ב.מ.וו X6 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
בתחילת 2020 הושק בישראל הדור השלישי של ב.מ.וו X6, אשר צמח ביחס לעבר ברוב הממדים למעט הגובה - כדי להעניק לו פרופורציות ספורטיביות יותר. ה-X6 החדש מוצע עם שני מנועי טורבו-דיזל וצמד מנועי טורבו-בנזין. בגרסת הבסיס (30d) תקבלו מנוע דיזל 3.0 ליטר עם 265 כ"ס, מעליה גרסת ה-M50d עם ארבעה מגדשי טורבו ו-400 כ"ס.
בהיצע הבנזין גרסת 40i עם מנוע 3.0 ליטר ו-340 כ"ס, ובפסגת ההיצע גרסת ה-M50i, לה מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר ו-530 כ"ס. לכל הגרסאות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפלה חכמה, כולל אפשרות להעביר את מלוא הכוח לאחור במצבים בהם ההנעה הקדמית אינה נחוצה.
מערך המתלים כולל שיכוך נשלט אלקטרונית, בעוד גרסאות ה-M מוסיפות מייצבים אקטיביים, היגוי אחורי ודיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרונית.
כבר בגרסאות הבסיס האבזור עשיר עם בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, ובקרת שיוט אדפטיבית. החל מרמת גימור סופריור יש גם בקרת שיוט מתקדמת יותר, שמירה על מרכז נתיב ומניעת תאונות צד.
אבזור המותרות כולל בבסיס חישוקי "21, חלון גג, תאורת לד אדפטיבית, סגירת דלתות רכה, דלת אחורית חשמלית, ריפודי עור, מושבים קדמיים וגלגל הגה מתכווננים חשמלית, בקרת אקלים, מערך "לייב קוקפיט פרו" של ב.מ.וו עם מולטימדיה בעלת צג "12.3 ומחוונים מוקרנים ועוד.
ברמת גימור סופיריור בנוסף קפיצי אוויר, חישוקי "22, בקרת אקלים מפוצלת לארבע אזורים, מפתח חכם, מערך שמע משודרג מבית הרמן קרדון, מושבים משודרגים עם אפשרות לעיסוי ועוד. בגרסאות ה-M תמצאו גם אוורור למושבים, גימור עור מהודר יותר ותוספות קוסמטיות שונות.
-
עיצוב ונוכחות
השינוי בדור החדש בולט, עם יחידות תאורה קדמיות ואחוריות בעיצוב חדש לחלוטין וצללית צד שונה - תודות לקורה קדמית (A) בזווית חדה יותר וגג נמוך עוד-יותר בחלקו האחורי.
אנחנו לא חסידים של צמד הכליות הענקיות בחזית, שגדלות וגדלות בכל הופעת דגם חד - ועדיין, התוצאה בהחלט נאה מבעבר.
 
-
תא נוסעים ומטען
בניגוד לעיצוב החיצוני, תא הנוסעים של ב.מ.וו X6 2020 אינו מוחצן ועשוי לעילא ולעילא. החומרים איכותיים ביותר, ההרכבה טובה ואיכות הגימור מעולה.
תנוחת הנהיגה מעולה. בכל הנוגע ליושבים לפנים, המושבים נוחים ושדה הראיה סביר. מאחור, למרות שהגג נמוך מבעבר, יש מרווח ראש עדיף כל עוד אתם בגובה ממוצע. יש לציין כי המושב נמוך ואין תמיכת ירכיים ראויה, מה שיפריע בנסיעה ממושכת.
תא המטען נדיב בנפחו נוח לשימוש.
 
-
מנוע וביצועים
רכב המבחן צויד במנוע הבכיר – 4.4 ליטר, שמונה צילינדרים, צמד מגדשי טורבו, ו-530 כ״ס.
את הנהיגה העירונית הוא צולח ברוגע, מציג קצב התרשמות קליל יחד עם שקט מופתי. גרגור קל, אולי אפילו גרגורון - רק כדי שלא תשכח שזה V8. מחוץ לעיר הוא פנינה של ממש: הצליל, הכוח והאופי פשוט משובחים. רק חבל שתצרוכת הדלק פחות מרשימה כשהרגל על הגז כבדה.
 
-
נוחות והתנהגות
המתלים עושים עבודתם טוב במצב ניהוג "קומפורט" ובידוד הרעשים מרשים בהחלט, וזאת למרות צמיגים רחבים מאוד. בפיתולים רכב הפנאי המגודל זורח - כשהוא מפגין אחיזה גבוהה מאוד. אולם משקלו הרב של הכלי מורגש ברצף פניות וכך גם בבלימה חזקה.
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה, ביחס ל-X5 ובכלל, אך לפחות בדור הזה מקבלים מלוא החופן אבזור נוחות ובטיחות.
-
מה חדש בב.מ.וו X6 2022
השקת הדור השלישי של ה-X6 בישראל בינואר 2020.
-
סיכום
ב.מ.וו X6 2020 מלוטש מקודמו ומרשים כמעט מכל בחינה.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.