סיטרואן C3 איירקרוס 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    באוקטובר 2025 החל שיווקו בישראל של הדור השני לדגם הפנאי הקטן סיטרואן C3 איירקרוס, המוצע עם אפשרות לעד שבעה מושבים.

     
    הממדים של C3 איירקרוס זהים לאלה של אופל פרונטרה אתו הוא חולק אותה רצפה, יחידות הנעה ומכלולים. בסיס הגלגלים הוא 267 ס"מ, האורך 439.5 ס"מ, הרוחב 179.5 ס"מ והגובה 165.5 ס"מ. נפח תא המטען בגרסת 5 מושבים הוא 460 ליטרים; בזאת עם 7 מושבים 40 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש, 330 ליטרים עם קיפול השורה השלישית. המשקל נע בין 1348 ק"ג ל-1379 ק"ג לפי גרסת המרכב.

     
    הדגם החדש מוצע בארץ, כמו פרונטרה, רק בגרסה היברידית-מתונה. בזו מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר החדש של סטלנטיס, המייצר הספק משולב של 145 כ"ס ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים ולהנעה קדמית.

  • עיצוב ונוכחות

    כמו בדורות הקודמים שלו, האיירקרוס הוא הגרסה המוגבהת של מכונית הסופר מיני של סיטרואן ועימה הוא חולק פלטפורמה. רק שעליה הוא מוסיף מרכב מנופח מידות ומעוצב. התוצאה נאה וייחודית.

  • תא נוסעים ומטען

    בהתאם לתפיסה הכללית, גם תא הנוסעים משלב תכליתיות ופשטות, אבל בלי להיות משעמם. איכות החומרים לא מרשימה, בעיקר פלסטיקה מהסוג הפשוט. הסידור הוא ב"קומות":
    בקומה העליונה לוח המחוונים נוח וקריא, בין לבין מסך מולטימדיה ותחתיו יחידת בקרת האקלים שעדיין שומרת אמונים לכפתורים פיזיים.
    הרצון לחסוך הביא את סיטרואן לחזור למפתח פיזי, כן, כזה שמסובבים כדי להניע. מה שאומר שצריך להוציא אותו מהכיס או התיק בכל כניסה והתנעה, וזה קצת שנות התשעים. 

    היתרון של הפשטות הזו הוא תפעול שוטף מאוד קל, פשוט ונוח להבנה ולשימוש. 

    התא עצמו מרווח ויש מגוון של מקומות אחסון שימושיים. תנוחת הנהיגה גבוהה יחסית ועם תצפית מצוינת החוצה. המושבים, בגודל ומבנה שמאפשרים ישיבה נוחה גם בכיסוי מרחקים ארוכים. זה לא מובן מאליו במכונית בקטגוריה שלה. הכניסה לאחור קלה והמרווח מצוין. יש שקעי טעינה, אבל יציאות מיזוג לא. 
    לתא המטען בגרסת 5 המושבים נפח נדיב, מבנה שימושי וגלגל חלופי. 
    גרסת 7 המושבים טרם נבחנה.

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-3 צילינדרים החדש של סטלנטיס  נתמך במערכת היברידית מתונה ויחד יש להם 145 כ"ס. זה מאפשר לרכב ביצועים טובים והמערכת החשמלית מסייעת גם בשיפור התגובה הראשונית ללחיצה על הדוושה. יחסית למערכת עזר, היא מאוד פעילה, במיוחד בנסיעה עירונית, ולא נדיר לנוע פרקי זמן מכובדים בכוח החשמל בלבד.
    יש איתו רק שתי בעיות, הראשונה היא שהוא מוציא את בקרת האקלים לנבצרות בכל פעם וזה יכול להוציא מהדעת. השני שלא נמצא בשום מקום כפתור הביטול של המערכת. 
    גם תיבת ההילוכים כפולת המצמד החדשה נעדרת את החלקות של התיבה הפלנטרית היוצאת, בעיקר בנסיעה עירונית. 
    יחידת הכוח מרשימה יותר מחוץ לעיר, שם ניתן לנצל את ההספק הנאה ותיבת ההילוכים עובדת הרבה יותר טוב.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    צריכת הדלק מצוינת גם היא וסירבה לרדת מ-14.7-15.5 ק"מ לליטר גם כאשר ממש ניסינו.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      18.5 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      15 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      44 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      8
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      0.89 קוט"ש
  • נוחות והתנהגות

    סיטרואן תמיד זוהתה עם נוחות נסיעה, וה-C3 איירקרוס לא מבייש את הפירמה. למעט נוקשות קלה על שיבושים במהירות נמוכה, הוא מספק נוחות מצוינת כמעט בכל תוואי. 

    כיאה למוצא, האיירקרוס גם לא מתבלבל בהגעה לכביש מפותל ומתנהג מצוין.

  • תמורה למחיר

    ב-145,000 שקלים לגרסת 5 המושבים הוא מעניק תמורה טובה. וגם באגף ה-7 מושבים יש לו את שוס המחיר, אך במידותיו הצנועות הוא פחות מתאים למי שזקוק לשבעה מושבים במשרה מלאה.

  • גרסאות ורמות גימור

    סיטרואן C3 איירקרוס מוצע בישראל ברמת אבזור אחת, 'מקס', ומפרט האבזור כולל תאורת לד, חישוקי "17, צג "10.25 עם ממשקי שיקוף, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים ועוד.

  • בטיחות

    סיטרואן C3 אייקרוס החדש טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP. 
    במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד - אך הוא אינו כולל בקרת שיוט אדפטיבית.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק בישראל, באוקטובר 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    סיטרואן C3 איירקרוס הוא כלי פשוט, שימושי, נוח ובעיקר כזה שלא נסחף בסחרחרת המחירים הנוכחית.

סיטרואן C3 איירקרוס מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

סיטרואן C3 איירקרוס השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    `
    סיטרואן C3 איירקרוס
    סיטרואן C3 איירקרוס, 1.2 ל' טורבו, היברידי מתון, 5 מק', MAX
    מחיר מחירון ₪144990
  • אופל פרונטרה
    , 5 מק', GSאופל פרונטרה 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון
    הספק כוח סוס 136
    מחיר מחירון ₪144990
  • פיג'ו 2008
    פיג'ו 2008 אוט', 1.2 ל', טורבו, Active
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪147990
  • energy_2.svg
    on
    יונדאי קונה
    יונדאי קונה 1.6 ל' היברידי, אוט', Premium
    מחיר מחירון ₪176375
  • סקודה קאמיק
    סקודה קאמיק 1.0 ל' טורבו, אוט', Selection
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪142990
  • ניסאן ג'וק
    ניסאן ג'וק 1.0 ל' טורבו, אוט', Acenta-Tech
    הספק כוח סוס 114
    מחיר מחירון ₪146990
  • energy_2.svg
    צ'רי טיגו 4 פרו
    צ'רי טיגו 4 פרו, 1.5 ל' היברידי, Luxury
    מחיר מחירון ₪137990

חוות דעת גולשים על סיטרואן C3 איירקרוס

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (2)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

5

מרווח ישיבה

5

תא המטען

5

יש לכם סיטרואן C3 איירקרוס? כתבו חוות דעת

סיטרואן ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.