AIWAYS U5 2021 יד שניה
AIWAYS U5 2021 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
בחודש מרץ 2021 החל שיווק דגמי חברת ׳אייווייס׳ (Aiways) הסינית בישראל. אייווייס הוא מותג סיני צעיר שהוקם בשנחאי ב-2017 ומתמקד בייצור מכוניות חשמליות.
הדגם הראשון של החברה הוא U5, שהוצג ב-2018 – רכב פנאי קומפקטי בהגדרתו (C-SUV), אך ממדיו ממקמים אותו בקטגוריה הבינונית הגדולה יותר (D-SUV).
ל-U5 מנוע המייצר 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ, וההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 7.5 שניות ברמת הגימור הרגילה 'סטנדרט', 7.8 שניות ב'פרמיום' הכבדה יותר, והמהירות המרבית מוגבלת ל-163 קמ"ש.
הסוללות הן ליתיום-יון 63 קוט"ש, ואלה מעניקות לרכב טווח של 410 ק"מ ב'סטנדרט', 400 ק"מ ב'פרמיום' (תקן WLTP). ניתן לטעון את U5 במטען מהיר של 95 ק"ו.
האבזור עשיר גם ברמת הגימור 'סטנדרט', הכוללת תאורת לד, חישוקי "17, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים, בקרת אקלים, צג מולטימדיה גדול "12.3 ומחוונים מוקרנים.
ברמת הגימור 'פרמיום' מתווספים חישוקי "19, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית, צג מגע נפרד לבקרת האקלים, חניה אוטומטית וריפוד עור.
הרכב יוצע עם מפרט בטיחות עדכני, וזה כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור היקפי של שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. דגם זה נבחן במבחן הבטיחות של יורו NCAP ב-2019, וקיבל ציון של 3 כוכבים בלבד.
באייווייס מספרים כי הדגמים שיגיעו לישראל הם לאחר עדכון שבצעה היצרנית. העדכון, כך מקווים בקרב היבואנית, צפוי להביא לשיפור ניכר בתוצאות מבחן ריסוק נוסף שיערך לדגם המעודכן.
-
עיצוב ונוכחות
Aiways U5 2021 מפתיע ומאכזב גם יחד במבט ראשון. החזית מתאימה לרכבי תצוגה סיניים לא רגילים שהופיעו בתערוכות לפני שנים, והחרטום נטול השבכה אולי מרמז על שימוש בחשמל, אבל יוצר רכב ללא פרצוף ועם מראה מוזר. שאר מרכיבי העיצוב מוצלחים יותר, בייחוד החלק האחורי עם קו התאורה הרוחבי. -
תא נוסעים ומטען
פתיחת הדלת והכניסה פנימה יגלו סביבת נהג נעימה למראה בזכות גוונים בהירים, ריפוד עור מזמין ועיצוב נעים ונקי. רוב משטחי הפלסטיק אינם איכותיים במיוחד למגע.
צג המולטימדיה הגדול בולט, אבל הוא גרם לכך שמול הנהג חסר פתח אוורור, וזה לא נראה מבטיח לקראת הקיץ הלוהט. תא הכפפות נשכח, פשוט איננו, וחסרונם של פתרונות אחסון נוספים בסביבת הנהג מורגש: מנשאי הכוסות קטנים מדי, והמקום היחיד להניח את הסלולרי הוא בתא שהדלת שלו היא לוח השליטה הנאה של בקרת האקלים. כלומר: צג גלוי, סלולרי מוסתר.
מערך המולטימדיה שופע אפשרויות שליטה, וכמו שקורה בדגמים לא מעטים, התפעול מחייב יותר מדי תשומת לב ויותר מדי מעברי תפריטים. תגובות מערכת המולטימדיה איטיות ותפעול מחשב הדרך מאוד מסורבל. מושב הנהג נראה טוב, שופע כיוונים חשמליים אך אינו מאוד נוח.
ומאחור? המרחב שם פשוט ענק. תא המטען גדול בהרבה ממה שעולה מהנתון, 432 ליטרים, וזה עוד לפני שמחשיבים את התאים הנשלפים שמתחת לרצפה.
-
מנוע וביצועים
כמקובל בעוד דגמים חשמליים רבים, גם ל־U5 מנוע המייצר 204 כ"ס. נתון המומנט הוא 31.6 קג"מ, לתיבה הילוך יחיד וההנעה קדמית.
במצב רגיל הרכב נמרץ ויאתגר בקלילות את הצמיגים הקדמיים ואף את בקרת היציבות, ובמצב 'ספורט' תופתעו מהדחף שמייצר המומנט הנאה. פעולת המנוע נעימה, אך זה משמיע לעיתים קול שריקה, וגם מערכת הקירור עשויה להישמע. קצת יותר מפריע הוא הרעש שנשמע בזחילה ונועד להתריע בפני הולכי רגל על התקרבות רכב שקט.
ל-U5 סוללת 63 קוט"ש לטווח רשמי של 400 ק"מ. בפועל, הטווח הריאלי הוא בין 300 ל-320 ק"מ. לא רע. מיקום שקע החשמל בפגוש מוזר, מחייב חיבור הכבל באופן אופקי, והדבר אינו נוח.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
הטווח הריאלי בפועל הוא בין 300 ל-320 ק"מ.
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP410 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית63 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר95 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:35 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
ברחובות העיר ועל אספלט עם שיבושים קטנים מעניק U5 נוחות נסיעה טובה ונעימה. על שיבושים גדולים הוא מסתדר טוב פחות, ועלולים אף להישמע רעשי מתלים.
בכביש הבין־עירוני נוחות הנסיעה טובה בהרבה, ולמרות שהריסון אינו מצטיין, הוא טוב מאשר בדגמים חשמליים אחרים. רעשי הרוח בולטים למדי. תחום הניהוג מסתמן כנקודת החולשה בז'אנר הסיני החשמלי החדש, בהשוואה לדגמים מקבילים מאמריקה, אירופה או קוריאה.
הדבר הראשון שמפריע הוא ההיגוי. זה משלב בין שטח מת, חוסר דיוק, מעבר לא ברור ממנו למצב של הפניית גלגלים ופעולה חדה ומהירה מדי. זה מפריע גם בכביש המהיר. בפניות בולטת העובדה שתפוקת המנוע גדולה מיכולת המתלים והצמיגים. הבלמים חסרים הדרגתיות ומקשים למנן את העוצמה בבלימת פתע.
השטח המת הגדול בתחילת מהלך הדוושה עלול גם להפריע בעיר. מאידך, הבלימה הרגנרטיבית יעילה.
-
תמורה למחיר
כשהחל השיווק, ה-U5 הציע תמורה טובה מאוד. אולם מאז הגיעו שפע מתחרים אטרקטיבים יותר. כך או כך, ברמת הגימור הבסיסית והזולה שלו, ה-U5 מושך יותר. -
מה חדש בדגם
תחילת שיווק המותג בישראל במרץ 2021. -
פילוח מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום חשמלית עם כ-350 יחידות. אחריה גרסת סטנדרט חשמלית עם כ-100 יחידות. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
ל-Aiways U5 2021 ממדים נכבדים, תחושת עושר, ביצועים מרשימים והטווח נאה למדי. מחיר הדגם תחרותי, והחסרונות בהנדסת האנוש ובהתנהגות הפריעו פחות.
AIWAYS U5 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
AIWAYS U5 כתבות ומבחני דרכים
-
אלי שאולי, 12/04/2022 -
אלי שאולי, 16/12/2021AIWAYS U5 - מבחן דרכים (חשמלי)
-
אלי שאולי, 23/10/2021AIWAYS ישראל – דגמים נוספים, אולם תצוגה
-
בן חסון, 06/05/2021פנאי קופה חשמלי מסין: Aiways U6 2021 החדש נחשף
-
אלי שאולי, 25/03/2021AIWAYS – התכניות לעתיד
-
אלי שאולי, 17/03/2021aiways U5 2021 בארץ – החל מ-157,500 שקלים
AIWAYS U5 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על AIWAYS U5
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם AIWAYS U5? כתבו חוות דעת