רנו 5 2025
רנו 5 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
בחודש אוקטובר 2025 הושקה בישראל הסופרמיני החשמלית רנו 5 שזכתה בתואר 'מכונית השנה האירופאית 2025'.
הדגם העכשווי נושא את סימול הסופרמיני המקורית שהושקה ב-1972 וייצורה נמשך עד 1996, ומעוצב בסגנון רטרו המאזכר אותו.
רנו 5 החדשה מבוססת על הרצפה החשמלית AmpR Small, והיא חולקת אותה עם דגמים חשמליים קרובים של ברית רנו-ניסאן-מיצובישי: רנו 4 וטווינגו, ניסאן מיקרה, מיצובישי קולט ועוד.
הממדים אופייניים למקובל בקטגוריה:
בסיס הגלגלים של רנו 5 החשמלית הוא 254 ס"מ, אורכה 392 ס"מ, רוחבה 177 ס"מ וגובהה 149 ס"מ. נפח תא המטען הוא 326 ליטרים והמשקל 1447 ק"ג לגרסה החלשה יותר, 1524 ק"ג לחזקה.
בגרסה החלשה יותר הנקראת 'אורבן ריינג'' מייצר המנוע 120 כ"ס ו-22.9 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 9 שניות והמהירות המרבית 150 קמ"ש. בגרסה זו סוללה של 40 קוט"ש המעניקה לרכב טווח מוצהר של 306 ק"מ והספק הטעינה המהירה הוא 80 קילוואט.
הגרסה החזקה יותר מכונה 'קומפורט ריינג'' והתפוקה שלה היא 150 כ"ס ו-25 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 8 שניות וגם בזו המהירות המרבית 150 קמ"ש. בגרסה זו סוללה של 52 קוט"ש המעניקה לרכב טווח מוצהר של 407 ק"מ והספק הטעינה המהירה הוא 100 קילוואט. -
עיצוב ונוכחות
רנו 5 החשמלית החדשה נפלאה בעיצובה, משלבת שיק צרפתי וספורטיביות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה מאוד אף היא. האיכות טובה, אף שישנם לא מעט חלקים קשיחים. מרכז סביבת הנהג עדכני אף הוא ובו צג "10.1 החובר למחוונים ועלול לסנוור בלילה. התצוגות במחוונים לא מספיק ממוקדות ובדגם כזה הייתי שמח גם לתצוגה ולסידור מחוונים "קלאסי".
התפעול קל מהמקובל כיום. חריג לכך הוא בורר ההילוכים בצורת מוט מאחורי ההגה, שהוא מעין מחווה לידית שהגיחה ממרכז סביבת הנהג במקור (כמו ברנו 4). נגיד. הבעיה היא שהבורר אינו נוח לתפעול, גם כי אינו כולל מצב P (מופעל עם בלם היד) וגם כי הוא קרוב מדי למנוף המגבים.
המושבים נראים נהדר בזכות עיצוב ספורטיבי וריפוד בד שלטעמנו הינו נעים מדמוי-העור הנפוץ. בתחילת הדרך הרכות המודגשת נעימה, בהמשך פחות. תפעול כיוון המושבים אינו חשמלי אך קל להגיע לתנוחת נהיגה טובה. השמשה הקדמית מעט צרה ומגבילה קצת את הראות.
הדגם החדש אינו מצטיין במרחב מאחור, ובעיקר מרווח הרגליים המצומצם מפריע.
נפח תא המטען סביר, המבנה שימושי ומספק ביחס למקובל בסופרמיני. -
מנוע וביצועים
נתוני התפוקה אינם מרשימים על הנייר, אבל מיידיות התגובה החשמלית מאפשר לרכב לנוע בזריזות מרובה, והביצועים טובים.
ב-5 שתי רמות בלימה רגנרטיבית באמצעות בורר ההילוכים. התפעול קל, אך היינו שמחים לדרגות נוספות. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
בקצב התנועה רשמנו כ-6 ק"מ לקוט"ש, לטווח משוער של 300-325 ק"מ. בממוצע המבחן, כולל קטע דינמי קצר הטווח הכולל ירד לכ-290 ק"מ. קצב הטעינה המהירה ראוי.
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP306 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית40 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר80 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:32 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
ביחס למכונית קטנה ה-5 מפתיעה בנוחות הנסיעה. היא לא מעלימה את השיבושים הקטנים אבל הבולמים סופגים אותם באופן ראוי וכך גם בשיבושים גדולים. מחוץ לעיר יורגשו לעיתים תנודות על רצף גלים. רעשי הכביש אינם מוגזמים לרכב קטן אבל רעשי הרוח נוכחים.
המראה הספורטיבי מבטיח כיף בפיתולים וה-5 אינה מאכזבת. זה מתחיל בהיגוי זריז שמביא לשינוי כיוון מהיר ובמצב 'ספורט' מקבל משקל נכון. הכיול הרך של המתלים מוצא ביטוי ברכינת מרכב קלה, אך הרכב מגיב היטב לדרישות הנהג ויודע לשחק על סף האחיזה. מזמן לא נהנינו כך ברכב חשמלי קטן ועם נתונים צנועים.
הבלמים טובים ביחס לכלים חשמליים אך עדיין דורשים הסתגלות, ותחת עומס הם נוטים לאבד דיוק. -
תמורה למחיר
לסופרמיני חשמליות אירופאיות יש בעיית מחיר מובנית - הן יקרות יותר לייצור, והמחיר מתגלגל לצרכן.
כך שבמקרה של רנו 5, אם משווים אותה לסופרמיני מונעות בנזין או לחשמליות סיניות - המחיר גבוה ביחס והתמורה בעייתית.
אולם אם מתייחסים אליה כאל מוצר אופנתי, דוגמת מיני קופר או פיאט 500 החשמליות, המחיר הגבוה הופך קצת יותר הגיוני ותחרותי. -
גרסאות ורמות גימור
שתי הגרסאות מוצעות ברמת אבזור אחת המכונה 'טכנו'. במפרט, בין השאר, תאורת לד, חישוקי "18, צג "10.1 עם ממשקי שיקוף, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים ועוד. גג שחור מוצע בתוספת תשלום.
-
בטיחות
רנו 5 נבחנה על-ידי יורו NCAP ב-2024 וזכתה ל-4 כוכבים; 80% בהגנה על מבוגרים ועל ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-68% במערכות הבטיחות (עם 2% יותר בסעיף האחרון הייתה מקבלת 5 כוכבים).
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
במבחן הדרכים גילינו כי מערך הבטיחות אינו מציק מדי למעט התרעת המהירות, אבל ברנו אפשרו לרכז את הפונקציות המציקות ולנתקן עם לחצן אחד – רעיון טוב הפועל היטב. -
מה חדש בדגם
תחילת שיווק בישראל בחודש אוקטובר 2025.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
רנו 5 מציעה עיצוב נפלא והיא מהנה לנהיגה. אבל המחיר הגבוה עומד בעוכריה.
רנו 5 שאלות ותשובות
מה המחיר ההתחלתי של רנו 5 החדשה בישראל?
איזה גרסאות יש לרנו 5 החדשה?
מי מייבאת את רנו 5 לישראל?
מה המחיר של הגרסה החזקה של רנו 5 החדשה?
מה ההבדלים בין הגרסאות של רנו 5?
האם יש תוספות למכונית?
כמה כוכבים קיבלה רנו 5 במבחן יורו NCAP?
מה אחוז ההגנה על מבוגרים לפי יורו NCAP?
מה אחוז ההגנה על ילדים לפי יורו NCAP?
מה אחוז ההגנה על הולכי רגל לפי יורו NCAP?
מה הציון שקיבלה במערכות הבטיחות?
כמה זמן אורכת טעינה מ-15 ל-30 אחוזים בטעינה מהירה?
מה טווח הנסיעה בגרסת 'אורבן ריינג'?
מה טווח הנסיעה בגרסת 'קומפורט ריינג'?
מה הספק המנוע בגרסת 'קומפורט ריינג'?
מה הספק הטעינה המהירה בכל גרסה?
כמה כ"ס בגרסת 'אורבן ריינג'?
מה זמן התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסת 'אורבן ריינג'?
מה זמן התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסת 'קומפורט ריינג'?
על איזו פלטפורמה מבוססת רנו 5?
מהו בסיס הגלגלים של רנו 5?
מה אורכה של רנו 5?
מה רוחבה של רנו 5?
מה גובהה של רנו 5?
מה נפח תא המטען שלה?
מה משקל הרנו 5?
מי המתחרות של רנו 5 החדשה?
מתי הוצג הדגם החשמלי החדש לראשונה?
אילו רכיבי אבזור כוללת רמת 'טכנו'?
רנו 5 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה