BYD סיליון 7 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
במאי 2025 החל שיווקו בישראל של BYD סיליון 7, דגם פנאי חשמלי בגודל בינוני עם סיומת קופה.
הדגם נקרא על שם אריה ים, Sealion, והוא שייך לסדרה 'אוקיינוס' הכוללת דגמים כמו סיל ודולפין, המאופיינים במרכיבי עיצוב המקשרים אותם לעולם הים.
סיליון 7 הוצג ב-2023, ומבוסס על הרצפה החשמלית-ייעודית e-Platform 3.0.
בסיס הגלגלים של סיליון 7 הוא 293 ס"מ, אורכו 483 ס"מ, רוחבו 192.5 ס"מ וגובהו 162 ס"מ. נפח תא המטען הוא 520 ליטרים, ולתא המטען מלפנים 58 ליטרים. משקל הרכב 2235 ק"ג ו-2300 ק"ג בגרסאות ההנעה האחורית, 2510 ק"ג בזו עם ההנעה הכפולה.
סיליון 7 מוצע בארבע גרסאות; לשתי הבסיסיות ('בוסט' ו'קומפורט') מערך חשמלי במתח של 400 וולט והספק טעינה מהירה עד 150 קילוואט. לשתי הגרסאות הבכירות ('דיזיין' ו'אקסלנס') מתח של 800 וולט והספק טעינה מהירה של עד 250 קילוואט.
בגרסת 'בוסט' מייצר מנוע אחורי יחיד 231 כ"ס ו-38.8 קג"מ, וההנעה אחורית. בגרסה זו סוללה של 71.8 קוט"ש והטווח 440 ק"מ.
בגרסת 'קומפורט' מייצר המנוע 318 כ"ס ו-38.8 קג"מ, לסוללה 82.5 קוט"ש והטווח 482 ק"מ.
בגרסת 'דיזיין' מייצר המנוע אותה תפוקה של 318 כ"ס ו-38.8 קג"מ, אך לסוללה אנרגיה של 91.3 קוט"ש והטווח 540 ק"מ.
בגרסת 'אקסלנס' שני מנועים והנעה כפולה, התפוקה 531 כ"ס ו-70.4 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 4.5 שניות ועד 215 קמ"ש. הסוללה הגדולה עם 91.3 קוט"ש והטווח 502 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
הקווים, הממדים והפרופורציות מדגישים את מרכיב הקופה בדגם הפנאי הזה. העיצוב דינאמי, האחוריים אגרסיביים אך הספוילרים מעודנים יחסית, וכל אלה יוצרים רכב נאה מאוד.
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר מושפעת מהקושי לרסן את תנודות המרכב במהירות איטית, גם על שיבושים קטנים ועל גדולים יותר המרכב זז מדי. ככל שהמהירות גדלה כך הנוחות משתפרת, ובכבישים בין-עירוניים הנוחות טובה בהרבה, הנסיעה נעימה יותר, ורק שיבושים גדולים וגלי כביש מטרידים. רעשי הכביש נשמעים כאשר האספלט אינו מהסוג השקט, ורעשי הסביבה והרוח מוחרשים היטב.
לסיליון 7 הנבחן הנעה אחורית וכאשר העומס גובר והאחיזה מאותגרת, בקרת האחיזה תיכנס לפעולה מוקדם ובאופן מורגש. בפניות חדות ובעומס ובגלל שהרכב כה מושפע משיבושים – היציבות הכיוונית נפגעת.
ההגה מאופיין בפעולה רכה ותגובת הגלגלים להפנייתו אינה חדה.
הבלימה טובה מהמקובל ברכב חשמלי בנהיגה רגילה, אבל בעומס דינמי סובלים מחוסר דיוק. לרכב שתי רמות בלימה רגנרטיבית שהן חלשות מדי אבל גם לא מפריעות, ולכן גם בעיר ובמצבי זחילה השימוש בהן יעיל ונעים.
-
תא נוסעים ומטען
פנים הרכב עשיר למראה, החומרים נעימים למגע, ופריטים מסוימים יוצרים ייחוד משלהם כמו ידיות הדלתות המיוחדות.
במרכז צג גדול "15.6 שיודע להסתובב, ישנם לחצנים יעילים לקיצור דרך וטוב לגלות שפתחי האוורור מתכווננים ידנית.
כרגיל הצג שופע תפריטים והוא מסורבל לתפעול, ועדיין זה יותר מובן מאשר ברוב הדגמים הסיניים, גם בזכות אייקוני שליטה גדולים בצג ומספר קיצורי דרך בתחתית.
למושבים מבנה ספורטיבי, הם נאים מאוד, ובעלי אפשרויות כוונון מגוונות. עם זאת, הם לא מספיק נוחים בנסיעה ארוכה, בעיקר מכיוון שתמיכת הגב התחתון אינה מדויקת.
תנוחת הנהיגה אינה גבוהה מספיק עבור רכב פנאי, ושדה הראייה לאחור מוגבל בגלל מבנה השמשה האחורית - מחיר העיצוב.
המרחב מאחור נדיב לרגליים, סביר לראש ותנוחת הישיבה מעט נמוכה.
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת 'קומפורט' שנבחנה הספק של 318 כ"ס. כרגיל ברכב חשמלי, גם כאן ההאצה הליניארית והשקטה בשילוב הגודל והמשקל מרמים את החושים והמהירות גבוהה מכפי שנדמה.
עם זאת החסכנות בצריכה מדרבנת לנהיגה נינוחה – וזה באמת הצד החזק ברכב: שיוט מהיר בכבישים בין עירוניים.
-
נוחות והתנהגות
וחות הנסיעה בעיר מושפעת מהקושי לרסן את תנודות המרכב במהירות איטית, גם על שיבושים קטנים ועל גדולים יותר המרכב זז מדי. ככל שהמהירות גדלה כך הנוחות משתפרת, ובכבישים בין-עירוניים הנוחות טובה בהרבה, הנסיעה נעימה יותר, ורק שיבושים גדולים וגלי כביש מטרידים. רעשי הכביש נשמעים כאשר האספלט אינו מהסוג השקט, ורעשי הסביבה והרוח מוחרשים היטב.
לסיליון 7 הנבחן הנעה אחורית וכאשר העומס גובר והאחיזה מאותגרת, בקרת האחיזה תיכנס לפעולה מוקדם ובאופן מורגש. בפניות חדות ובעומס ובגלל שהרכב כה מושפע משיבושים – היציבות הכיוונית נפגעת.
ההגה מאופיין בפעולה רכה ותגובת הגלגלים להפנייתו אינה חדה.
הבלימה טובה מהמקובל ברכב חשמלי בנהיגה רגילה, אבל בעומס דינמי סובלים מחוסר דיוק. לרכב שתי רמות בלימה רגנרטיבית שהן חלשות מדי אבל גם לא מפריעות, ולכן גם בעיר ובמצבי זחילה השימוש בהן יעיל ונעים.
-
תמורה למחיר
ארי הים מגיע לשוק צפוף במתחרים שחלקם, כמו אקספנג G6, זולים יותר, ואילו אחרים – טסלה מודל Y, קיה EV6 המרשים (פחות חזק ומאובזר) – מתנהלים טוב יותר, מגובשים בפעולתם. גם באולם של BYD, לסיליון 7 תחרות של ממש עם סיל U הקרוב במחירו. התמורה בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
לכל אחת מארבע הגרסאות, רמת גימור משלה.
בגרסת 'בוסט' תאורת לד, חישוקי "19, מצלמות היקפיות, גג זכוכית עם כיסוי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, מושבים אחוריים עם שינויי כיוון, צג מרכזי "15.6 אנכי או אופקי לפי כיוון (בשלב זה ללא שיקוף סלולרי) וריפוד דמוי עור.
גרסת 'קומפורט' וגרסת 'דיזיין' מוסיפות לרשימה מושבים משודרגים עם כוונון מפורט יותר, תאורת אווירה, מערכת שמע משודרגת. לגרסאות אלה גם ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים.
גרסת ההנעה הכפולה 'אקסלנס' מוסיפה גם חישוקי "20, תצוגה עילית וריפוד עור.
-
בטיחות
בשנת 2025 נבדק BYD סיליון 7 במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכה לציון של 5 כוכבים, עם ציונים של 87% בהגנת מבוגרים, 93% בהגנת ילדים, 76% בהגנת הולכי רגל ו-79% במערכות בטיחות.
מפרט הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה בפני התנגשות מאחור ועוד.
כמקובל ברוב הדגמים הבאים מסין, מערכות הבטיחות פעלתניות והיסטריות, ויש להקדיש מספר דקות בכל תחילת נסיעה כדי לנתק את המטרידות במיוחד. בנהיגה מצטרפת לחגיגת הצפצופים התרעת הריכוז הצדקנית. הבלימה האוטונומית כמעט גרמה להתקף לב בשל עצירה מוקדמת מדי בעוד בקרת השיוט האדפטיבית שמרה לרוב על מרחק גדול מדי ולא הייתה עקבית.
-
טווח נסיעה
בקצב התנועה הצריכה הייתה 4.6 ק"מ/קוט"ש ל-370-390 ק"מ; רכב כבד במהירויות כביש 6 אינו חסכן גדול. קטעים מאמצים ביום המבחן הביאו לצריכה של 3.9 ק"מ/קוט"ש ולטווח של 320 ק"מ. הטעינה המהירה לא הייתה גבוהה כמובטח, אך לקראת סוף הטעינה הביצועים היו טובים מהמקובל, וכך הגענו מ-30% ל-100% ב-50 דקות.
-
מה חדש בBYD סיליון 7 2025
תחילת שיווק בישראל, במאי 2025.
-
סיכום
לא מספיק מגובש ומלוטש כדי להתמודד עם הטובים בקבוצה, ומחירו גבוה מדי ביחס לזולים שבקבוצה.