איסוזו דימקס 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
באוקטובר 2019 הציגה איסוזו את הדור השלישי של הדימקס, הטנדר הבינוני המצליח שלה (הנמכר בישראל מזה 15 שנים). מדובר בדור חדש לגמרי.
ממדיו דומים לשל הדור היוצא, כאשר השינוי הבולט ביותר הוא בסיס הגלגלים שצמח ב-3 ס"מ ל-312.5 ס"מ סה"כ. כבעבר הוא מוצע בגרסת תא נהג יחיד (קצר ב-1.5 ס"מ) או כפול (קצר ב-3 ס"מ).
דימקס החדש מוצע בישראל עם מנוע אחד: טורבו דיזל בנפח 1.9 ל' המפיק 163 כ"ס ו-36.7 קג"מ המוכר מהדור היוצא. כבעבר מנוע זה משודך לתיבה ידנית או אוטומטית עם 6 הילוכים וניתן לבחור בין הנעה אחורית או כפולה.
את המעבר לדור החדש ניצלה איסוזו כדי לשפר את כל מה שקשור בבטיחות: מעבר לכך שהוא מצויד במערך עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות – בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב כסטנדרט, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים כאופציה – הוא גם זכה בציון גבוה של חמישה כוכבים במבחני הבטיחות של יורו NCAP.
השיווק בישראל החל בדצמבר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
איסוזו דימקס החדש בעל הופעה קשוחה ועדכנית כנדרש. הקווים נאים, המשטחים מפוסלים היטב, יחידות התאורה מודרניות, הסבכה מרשימה ומגוון הצבעים רחב ונועז למדי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ועדכנית בהופעתה — במרכז מסך גדול למערכת המולטימדיה, פקדי מיזוג האוויר מעוצבים וגלגל ההגה מודרני למראה. איכות החומרים טובה עד לגובה הברכיים, מתחת לכך החומרים נוקשים. ההרכבה מצוינת.
תנוחת הנהיגה טובה, המושב עצמו פחות מוצלח. המרחב מאחור טוב מאוד לשני מבוגרים, יש פתחי מיזוג ובאמצע מנהרת הינע רחבה.
הארגז גדול, יעיל ובעל ווי עגינה. הדלת נפתח ללא שיכוך.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל — 1.9 ל‘, 163 כ“ס — קטן ופחות חזק מהמקובל היום כך שהביצועים מספקים, אך אינם מתעלים. יש מספיק מומנט כדי לאפשר נסיעה נינוחה, גם תחת עומס, אך יציאה לעקיפה בתנאים לא אופטימליים מחייבת תכנון מקדים.
תיבת ההילוכים פועלת באופן חלק מאוד, אם כי היא אינה זריזה במיוחד.
צריכת הדלק טובה — 10 ק“מ לליטר במבחן מאומץ, 12 ק“מ לליטר בשיוט.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר לא מצטיינת — הבולמים מתקשים לטפל באספלט המקומי לעיתים עד כדי חבטה. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת משמעותית, ולמעט מעבר על שברים גדולים דימקס נוח למדי בשיוט. היינו שמחים לעוד קצת ריסון.
רעש המנוע נוכח גם בעומס נמוך, אליו מתלווים רעשי רוח וכביש נוכחים מהרצוי.
לדימקס כושר תמרון טוב בזכות קוטר סיבוב קטן יחסית (12.5 מ‘) ותגבור חשמלי להגה.
בשטח טכני היכולת של דימקס טובה בהחלט, הדיפרנציאל הננעל בהחלט עוזר. למעט במעבר על שקעים גדולים נוחות הנסיעה בשביל טובה למדי.
-
תמורה למחיר
מחירו דומה לשל המתחרים — ולשולחן מוסיף הדימקס מוניטין מוצק.
-
בטיחות
איסוזו דימקס 2024 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על מבוגרים וילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל ו-83% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב כסטנדרט. 'LS+' מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית ומ'פרימיום' גם ניטור שטחים מתים אקטיבי.
-
מה חדש באיסוזו דימקס 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
עדכני ומשופר.