקדמות ללא מורכבות יתר, וכאשר נוחות הנסיעה חשובה יותר מביצועים ספורטיביים או צריכת דלק מינימלית.
אקס טרייל מתאים היטב למשפחות גדולות (5-7 אנשים) שמחפשות רכב נוח ואמין לשימוש יומיומי. מעולה לנהגים מבוגרים שמעדיפים נוחות על פני ביצועים, משפחות שחשבות בטכנולוגיות בטיחות, ומי שצריך רכב גבוה לראייה טובה וכניסה נוחה.
איכות הנסיעה טובה עם כיול מתלים רך השואף לנוחות. הרכב סופג היטב מרבית השיבושים בדרך, אך שברים גדולים יורגשו. הריסון בינוני ועדיין מציע תחושה בטוחה. בידוד הרעשים טוב ותא הנוסעים שקט יחסית.
המושבים הקדמיים נוחים עם מגוון כיוונוני התאמה, אך לא מעולים לנסיעות ארוכות. ברמת הגימור טקנה מגיעים מושבים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות וחימום. ריפוד בד איכותי ברמות הבסיסיות ועור טבעוני ברמה העליונה.
כן, גובה הרכב והמושבים מקלים על הכניסה והיציאה לכל הגילאים. הדלתות נפתחות רחב והכניסה לשורה השלישית נוחה יחסית דרך דלתות צדדיות עם הזזת השורה השנייה קדימה על המסילות.
מערכת האקלים יעילה עם בקרה מפוצלת (דו-אזורית ברמות הבסיסיות, תלת-אזורית ברמת טקנה). פתחי אוורור לשורה השנייה בכל הגרסאות. זמן החימום והקירור סביר והמערכת שקטה יחסית.
נוח למדי לנסיעות ארוכות עם חמישה נוסעים. תנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת, מקום טוב לרגליים, ובידוד רעשים טוב. עם שבעה נוסעים הנוחות פוחתת משמעותית בשל המחסור במקום השורה השלישית ובתא המטען.
ברכב שטחים נוספים לפריטים קטנים ללא חשבוניות מיוחדות, כומרות הדאלים מרווחות, בור כפפות ידויות ממים, קנדלים לקשירת רשת, ומושבים רב-מטרתיים. ניתן לקבל נשיאות USB וחיבורי 12V במושבים האחוריים.
בידוד הרעשים טוב מאוד למגזר. תא הנוסעים שקט יחסית הן במהירויות עירוניות והן בכביש מהיר. רעש המנוע ממוצע אך באיץ גס משמע יותר. בידוד רעשי דרך וצמיגים טוב במרבית תנאי הדרך.
נהיגה של אקס טרייל קלה ונוחה, עם ביצועים טובים לשימוש יומיומי. תרגיל ההגה טוב ותגובת הוולאן טבעית. שימוש בתיבת הילוכים CVT פירוש נהיגה חלקה אך לא ספורטיבית. לא מתאים לנהיגה חשורה או ספורטיבית.

ניסאן אקס טרייל מחירון וגרסאות

ניסאן אקס טרייל לפי שנים

ניסאן אקס טרייל כתבות ומבחני דרכים

ניסאן אקס טרייל השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    ניסאן אקס טרייל
    ניסאן אקס טרייל e-Light Hybrid, אוט', 1.5 לי טורבו, היברידי מתון, 7 מק', Acenta Top , 2x4
    הספק כוח סוס 163
    מחיר מחירון ₪209990
  • KGM רקסטון
    KGM רקסטון, 2.2 ל' דיזל, אוט', 2x4
    הספק כוח סוס 202
    מחיר מחירון ₪219900
  • מיצובישי אאוטלנדר
    מיצובישי אאוטלנדר (מתיחת פנים) 2.5 ל', אוט', 7 מק', Intense, 2x4
    הספק כוח סוס 181
    מחיר מחירון ₪191990
  • energy_2.svg
    ג'אקו 8
    ג'אקו 8, אוט', 1.5 ל' טורבו, פלאג-אין הייבריד, Luxury ,4x4
    מחיר מחירון ₪229900
  • אומודה C9
    אומודה C9, אוט', 2.0 ל' טורבו
    הספק כוח סוס 245
  • energy_2.svg
    on
    קיה סורנטו
    קיה סורנטו היברידי 1.6 ל' טורבו, אוט', EX
    מחיר מחירון ₪319900
  • צ'רי טיגו 8 פרו
    צ'רי טיגו 8 פרו 1.6 ל' טורבו, אוט', Noble
    הספק כוח סוס 186
    מחיר מחירון ₪189990

חוות דעת גולשים על ניסאן אקס טרייל

יש לכם ניסאן אקס טרייל?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם ניסאן אקס טרייל? כתבו חוות דעת

ניסאן ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.