יונדאי אלנטרה 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
זהו הדור השביעי של יונדאי אלנטרה, המשפחתית הקומפקטית (סגמנט C) של היצרנית הקוריאנית, והוא נחשף ביוני 2020. אלנטרה החדשה מבוססת על פלטפורמת K3 המודולרית של יונדאי.
לאלנטרה החדשה מידות נדיבות מבעבר עם מרכב באורך 467.5 ס"מ (כ-10 ס"מ יותר), רוחב של 183 ס"מ (2.5 ס"מ יותר) ובסיס גלגלים מהארוכים בסגמנט עם 272 ס"מ (2 ס"מ יותר). רק הגובה קטן ביחס לדור הקודם (142 ס"מ, 3 ס"מ פחות) ליצירת הופעה דינמית וספורטיבית יותר.
אלנטרה משווקת בעולם עם שתי יחידות הנעה עיקריות: 2.0 ל' אטמוספרי עם 149 כ"ס או 1.6 ל' היברידי עם 139 כ"ס. לישראל מגיעה האלנטרה רק עם יחידת ההנעה ההיברידית (סוללת 1.32 קוט"ש) בשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית.
יונדאי אלנטרה מגיעה לישראל עם מערך בטיחותי עשיר הכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט ובתוספת תשלום גם ניטור שטחים מתים ומערכת למניעת יציאה מסוכנת מהרכב. אלנטרה נבדקה בארגון NHTSA האמריקני וזכתה שם לחמישה כוכבי בטיחות.
השיווק בישראל החל בחודש נובמבר 2021 בשתי רמות גימור ועם חמש שנות אחריות מלאות ו-7 שנות אחריות למערך החשמלי.
-
עיצוב ונוכחות
הדור החדש של היונדאי אלנטרה בשונה מהדור הקודם, מציג עיצוב ספורטיבי ואלגנטי למראה עם יחידות תאורת בטכנולוגיית לד, שבכה עצומה וחישוקי גלגלים בעיצוב נאה. ללא ספק ההופעה מרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
המופע הכללי של סביבת הנהג נראה טוב ומרשים, אהבנו את עיצוב גלגל ההגה, לוח המחוונים המוקרן וסידור מסך המולטימדיה. פחות אהבנו את איכות החומרים שלא הצטיינה, ואת איכות ההרכבה שהרשימה פחות ובמבחן נשמעו לא מעט צקצוקים.
מערכת המולטימדיה לא דוברת עברית, איכות המסך לא מרשימה אך היא מהירה בפעולתה.
מושב הנהג סביר והמרחב שם מצוין, תנוחת הנהיגה טובה, הראות לחוץ מוגבלת. לנוסע יש פחות מקום בגלל מבנה הקונסולה המרכזית.
מאחור המרחב טוב, למעט מרווח הראש שאינו נדיב במיוחד. יש משענת יד אבל אין שקעי USB ואין פתחי מיזוג לנוסעים.
תא המטען (474 ל') בעל מבנה עמוק אך בגלל תצורת הסדאן הפתח צר.
 
-
מנוע וביצועים
 
יחידת הכוח ההיברידית (139 כ"ס) מפתיעה עם זינוק מהיר מהמקום ותאוצות ביניים נאות. עם זאת, כשהעומס והמהירות עולים היכולת פחות טובה באופן מורגש. באותם מצבים מנוע הבנזין רועש למדי.
תיבת ההילוכים (רוב' דו-מצמדית, 6 היל') פועלת לרוב באופן חלק ונעים.
צריכת הדלק מצוינת ממש: 18.5 ק"מ לליטר במבחן הדרכים.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בזכות כיול מתלים מוצלח, כך שלמרות חתך הצמיגים (225/45R17) למעט במעבר על שברים חדים במיוחד מדובר במכונית נוחה לנסיעה, בעיר ומחוץ לעיר.
בידוד הרעשים פחות מוצלח: כבר ב-100 קמ"ש ישנם רעשי רוח נוכחים וגם רעשי הכביש בולטים מדי.
היכולת הדינאמית טובה, ואלנטרה מתנהגת כראוי ומציעה גם יכולת בלימה טובה.
 
-
תמורה למחיר
אלנטרה מציעה המון על הנייר ורשימת האבזור שלה ארוכה, אך המחיר הגבוה מביא לתמורה בינונית.
-
מה חדש ביונדאי אלנטרה 2022
שיווק הדור השביעי של אלנטרה החל בישראל בנובמבר 2021.
אלנטרה משווקת עם מנוע אחד (היברידי, 139 כ"ס) ובשתי רמות גימור - 'פרימיום' ו-'סופרים'.
כבר בגרסת הבסיס אלנטרה מגיעה מצוידת מאוד עם מפתח חכם, חישוקים קלים ועוד. 'סופרים' מוסיפה חישוקי 17 אינץ', גג זכוכית, מחוונים מוקרנים, תאורת לד ועוד.
 
-
סיכום
נראית נהדר, מבצעת טוב, אך המחיר גבוה.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.