אופל פרונטרה 2025
אופל פרונטרה 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
פרונטרה היה שמו של רכב שטח קשוח של אופל שהוצג ב-1991, מבוסס על איסוזו רודיאו ששווק גם בארץ לתקופה קצרה.
לאחר שהופסק ייצורו ב-2005 השם פרונטרה נעלם למשך 19 שנים – וכעת הוא חוזר ברכב פנאי קטן (B-SUV) המחליף בהיצע של אופל את הקרוסלנד.
גם הפעם מדובר ברכב החולק כמעט הכל עם דגם קרוב מאותו בית (סטלנטיס), סיטרואן C3 איירקרוס. אולם בניגוד גמור לדגמים אחרים של אופל (בראשם מוקה, הקרוב בממדים ובתצורה), הפרונטרה לא אמור להביא עמו ניחוחות של יוקרה או קווים של אופנה עילית, אלא להפך - הוא תוכנן להיות רכב זול בעל ממדים גדולים מהמקובל בסגמנט, אשר מציע אפשרות לעד שבעה מושבים.
מבחינת ממדים, אופל עשתה כמעשה יונדאי עם קונה: דגם פנאי הממוקם ומוגדר במפורש כקטן (B-SUV) אך בעל ממדים מקטגוריה אחת למעלה (C-SUV): בסיס הגלגלים 267 ס"מ, האורך 438 ס"מ, הרוחב 180 ס"מ והגובה 164 ס"מ - עניין המאפשר לו הסעה של 5 מבוגרים ועוד 2 ילדים, עניין נדיר מאוד בקטגוריה.
נפח תא המטען בגרסת 5 המושבים הוא 460 ליטרים נדיבים. בגרסת 7 המושבים ובתפוסה מלאה הנפח 40 ליטרים, ועם קיפול השורה השלישית 330 ליטרים.
פרונטרה מוצע בשלב הראשון בישראל עם מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר החדש של סטלנטיס, שנעזר במערך היברידי-מתון כדי לייצר 145 כ"ס ו-23.4 קג"מ.
התיבה כפולת-מצמד עם 6 הילוכים וההנעה קדמית.
דגם זה מוצע גם בגרסה חשמלית, וזאת תשווק בישראל ב-2026. -
עיצוב ונוכחות
לפרונטרה מבנה קובייתי, עם חזית זקופה וקורה אחורית רחבה. במילה אחת: פונקציונלי.
-
תא נוסעים ומטען
מאחר ומדובר ברכב שאומר להיות זול ועממי, החברה עשתה שימוש בחומרים פשוטים ונוקשים, מהסוג שאינו מקובל באופל.
ומה שהתחיל בחומרים, ממשיך באבזור: אנחנו לא זוכרים מתי בפעם האחרונה הנענו דגם חדש עם מפתח במקום בכפתור, וזה נכון גם לגבי היעדרה של בקרת שיוט אדפטיבית או סגירת החלונות בלחיצה אחת.
לפשטות נטולת הגינונים וההתחכמויות הזו יש יתרונות בתפעול שלל המערכות, שהינו קל ואינטואיטיבי.
המושבים מפתיעים לטובה ברמת הנוחות ותנוחת הנהיגה טובה.
גם בשורה השנייה הישיבה נוחה. גם בגלל שיש מספיק מקום לברכיים ולראש, וגם בגלל שהמושב גבוה יחסית ונעים לישיבה לאורך זמן.כניסה ויציאה אל השורה השלישית וממנה מצריכות לא מעט אקרובטיקה. כאשר מתיישבים מגלים מושבים מאוד קטנים, צפופים וקלסטרופוביים – לא מקום שיתאים למתבגרים, לא בטוח שיספיק אפילו עבור ילדים.
דלת תא המטען רחבה, גבוהה ומאפשרת גישה נוחה ביותר לציוד שבפנים. אלא שבתפוסה מלאה של שבעה מושבים, אין כמעט מקום. הנתון הרשמי הוא 40 ליטר שהתקשינו למצוא היכן הם מסתתרים. בתפוסה של 5 מושבים נפח תא המטען נדיב ועומד על 330 ליטר. יצוין כי ניתן לרכוש להרכבה על הגג מכל הטענה; סידור זה לא נבדק. אין גם גלגל חליפי.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן המאומץ עמדה על 12.3 ק"מ/ל' מרשימים לטובה, וביום נהיגה רגוע יותר מדדנו 15.0 ק"מ לליטר.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק18.8 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו15.3 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק44 ליטר
-
8
-
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים הראשוני מוצק ודבר זה מורגש יותר בנסיעה איטית בעיר. שיבושים קטנים כמו חורים ושברי אספלט מטופלים כראוי, אבל הוא פחות מסתדר עם שיבושים גדולים או פסי הרעדה.
בכביש הבין-עירוני הכיול המוצק מרסן היטב את המרכב ונוחות הנסיעה נעימה מאוד. בידוד רעשי הכביש טוב, ושל המנוע והרוח סביר.
אותו כיול מוצק גם מאפשר יכולת דינמית טובה ובטוחה. ההגה מעורפל וארוך (כמעט 3 סיבובים בין נעילות), אבל האחיזה גבוהה והבלמים טובים. -
תמורה למחיר
בימים בהם הכל מתייקר, קשה להתלונן על המחיר האטרקטיבי. אלא שבגרסת 5 מושבים קשה למצוא לו הצדקה, כאשר בחוץ מתחרים עדיפים ולאופל פרונטרה אין יתרון משמעותי כלשהו.
בגרסת 7 מושבים הסיפור אחר, ופרונטרה זול משמעותית מרכבי 7 מקומות אחרים.
אלא שכולם גדולים מפרונטרה בממדיהם, ומציעים מרווח עדיף משמעותית לשבעה נוסעים. -
גרסאות ורמות גימור
פרונטרה מוצע ברמת האבזור 'GS', וזו כוללת בין השאר תאורת לד מלא גם מאחור, חישוקי "17, מצלמת חנייה לאחור וחיישנים גם מלפנים, חיישני תאורה וגשם ומראות מתקפלות, מסך מרכזי "10 עם שיקוף סלולרי לאפל ולאנדרואיד, לוח מחוונים מוקרן "10, בקרת אקלים, משטח טעינה אלחוטי, מושבים ארגונומיים 'Intelli Seat'; חבילת 'ווינטר פק' בתוספת תשלום כוללת חימום למושבים ולהגה.
-
בטיחות
אופל פרונטרה טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות התרעות על רכב בשטח מת, סטייה מנתיב, עייפות נהג, זיהוי תמרורים, שמירת הרכב בנתיב הנסיעה, ועמעום אור גבוה אוטומטי. -
מה חדש בדגם
תחילת שיווק בישראל בספטמבר 2025.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 טורבו-בנזין של אופל פרונטרה מתפקד היטב, והתפוקה מספקת את מה שצריך ומעבר לכך. תחילת התנועה תמיד בחשמל ולפרק זמן קצר, ואם רוצים לנוע מהר יותר, תמיד מצטרף דחף חשמלי כתמריץ ראשוני. צליל המנוע מעט בולט תחת עומס, אבל הוא סביר בהחלט.
פעולת תיבת ההילוכים חלקה ונעימה, אך היא מעט איטית בדרישה לקיקדאון. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
אופל פרונטרה - למשפחות שצריכות רכב חדש ומוזל עם שורה שלישית לנסיעות קצרות.
אופל פרונטרה מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
אופל פרונטרה כתבות ומבחני דרכים
אופל פרונטרה השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על אופל פרונטרה
יש לכם אופל פרונטרה? כתבו חוות דעת