יונדאי באיון 2024 יד שניה

יונדאי באיון 2024 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    יונדאי באיון הוא רכב פנאי קטן שלישי בהיצע הדגמים של היצרנית הקוריאנית. באיון נחשף לראשונה במרץ 2021 והוא מבוסס על הפלטפורמה של יונדאי i20 הנוכחית. באיון מזכיר בעיצובו, ולא במעט, את i20 עליה הוא מבוסס אך מציג פרשנות צעירה ומושכת יותר לעיצוב המוכר. למרות שמדובר ברכב פנאי, לבאיון פחות סממני "שטח" מהנהוג בעיצובו, כך למשל אין פסי הטענה בגג וקשתות הגלגלים השחורות דקות.
    ממדיו מציבים אותו בין קונה לווניו ובסמיכות ל-i20. אורכו 418 ס"מ, בסיס הגלגלים 258 ס"מ ולתא המטען נפח של 411 ל'. 
    היצע יחידות ההנעה מתבסס בארץ על מנוע אחד – 1.0 ל', טורבו, 3 ציל – המוצע בשתי רמות הספק: 100 כ"ס או 120 כ"ס (היברידי-מתון). התיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים וההנעה קדמית.

  • עיצוב ונוכחות

    לבאיון הופעה חיצונית נאה ועדכנית. העיצוב מעוגל ושונה מהמוכר לנו מיונדאי והתוצאה הכללית מוצלחת.

  • תא נוסעים ומטען

    לסביבת הנהג הופעה פשוטה ונקיה. הדיפונים בצבעי אפור-שחור אינם מזמינים אך יש תאורת אווירה נאה. לוח המחוונים מוקרן ומסך המולטימדיה ממוקם גבוה, והשליטה בו ברורה וקלה. בכלל, לבאיון הנדסת אנוש טובה. המרחב מלפנים ומאחור טוב מאוד. תא המטען (373 ל') בעל מבנה שימושי אך יש לשים לב כי בגרסה ההיברידית-מתונה הוא קטן יחסית (334 ל').

  • מנוע וביצועים

    לגרסת ה-100 כ"ס ביצועים טובים בעיר, סבירים מחוץ לעיר. בעומס – עקיפות או עליות ארוכות – הביצועים אינם מצטיינים. לגרסת ה-120 כ"ס (היברידית-מתונה) ביצועים טובים יותר, אך גם לה מחסור בכוח במצבי עומס גבוה. לשתי הגרסאות מנוע שקט בשיוט אך רועש בעומס ומערך דימום-מנוע מורגש מדי בפעולתו. התיבה הדו-מצמדית פועלת בצורה חלקה אך איטית.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    במבחן הדרכים המאומץ של אוטו רשמנו נתון נאה של 14.7 ק"מ/ליטר.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      18.2 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      14.7 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      40 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      6
  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים הבסיסי נוטה לצד הנוקשה, וזה מביא לנוחות נסיעה בינונית למדי. בעיר טלאים ושיבושים קטני יורגשו מדי, ומחוץ לעיר המצב משתפר במידה. לזכותו ריסון מרכב טוב. בידוד הרעשים כמקובל בקטוגריה, למעט רעשי הכביש המורגשים מדי. אותו כיול נוקשה מסייע להשיג התנהגות כביש טובה ויכולת גבוהה למדי.

  • תמורה למחיר

    באיון מתומחר באופן מקובל לקטגוריה ומציע בהתאם תמורה סבירה ביחס למתחרים.

  • גרסאות ורמות גימור

    באיון מוצע בשלוש רמות גימור. 
    רמת גימור 'פרמיום' כוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, צג "8, מחוונים מוקרנים, טעינה אלחוטית, בקרת אקלים ושמשות כהות. רמת גימור 'פריים' מוסיפה גג בצבע שחור ומפרט בטיחות מועשר (ראו סעיף בטיחות). גרסת ה-120 כ"ס מוצעת ברמת גימור 'סופרים' ולזו גם תאורת לד אחורית.

  • בטיחות

    ארגון הבטיחות יורו NCAP בחן את באיון ב-2021 והעניק למכונית חמישה כוכבי בטיחות.

    במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים ועוד. רמת גימור 'פריים' ומעלה מוסיפה ניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית לאחור.

  • מה חדש בדגם

    בינואר 2024 הוצגה בחו"ל גרסה מתוחת פנים לבאיון. במסגרת מתיחת הפנים העיצוב החיצוני עודכן, הסבכה זכתה לתאורת לד לרוחבה, הפגושים עודכנו, יחידות התאורה חודשו ועוד. מאחור השינויים קטנים יותר וכוללים פגוש שעוצב מחדש. בצד ניתן למנות חישוקים בעיצוב חדש בגודל 16 או 17 אינץ' בהתאם לרמת הגימור.
    סביבת הנהג ללא שינוי משמעותי, אולם ביונדאי מציינים שבהתאם לשוק היעד מסכי המולטימדיה ולוח המחוונים יהיו בגודל 10.25 אינץ' כסטנדרט. לשיפור המופע ישנה תאורת אווירה חדשה ועשירה יותר, לצד יכולת קבלת עדכונים מהאוויר (OTA) ושני שקעי USB מסוג C. 
    בצד הבטיחותי נוספה יכולת שיוט "חכמה" הנעזרת בנתוני מערכת הניווט להתאמת מהירות הנסיעה. 
    הבאיון המעודכנת עדיין לא מוצעת בישראל.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    יונדאי באיון הוא רכב פנאי קטן ומוצלח, שלא בולט באף תחום.

יונדאי באיון שאלות ותשובות

רמת הגימור Premium המומלצת על ידי auto.co.il מציעה את היחס הטוב ביותר בין מחיר לאבזור, עם מפתח חכם, בקרת אקלים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס ולוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ'. Prime Plus מוסיפה בקרת שטח מת והתרעת תנועה חוצה.
המחיר כולל אחריות של 3 שנים מהיצרן, תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית 7 הילוכים, מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, 6 כריות אוויר, מסך מולטימדיה 8 אינץ' ועוד.
צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן היא 18.1-18.2 ק"מ ללטר. במבחני דרכים בפועל, הצריכה נמדדה על כ-13.5-14.7 ק"מ לליטר, פער של כ-26% מנתוני היצרן - נתון סביר ביחס למנוע קטן טורבו.
בפועל, יונדאי באיון עושה בין 13.5 ל-14.7 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת, בהתאם למבחנים שונים. בנסיעה עירונית הצריכה גבוהה יותר, ובנסיעה בינעירונית ניתן להגיע לצריכה חסכונית יותר.
צריכת הדלק של באיון נמצאת בממוצע הקטגוריה. עלות הדלק השנתית מוערכת בכ-5,707 ₪ לנסיעה של 15,000 ק"מ בשנה (עם מחיר דלק של 7 ₪ לליטר), כ-293 ₪ פחות מהממוצע בקטגוריה.
מיכל הדלק של באיון מכיל 40 ליטר. תדלוק מלא יעלה כ-280 ₪ (במחיר של 7 ₪ לליטר). עם צריכה ממוצעת של 14 ק"מ/ליטר בפועל, טווח הנסיעה יהיה כ-560 ק"מ.
גרסת ה-120 כ"ס המיקרו-היברידית חסכונית מעט יותר בזכות מערכת ההיברידית המתונה, אך הפער אינו משמעותי. שתי הגרסאות נמדדות באזור 18 ק"מ/ליטר לפי נתוני יצרן ובאזור 13.5-14.7 ק"מ/ליטר בפועל.
יונדאי באיון נמצאת בדרגת זיהום 6 (מתוך 15), שהיא דרגה בינונית. קבוצת השווי היא 2, והשווי לשימוש רציף (ע"ע) לצורכי מס עומד על 3,323 ₪ לחודש.
יונדאי באיון מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 998 סמ"ק (כ-1.0 ליטר) עם 3 בוכנות. למנוע זה שתי רמות הספק: 100 כ"ס בגרסאות הרגילות ו-120 כ"ס בגרסת Supreme היברידי מתון-.
יונדאי באיון מגיעה בשתי רמות הספק: 100 כ"ס (ב-4,500 סל"ד) בגרסאות Premium, Prime ו-Prime Plus, ו-120 כ"ס בגרסת Supreme המיקרו-היברידית. שתי הגרסאות מספקות מומנט של 17.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד בלבד.
גרסת ה-100 כ"ס מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 11.7 שניות. גרסת ה-120 כ"ס המיקרו-היברידית מציעה ביצועים טובים יותר עם תגובה מהירה יותר מהמקום, אך הזמן המדויק לא פורסם. המהירות המרבית של הרכב היא 180 קמ"ש.
בעיר, לגרסת ה-100 כ"ס ביצועים טובים לאחר תגובה איטית ביציאה מהמקום. בכביש בינעירוני הביצועים סבירים, אך בעומס גבוה (עקיפות, עליות ארוכות) חסר כוח. גרסת ה-120 כ"ס מציעה ביצועים טובים יותר עם יציאה נחושה מהמקום וזמינות כוח משופרת.
יונדאי באיון מצוידת בתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית (DCT) עם 7 הילוכים, המספקת העברת הילוכים חלקה ומהירה. התיבה פועלת באופן חלק ברוב הזמן, אם כי ישנה תגובה איטית מסוימת ביציאה מהמקום.
המנוע מספק מומנט מרבי של 17.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד בלבד. זהו נתון חשוב המעיד על כך שהמנוע "סוחב" טוב כבר ממהירויות נמוכות ולא צריך להאיץ אותו חזק כדי לקבל כוח זמין.
כן, באיון מתאימה לנסיעות בינעירוניות ארוכות. הנוחות משתפרת בנסיעה מהירה, התחושה יציבה ובידוד הרעשים טוב מאוד. עם מיכל דלק של 40 ליטר וצריכה ממוצעת של כ-13.5-14.7 ק"מ/ליטר בפועל, טווח הנסיעה הוא כ-540-590 ק"מ.
תא המטען של באיון מכיל 373 ליטר בגרסאות הרגילות (100 כ"ס), ו-334 ליטר בלבד בגרסת ה-120 כ"ס המיקרו-היברידית (בגלל הסוללה ההיברידית). עם קיפול שורת המושבים האחורית נפח תא המטען מגיע ל-1,205 ליטר.
כן, תא המטען שימושי בזכות מפתח רחב יחסית, תא אחד מצד ימין ומדף חלוקת גובה. חשוב לציין שסף ההעמסה גבוה מעט, ובגרסה ההיברידית מתחת למדף החלוקה נמצאת למעשה הסוללה, מה שמפחית את השימושיות.

יונדאי באיון מחירון וגרסאות

יונדאי באיון השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    יונדאי באיון
    יונדאי באיון 1.0 ל' טורבו, אוט', Premium
    הספק כוח סוס 100

חוות דעת גולשים על יונדאי באיון

3.9/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (7)

הנאת נהיגה

4.1

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.1

מרווח ישיבה

4.4

תא המטען

4.6

יש לכם יונדאי באיון? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.