יונדאי איוניק חשמלית 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
יונדאי איוניק החשמלית היא גרסה של איוניק, המשפחתית ה"ירוקה" של היונדאי. איוניק הייתה המכונית הראשונה שתוכננה מראש עם שלוש יחידות הנעה "ירוקות" שונות - היברידית, היברידית-נטענת (PHEV) וגרסה כל חשמלית.
יונדאי איוניק חשמלית EV הוצעה בתחילת דרכה עם סוללה בקיבולת 28 קוט"ש ומנוע המספק 120 כ"ס לטווח חשמלי מירבי של 280 ק"מ לפי תקן NEDC המקל.
בשנת 2019 הדגם עבר מתיחת פנים במסגרתה עודכן העיצוב החיצוני, סביבת הנהג זכתה למופע מודרני יותר וחשוב מכך - המערך החשמלי זכה לשדרוג מקיף.
הסוללה גדלה וכעת היא מציעה 38.3 קוט"ש וטווח הנסיעה שופר משמעותית - עד 311 ק"מ לפי תקן WLTP המחמיר בהרבה. גם הספק המנוע עלה ל-136 כ"ס. יש אפשרות לטעינה מהירה.
ביחס לגרסה ההיברידית נפח תא המטען קטן במעט.
גם הגרסה החשמלית זכאית לחמישה כוכבי בטיחות לפי ארגון יורו NCAP ממבחן שנערך בשנת 2016.
-
עיצוב ונוכחות
לאיוניק החשמלית הופעה דומה לאיוניק מן השורה, אך החישוקים השונים והסבכה האטומה רומזים שמדובר במכונית קצת אחרת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה למדי, מודרנית במידה בהופעתה. לתחושה הטובה מוסיפים המחוונים המוקרנים ומסך המולטימדיה הנאה. עם זאת, התצוגות מעט מיושנות, הגוון האפור שולט ויש לא מעט פלסטיקים נוקשים למגע.
למושב הנהג תפעול חשמלי, אך המושב עצמו אינו מהמוצלחים שבסביבה. הראות לאחור מוגבלת בגלל מבנה השמשה.
מאחור המרחב מספק לשני ילדים, מרווח הראש גבולי לנוסעים מבוגרים.
תא המטען קטן משמעותית מזה של הגרסה ההיברידית והוא בעל מבנה רדוד ופחות נוח לשימוש.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-136 כ"ס מציע ביצועים טובים למדי, והתחושה הכללית זריזה, במיוחד במצב "ספורט". ההבדל בין המצבים מורגש ובמצב החסכוני התחושה אנמית למדי.
טווח הנסיעה במבחן הדרכים של אוטו עמד על 250-280 ק"מ.
 
-
נוחות והתנהגות
למרות המעבר למתלה קורת-מתח (רב-חיבורי בהיברידית) איוניק שומרת על האופי המוכר בכל הקשור לנוחות. בסך הכל מדובר במכונית נעימה כל עוד אין שיבושים קשים מדי.
לרוב מדובר במכונית שקטה אך מערכת הקירור של הסוללה נשמעת יותר מהרצוי.
התנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח.
 
-
תמורה למחיר
מחירה של איוניק החשמלית גבוה משמעותית מזה של הגרסה ההיברידית, אך הפער עשוי להתזקק לאורך זמן השימוש.
-
סיכום
משפחתית חשמלית ראויה.
 
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.