סיטרואן C3 איירקרוס 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
באמצע 2017 הציגה סיטרואן את דגם הפנאי הקטן, C3 איירקרוס — זאת בשעה שבשעתו במבחר הדגמים היה קיים דגם כזה, C4 קקטוס; מאוחר יותר התגלה כי קקטוס ייהפוך לדגם משפחתי (במקום C4), בשעה ש-C3 איירקרוס יהיה הדגם המתחרה בפלח דגמי הפנאי הקטנים.
ככל הנראה, קקטוס היה אקסצנטרי מדי עבור הקהל — ולאיירקרוס מופע שמרני יותר, אם כי עדיין מיוחד.
מעבר לעניין ההופעה, איירקרוס דומה עד זהה מכאנית לקקטוס ולשאר דגמי פיג‘ו-סיטרואן, עם רצפה (PF1) ומערכות הנעה זהות.
מעבר לעיצוב החביב לזכותו של איירקרוס דירוג בטיחות גבוה — 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP שנערכו לו ב-2017.
C3 איירקרוס מוצע עם יחידות ההנעה המוכרות של הקבוצה, ובישראל רק עם בנזין — 1.2 ל‘, 3 ציל‘, טורבו המפיק 110 או 130 כ“ס. התיבה אוטומטית עם 6 הילוכים.
בישראל מוצע C3 איירקרוס מיוני 2018 בגרסת ה-110 כ“ס. בינואר 2020 החל שיווק גרסת ה-130 כ“ס.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה מקורית ומושכת, במיוחד ברמת הגימור היקרה (גוון שונה לגג, חישוקי "17).
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג הופעה ייחודית ומושכת, אולם חומרי הדיפון זולים למגע וצג המולטימדיה — הכולל גם את השליטה על מערכת מיזוג האוויר — סבוך לתפעול, בוודאי בזמן נהיגה.
המרחב לנוסעים מספק (טוב לגבוהים) ודירוג דומה מקבל גם תא המטען.
ב'שיין', המושבים האחוריים ניתנים לכוונון (הזחה אורכית, כיוון משענת הגב) — יתרון משמעותיבתחום השימושיות. מראות הצד קטנות מהרצוי.
-
מנוע וביצועים
בגרסה בעלת ההספק הגבוה (130 כ“ס) הביצועים מספקים בהחלט — המנוע מספק את הסחורה ומאפשר צבירת מהירות נאותה גם בתוואי הררי. התחושה היא שגם מדובר ביחידה חלקה ומעודנת יותר מזו של גרסת ה-110 כ“ס.
בגרסת ה-110 כ“ס מערכת ההנעה סבירה — בתנאי נסיעה שגרתיים הכוח מספק, גם בתוואי הררי. כן מורגש מחסור בכוח בתנאי עקיפה, בוודאי בתוואי הררי.
צריכת הדלק טובה יחסית — 12.9 ק“מ/ל' במבחן דרכים שערכנו לגרסת ה-110 כ“ס, קצת פחות מכך לגרסה החזקה.
-
נוחות והתנהגות
כושר ספיגת השיבושים, רוב הזמן, נהדר; בידוד הרעשים פחות.
מנוע ה-3 הצילינדרים מווברץ מעט, אם כי לא מדובר במטרד.
היכולת הדינמית מתקבלת על הדעת, כשהחיסרון העיקרי זו מערכת ההיגוי לא מוצלחת, בעלת תקשורת לקויה ופעולת תגבור לא מוצלחת.
-
תמורה למחיר
איירקרוס מציע תוכן רב בתחומי הופעה, נוחות, שימושיות ואפילו בתחום התחזוקה (אחריות יצרן של 5 שנים/120,000 ק"מ).
-
חדש בדגם
בשנת 2021 הציגה סיטרואן את מתיחת הפנים של הדגם. מדובר בעדכון קל למדי הכולל בעיקר שינויים לעיצוב החיצוני ועדכונים קלים לפנים. כאופציה נוספו מושבי ה“נוחות המתקדמת“ של סיטרואן. מתיחת הפנים של הדגם צפויה להגיע לישראל לקראת סוף שנת 2021.
-
סיכום
בולט לטובה.