פיג'ו 208 2025

פיג'ו 208 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    הדור השני של פיג'ו 208 נחשף ב-2019 ומתבסס על פלטפורמה (EMP1) שתוכננה מראש כך שתתאים הן ליחידות הנעה מסורתיות (בנזין, דיזל) והן ליחידת הנעה חשמלית.

     

    באוגוסט 2024 נחתה בארץ גרסה מחודשת, לאחר שה-208 עברה מתיחת פנים. 

    במסגרת מתיחת הפנים חודשו החזית והאחוריים, עם יחידות תאורה, פגושים וסמלים עדכניים. 

    בסביבת הנהג צג מרכזי גדול מאשר קודמו, "10 מחליף "7, מערך תפעול חדש הכולל ממשקי קישור אלחוטיים ועוד.

     

    יחידת ההנעה ללא שינוי: מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר המייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה קדמית.

     

    בתחילת 2025 הצטרף להיצע מנוע ה-1.2 טורבו החדש של סטלנטיס, הפועל בצימוד למערכת היברידית מתונה.

    למרות הנפח הדומה, מנוע ה'פיור טק' החדש שונה ממנוע הבנזין המוכר והוותיק, כולל מגדש טורבו בגיאומטריה משתנה ופועל במחזור מילר החסכוני. אך לא פחות חשוב - לטובת שיפור האמינות והפחתת עלויות התחזוקה, היצרנית התקינה שרשרת תזמון במקום הרצועה הבעייתית במנוע הקודם.

     

    למנוע הבנזין החדש מוצמד מנוע חשמלי המשולב בתיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים חדשה (e-DSC6) השולחת כוח אל הסרן הקדמי. ההספק המשולב עומד על 145 כ"ס ו-23.4 קג"מ, ולטענת היצרנית הרכב יכול להתנייד במצב חשמלי ליותר מ-50% מהזמן בנסיעה עירונית. צריכת הדלק צפויה להשתפר בכ-15% לפי נתוני מעבדה.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב המוצלח של 208 שופר אף יותר עם מתיחת הפנים, והרכב עדיין נראה רענן ומושך 6 שנים אחרי שהוצג.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג – i-קוקפיט המקורית של פיג'ו, שעיקר הייחוד שלה בלוח מחוונים מעל ההגה – עברה עם מתיחת הפנים שינוי ניכר. וכעת היא נראית אף נאה יותר במראה, במבנה ובגוונים, ויוצרת חוויה שהייה מכובדת מאוד.

     

    למרות השיפורים, צג השליטה המרכזי עדיין אינו ידידותי מספיק לתפעול. גם ניתוק מערכות בטיחות (למרות קיצורי דרך יעילים), ותפעול מרכיבים במערכת השמע עלולים לייגע. 
    המחוונים המוקרנים התלת-ממדיים נאים אך דורשים הסתגלות ונראים קצת מצועצעים.

     

    כרגיל בדגמים של סטלנטיס התגובה לפעולת הפקדים איטית  – גם התנעה וכיבוי, שינוי מצבי ניהוג, הגעה לתפריט הבטיחות המלא ועוד. 
    תנוחת הישיבה, בגלל מבנה סביבת הנהג, מחייבת כיול עצמי מחדש, אבל זה משתלם. המושבים נראים נהדר אבל לגבוהים עמדת הנהג תהיה מעט צפופה. שדה הראייה החוצה אינו מצטיין.

     

    המרחב מאחור מספק ביחס למקובל בסופרמיני. יותר מהמרחב עצמו עלולות להפריע הדלתות הקטנות והמשקוף הנמוך יחסית.   

    ממדי תא המטען טובים ביחס למקובל ברכב כזה, והמבנה שימושי. 

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.2 ל' הרגיל (130 כ"ס) מציע ביצועים טובים מאוד. התאוצות מרשימות והוא דוחף בנחישות גם בעקיפות מהירות. תיבת ההילוכים פועלת לרוב בצורה חלקה ונעימה.


    מנוע ה-1.2 ליטר החדש (MHEV) מתגלה כמאוד אפקטיבי. ה-208 יוצאת מהמקום באופן נמרץ ומפתיעה בתגובה זריזה בייחוד באזורי המהירויות השגרתיות יותר. יחס ההעברה הכולל קצר, ונסיעה ב-120 קמ"ש נעשית בסל"ד גבוה יחסית, 2700 סל"ד.

     

    תגובת התיבה הרובוטית לקיקדאון אינה מהירה. הפערים בין ההילוכים בתיבה זו גדולים מאשר באוטומטית 8 הילוכים של המנוע הקודם, אבל סך הביצועים טוב יותר מבעבר. בידוד רעשי המנוע טוב ורק בנסיעה איטית נשמעים לעיתים רחשים מהצד האלקטרוני. 

     

    המערך ההיברידי-מתון מאפשר לנוע לא מעט על חשמל. עם זאת, בזחילות עירוניות ובייחוד בתנועה לאחור בחניות הפעולה אינה חלקה והרכב לעיתים נעמד.  

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    בגרסת ה-1.2 ליטר הרגילה צריכת הדלק הממוצעת במהלך מבחן הדרכים המאומץ עמדה על 13.5 ק"מ לליטר. נתון טוב מאוד.

    במנוע ה-1.2 ליטר החדש (MHEV) הצריכה במבחן מאומץ הייתה 11.3 ק"מ/ל', ובשימוש רגיל 14 ק"מ/ל'.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      21.7 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      17.6 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      44 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      4
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה ביחס לממדים. בעיר היא מתקשה יותר על שיבושים גדולים או במעבר על פסי האטה אבל התוצאה סבירה בהחלט. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, וגם שם גלי כביש גבוהים ומפגעים גדולים מורגשים. ריסון תנודות המרכב טוב.

     

    בכל הקשור לאיכות הנסיעה, פעולת המתלים שקטה יחסית ורעשי הרוח והכביש אינם מופרזים. 
    208 היא סופרמיני עם DNA דינמי, ובכביש המפותל היכולת גבוהה ויש לה ניצוצות של יותר; עם יותר כוח היא יכולה להיות מכונת נהיגה. 208 משנה כיוון בטמפרמנטיות, מגיבה בנחישות לפקודות ההגה והמימדים הצנועים מאפשרים לא לחרוג מסימוני הדרך גם בכבישים צרים.

    הבלמים חסרים בנשיכה ראשונה אך יכולתם טובה והתגובות ברורות. 

  • תמורה למחיר

    מחירה של פיג'ו 208 מציב אותה בחלק היקר של הסגמנט, אך מדובר במכונית איכותית, מאובזרת ועשויה היטב שמצדיקה את מחירה.

  • גרסאות ורמות גימור

    ברמת האבזור 'אלור', הבסיסית, חישוקי "16, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, בקרת אקלים וריפוד משולב עור.
    ברמת הגימור 'GT' חישוקי "17, גג בצבע שחור (אפשרות לגג זכוכית), טעינה אלחוטית, מושבי ספורט, תאורת אווירה ואיפור ספורטיבי מבפנים ומבחוץ. 

  • בטיחות

    פיג'ו 208 נבדקה במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2019 וזכתה לציון של 4 כוכבים, עם 91% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 56% בהגנה על הולכי רגל ו-71% במערכות בטיחות.


    מערכות הבטיחות שודרגו במתיחת הפנים ואלה כוללות כעת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. 

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסת MHEV, עם מנוע 1.2 ליטר חדש המוצמד למערכת היברידית מתונה.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    פיג'ו 208 היא ממכוניות הסופרמיני היקרות כאן, אבל איכשהו גם יוצרת הרגשה שהיא שווה את המחיר – בזכות העיצוב המושך וסביבת הנהג המכבדת, היכולת הדינמית המצוינת ואותה תכונה מפעם של הנאה מנהיגה.

פיג'ו 208 שאלות ותשובות

המחיר של פיג'ו 208 2025 נע בין 134,490 ש"ח לגרסת Allure היברידית מתונה ועד 144,490 ש"ח לגרסת GT היברידית מתונה. מדובר במחיר יבואן כולל מע"ם.
פיג'ו 208 מוצעת ב-4 גרסאות: Allure היברידית מתונה (134,490 ש"ח), Allure רגילה (134,990 ש"ח), GT רגילה (143,990 ש"ח) ו-GT היברידית מתונה (144,490 ש"ח). הפרש המחיר בין רמות הגימור הוא כ-9,500 ש"ח.
גרסת Allure כוללת: חישוקי 16 אינץ', מצלמות היקפיות, מפתח חכם, בקרת אקלים, ריפוד משולב עור, מערכת בטיחות כוללת בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית.
פיג'ו 208 זכתה לדירוג של 4 כוכבי Euro NCAP (2019) עם 91% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 56% בהגנה על הולכי רגל ו-71% במערכות בטיחות.
המכונית כוללת מערכות בטיחות מתקדמות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, ABS, ESP ומערך כריות אוויר מלא.
פיג'ו 208 כוללת מערך כריות אוויר הכולל כריות קדמיות, צדדיות ווילונות אוויר המגנות על כל הנוסעים במכונית.
ABS מונעת נעילת גלגלים בבלימה חדה, ו-ESP (בקרת יציבות אלקטרונית) מונעת החלקה ועוזרת לשמור על שליטה במכונית במצבי נהיגה מאתגרים.
כן, המכונית כוללת מערכת תיקון סטייה מנתיב שמתריעה ומתקנת אוטומטית יציאה לא מכוונת מהנתיב, מה שמגביר משמעותית את הבטיחות.
צריכת הדלק של פיג'ו 208 נעה בין 22.2 ק"מ/ליטר (יצרן) לגרסה ההיברידית המתונה. במבחן הדרכים הממוצע עמד על 14 ק"מ/ליטר.
בנסיעה עירונית צריכת הדלק גבוהה יותר, במיוחד בגרסה הרגילה. המנוע ההיברידי המתון מציע יתרון משמעותי בנסיעה עירונית בזכות יכולת הנהיגה החשמלית.
מיכל הדלק של פיג'ו 208 מכיל 44 ליטר, גודל סטנדרטי המאפשר טווח נסיעה טוב בקטגוריית הסופרמיני.
כן, המנוע ההיברידי המתון צפוי לחסוך כ-15% בצריכת דלק לפי נתוני יצרן, במיוחד בנסיעה עירונית בזכות יכולת הנהיגה החשמלית.
פיג'ו 208 2025 מצוידת במנוע בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים טורבו בשתי גרסאות: מנוע רגיל המייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, ומנוע היברידי מתון חדש המייצר 145 כ"ס ו-23.4 קג"מ.
המנוע הרגיל מייצר 130 כ"ס והמנוע ההיברידי המתון מייצר 145 כ"ס. שני המנועים מייצרים מומנט זהה של 23.4 קג"מ, המעניק ביצועים טובים וחווית נהיגה דינמית.
המנוע ההיברידי המתון כולל מנוע חשמלי משולב בתיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה, מאפשר נהיגה חשמלית בחלק מהזמן בנסיעה עירונית.
הדור החדש משופר במערכות הבטיחות, מערכת המולטימדיה (מסך 10 אינץ' במקום 7), ובגרסת ההיברידי המתון זוכה לביצועים משופרים וצריכת דלק נמוכה יותר.
פיג'ו 208 מציעה יכולת דינמית טובה מאוד, נכנסת לפניות בנחישות ובדיוק, להגה משקל נכון במצב ספורט, ויכולת בלימה טובה. המכונית מהנה לנהיגה למרות היותה רכב קטן.
תא המטען של פיג'ו 208 מציע נפח של 311 ליטר, נפח סביר לקטגוריית הסופרמיני. ניתן להרחיב את נפח המטען על ידי קיפול המושבים האחוריים ולקבל 1163 ליטרים.
פיג'ו 208 היא מכונית 5 מקומות עם 2 מושבים קדמיים וספסל אחורי ל-3 נוסעים. המרחב מלפנים מספיק, אך המרחב במושבים האחוריים לא נדיב.
ניתן לקפל את המושבים האחוריים להרחבת תא המטען, אך לא להסירם לחלוטין. הקיפול מאפשר טעינה של חפצים ארוכים יותר.
המרחב למושבים האחוריים מוגבל כמקובל בקטגוריית הסופרמיני. הכניסה והיציאה אינן נוחות במיוחד, והמרחב מתאים בעיקר לנסיעות קצרות או לילדים.
פנים המכונית מציגים את הפרשנות העדכנית ל"i-קוקפיט" של פיג'ו, מחולקים למספר מפלסים עם גלגל הגה ממוקם נמוך והמחוונים מעליו. איכות החומרים טובה מאוד לקטגוריה.
ברמת האבזור Allure הריפוד משולב עור, וברמת הגימור GT יש מושבי ספורט עם תפרים ירוקים המעניקים אופי ספורטיבי יותר.
כן, פיג'ו 208 כוללת בקרת אקלים (מזגן אוטומטי) כציוד סטנדרטי בכל רמות הגימור, המבטיח נוחות מרבית לנוסעים.
תנוחת הנהיגה טובה והמושבים מוצלחים ונוחים. המרחב מלפנים מספיק, אם כי התחושה עלולה להיות צפופה לעיתים לנהגים גבוהים.
כן, מושב הנהג מתכוון בגובה ובעומק, מה שמאפשר למצוא תנוחת נהיגה אופטימלית. הראות החוצה אינה מושלמת אך סבירה לקטגוריה.
פיג'ו 208 2025 כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מרכזי בגודל 10 אינץ' (שודרג מ-7 אינץ'), מערך תפעול חדש וחיבורים לסמארטפונים.
כן, המערכת כוללת תמיכה מלאה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, כולל חיבור אלחוטי שמאפשר שילוב חלק עם הסמארטפון.
המסך המרכזי בפיג'ו 208 2025 הוא בגודל 10 אינץ', שדרוג משמעותי לעומת 7 אינץ' בדגם הקודם, המספק תפעול נוח יותר ותצוגה ברורה.
כן, המכונית כוללת חיבורי USB לטעינה וחיבור מכשירים, כולל אפשרויות טעינה אלחוטית ברמת הגימור GT.
באמצעות Apple CarPlay ו-Android Auto ניתן להשתמש בכל האפליקציות הסטנדרטיות: ניווט (Waze, Google Maps), מוזיקה (Spotify, Apple Music), טלפון, הודעות ועוד.

פיג'ו 208 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

פיג'ו 208 לפי שנים

פיג'ו 208 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    פיג'ו 208
    פיג'ו 208 אוט', 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, GT
    הספק כוח סוס 145
    מחיר מחירון ₪144490
  • on
    מאזדה 2
    מאזדה 2 (מ. פנים), 1.5 ל', Dynamic
    הספק כוח סוס 116
    מחיר מחירון ₪125900
  • on
    סיאט איביזה
    סיאט איביזה 1.0 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 110
    מחיר מחירון ₪117400
  • סקודה פאביה
    סקודה פאביה 1.0 ל' טורבו, אוט', Selection
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪124990
  • MG 3
    MG3, אוט', 1.5 ל', Comfort
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪119888
  • סוזוקי סוויפט
    סוזוקי סוויפט (דור חדש) 1.2 ל' היברידי מתון, אוט', GLX
    הספק כוח סוס 82
    מחיר מחירון ₪129990
  • רנו קליאו
    רנו קליאו (מתיחת פנים) 1.0 ל' טורבו, אוט', Evolution
    הספק כוח סוס 90
    מחיר מחירון ₪124990

חוות דעת גולשים על פיג'ו 208

4.3/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (3)

הנאת נהיגה

4.5

עלויות תחזוקה

3.8

נוחות השימוש ואבזור

4.3

מרווח ישיבה

4.2

תא המטען

4.2

יש לכם פיג'ו 208? כתבו חוות דעת

פיג'ו ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.