יונדאי קונה 2022 - אוטו

יונדאי קונה 2022 יד שניה

יונדאי קונה 2022 יד שניה

קטגוריה: פנאי/שטח קטן
גירסה מומלצת:
15.1 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2018

יונדאי קונה 2022 יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב חיצוני, מרווח, אבזור, מערכות בטיחות, ביצועים (במיוחד בטורבו), צריכת דלק בהיברידית.
חסרונות איכות חומרים בתא הנוסעים, נוחות נסיעה, צריכת דלק בגרסת הטורבו.
בשורה התחתונה קרוסאובר בולט שמציע תמורה טובה.

יונדאי קונה 2022 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    יונדאי קונה נקרא על שם אזור החוף בהוואי, והגיע לישראל בינואר 2018 בגרסה הבכירה ביותר לדגם ועם הנעה כפולה. בפברואר 2019 החל שיווק גרסת הנעה קדמית שעם הזמן החליפה את גרסת ההנעה הכפולה היקרה יותר. ביוני 2020 הצטרפה גרסה היברידית, עם יחידת כוח זהה לזו שנמצא ביונדאי איוניק ובקיה נירו. בינואר 2021 הגיע גרסת הטורבו לאחר מתיחת פנים וביולי 2021 הצטרפה הגרסה החשמלית (שמסוקרת בדף דגם נפרד) גם היא במראה המחודש. אבל בכל שנת 2021 שווקה הגרסה ההיברידית לפני מתיחת הפנים ובמהלך אותה שנה שיווקה הופסק.

    במרץ 2022 חזרה הגרסה ההיברידית למבחר הישראלי. כעת גם היא לאחר מתיחת פנים. מנקודה זו שוב משווקות שלוש גרסאות, טורבו, היברידית וחשמלית, וכעת כולן אחרי מתיחת פנים.

    במתיחת הפנים עודכן המראה החיצוני, בתא הנוסעים בעיקר הוגדל מסך המולטימדיה מ-"7 ל-"8. בגרסת הטורבו שודרג המנוע וכעת הוא חזק משמעותית.

    קונה מבוסס על פלטפורמה שמשותפת גם עם קיה סלטוס, ומציע ממדים מעורבים לקטגוריה: האורך וגובה קרובים לדגמים הקטנים בקטגוריה, כשמנגד הרוחב ובסיס הגלגלים גדולים מהמקובל.

    גרסת הטורבו מציעה מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר שמייצר 198 ומשודך לתיבה אוטומטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. הגרסה ההיברידית מציעה את אותה חטיבת כוח כמו שיש באיוניק, מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי ומנוע חשמלי שיחדיו מפיקים 141 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים. לגרסה החשמלית מנוע המייצר 136 כ"ס, סוללה של 39 קוט"ש, טווח רשמי של 305 ק"מ. הגרסה החשמלית מסוקרת בדף דגם נפרד.

    יש כמה הבדלים בין הגרסה ההיברידית לגרסת הטורבו. לגרסה ההיברידית בלם יד חשמלי (בלם "רגיל" בטורבו), ועוד כמה שינויי מינוריים לגוונים ולחומרים לפרטים מסוימים בתא הנוסעים. מיכל הדלק בהיברידית מצומצם יותר 38 ליטר במקום 50 בטורבו. בגלל ששונו תקנות המס הירוק הגרסה ההיברידית כבר לא יכולה להיות בקבוצה 2, ולכן החישוקים הקלים גדלו וכעת הם זהים לאלה של גרסת הטורבו ("17 ו-"18 לעומת "16 בעבר).

    לגרסה החשמלית תא המטען קטן ב-42 ליטר ל-332 ליטר ביחס לטורבו ולהיברידית שלהן נפח זהה, מרווח גחון קטן במקצת ומתלה אחורי שונה: רב-חיבורי בחשמלית לעומת קורת מתח בטורבו ובהיברידית.

    לגרסת הטורבו חמש רמות גימור, להיברידית שלוש ולחשמלית רמת גימור אחת.

  • עיצוב ונוכחות

    הרושם המוחצן של הרכב נותר גם אחרי מתיחת הפנים, אלא שכעת הוא פחות בוטה ויותר חייכן. המראה עדיין מוצלח.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג נראית שגרתית עם גוונים אפורים, חומרים פשוטים ונוקשים. הנדסת האנוש טובה ברובה, מיקום פתחי המיזוג המרכזיים מעט נמוך. אבזור הנוחות שפעם היה נחשב לעשיר, הפך להיות הסטנדרט בקבוצה, ואילו המרחב מאחור שפעם נחשב לגדול, כבר ירד מתחת לממוצע. תא המטען סביר ודומה למתחרים.

  • מנוע וביצועים

    לקונה המנוע הגדול ביותר, והחזק ביותר בקטגוריה. לא מפתיע שהוא גם מציע את הביצועים הטובים ביותר. צריכת הדלק גבוהה מהממוצע עם 10.4 ק"מ במבחן שלנו.

    הגרסה ההיברידית חלשה משמעותית מהטורבו, אבל סה"כ ביצועיה מספקים.

  • נוחות והתנהגות

    עם כיול נוקשה, קונה מציג נוחות נסיעה בינונית. במיוחד במפגש עם שיבושים גדולים. רמת הרעש סבירה פרט לרעשי הכביש הבולטים מידי. התנהגות הכביש טובה מאוד בזכות ריסון מוצלח.

  • תמורה למחיר

    קונה עדיין נראה אופנתי ונאה, ומציע מרחב נאה, שימושיות, אבזור הולם והביצועים שלו מצוינים ביחס למקובל בקטגוריה. גרסת הטורבו מתומחרת באופן תחרותי ומציעה תמורה טובה. ההיברידית יקרה יותר ופרט לצריכת דלק מעולה לא מציעה יתרון נוסף, כך שהתמורה בה טובה פחות.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק מצוינת, 19.2 ק"מ לליטר במבחן.

     

  • מה חדש ביונדאי קונה 2022

    במרץ 2022 חזרה הגרסה ההיברידית למבחר. כעת גם היא לאחר מתיחת פנים שעיקרה עדכון המראה החיצוני, מסך מולטימדיה שגדל מ-"7 ל-"8. אין שינוי ביחידת הכוח, מתלים ושאר מכלולים. מנקודה זו שוב משווקות שלוש גרסאות, טורבו, היברידית וחשמלית, וכעת כולן אחרי מתיחת פנים.

  • סיכום

    קרוסאובר בולט, עם שתי אופציות קיצוניות: המנוע החזק בקבוצה, או מהחסכוניים שיש.

יונדאי קונה 2022 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי קונה

כתבות ומבחני דרכים יונדאי קונה

ברשותך יונדאי קונה?

ציון ותגובת גולשים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5