מותג דִּיפָּל (Deepal) החל את דרכו ב-2008 כמיזם טכנולוגי, בסוף 2017 הוכרז כמיזם של תאגיד צ'אנגן, וב-2021 היה לעצמאי.


מקורו של תאגיד צ'אנגן במפעל שנוסד ב-1862 וייצר פריטי ציוד לצרכים צבאיים, ובמחצית המאה העשרים גם רכב משוריין. בהקשר זה החל המפעל לייצר ב-1959 גם רכב "רב-מינוע לצרכים טקטיים", Changjiang Type 46 – ובקיצור: חיקוי לג'יפ CJ.

כיום, צ'אנגן הוא תאגיד רכב בבעלות המדינה, בין "ארבעת הגדולים", רביעי בסדר עם 2.5 מיליון כלי רכב ב-2023. לצ'אנגן כיום חצי תריסר מותגים, הוא פונה לשיווק ברחבי העולם בכלל, באירופה בפרט, ובין השאר יצר מותגים לצורך זה – אחד מהם הוא דיפל, הפועל באירופה מזה שנה.

בהיצע של דיפל כיום ארבעה דגמים – משפחתית גדולה, L07 מ-2022; דגם פנאי בגודל בינוני, S07 מ-2023; דגם פנאי קומפקטי, S05 מ-2024; דגם פנאי/שטח, G318 מ-2023 –השלושה הראשונים בהנעה חשמלית בלבד או היברידית-נטענת, בה מנוע בנזין משמש כמאריך-טווח, האחרון רק עם כזאת.

לפי צ'אנגן דיפל יהיה למותג ברמה גבוהה ביותר, ישקיע 10 מיליארד דולר בפיתוח שווקים בינלאומיים, ימכור בהם 1.2 מיליון כלי רכב ויעסיק במסגרתם 10,000 עובדים.

דיפל מיובא לישראל מדצמבר 2024 על-ידי מכשירי תנועה, והדגם הראשון המשווק כאן הוא S07, דגם פנאי בגודל בינוני (D-SUV) שהושק ב-2023.

המשך קריאה