KGM טורס 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    היצרנית הקוריאנית KGM (לשעבר סאנגיונג), השיקה בישראל בספטמבר 2024 את רכב הפנאי החדש של המותג, טורס (Torres). ה-KGM טורס הושק בעולם ב-2022, ומתאפיין במבנה רבוע ועיצוב בוטה ונוכח – עם לא מעט השראה מאייקוני שטח דוגמת ג'יפ ולנד רובר. בסיס הגלגלים כמקובל בסגמנט, 268 ס"מ, אך ממדי המרכב ממקמים אותו בצד הגדול יותר של הקטגוריה (C-SUV). האורך 470 ס"מ (כ-20 ס"מ יותר מקיה ספורטאז', למשל), הרוחב בצד הנרחב, 189 ס"מ, וגם הגובה מכובד: 172 ס"מ. תא המטען גדול מאוד, 599 ליטרים, והמשקל 1603 ק"ג (הנעה קדמית), 1693 ק"ג (הנעה כפולה). טורס מוצע עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 163 כ"ס ו-28.6 קג"מ. התיבה אוטומטית וההנעה קדמית או כפולה.

    בחודש יוני 2025 החל שיווקה בישראל של גרסה מעודכנת קלות; השינויים החיצוניים שבוצעו בעדכון מינוריים ועיקר תשומת הלב הופנתה לסביבת נהג חדשה. 

    בנובמבר 2025 החל שיווקה של גרסה היברידית חדשה, הכוללת אותו מנוע בנזין 1.5 ליטר, אליו מצטרף מנוע חשמלי להספק כולל של 204 כ"ס. 
    צריכת הדלק המשולבת (נתון מעבדה) היא 17.1 ק"מ/ל' לעומת 11 ק"מ/ל' בגרסת הבנזין. משקל גרסה זו 1745 ק"ג, כ-150 ק"ג יותר מאשר גרסת הבנזין. מרווח הגחון הוא 18 ס"מ, 1.5 ס"מ פחות – ובעיקר: לגרסה ההיברידית אין הנעה כפולה.

  • עיצוב ונוכחות

    המעצבים של טורס החליטו לשמר את המסר הבסיסי של סאנגיונג – הופעה בוטה ורבת נוכחות - עם הרבה "השראה" מיצרנים אחרים. לטורס חזית עם הרבה מהמשותף לזו האייקונית של ג'יפ, והפרופיל והאחוריים קרובים לזה של דיפנדר החדש. התוצאה מרשימה ומושכת.
  • תא נוסעים ומטען

    גם סביבת הנהג מעוצבת באופן עכשווי, עם מסכים עדכניים – מרכזי, למיזוג, לוח מחוונים – ושילוב גוונים נאה מאוד בחום ובשחור. בנוסף, איכות החומרים מכובדת בהחלט, גם איכות ההרכבה. האבזור העשיר והמסכים מוסיפים עוד להופעה המושכת בסביבת הנהג. המסכים פונים לנהג וזה טוב מאוד, אבל הסימונים עליהם קטנים מדי ולא ניגודיים מספיק, וזה פחות טוב.

    תנוחת הנהיגה טובה, שדה הראייה כנ"ל – ומול הנהג משתרע אותו מכסה מנוע שטוח עם מעין ידיות בצדדים, להדגשת הקשר לרכב שטח. מושב הנהג נוקשה מעט והמראות טובות מאוד.

    הכניסה לאחור נוחה והמרחב שם נרחב מאוד. המקום במרכז נוח מהמקובל. עוד יצוינו: פתח מיזוג, וילונות הצללה, תאורת לד ובעיקר רמת הגשה מכובדת. תא המטען אכן גדול מאוד, והמבנה שלו יעיל, חבל שאין לו גלגל חלופי.

  • מנוע וביצועים

    בגרסת הבנזין, התאוצה מעמידה בינונית. עם זאת, בזכות המומנט הגבוה (28.6 קג"מ) וזמינותו, הרכב מאפשר לצבור מהירות מכובדת גם במעלה הררי ממושך, גם לצאת לעקיפה בטוחה בכביש חד-נתיבי ומפותל, עם מקדם בטיחות ראוי. השיוט נינוח, 2000 סל"ד ב־100 קמ"ש. יחד עם פעולת התיבה, המגיבה במהירות ראויה לרוב, התוצאה היא ביצועים בהחלט מספקים ביום יום, גם בעומס. המנוע מעט רועש מעל 3000 סל"ד, אבל הצליל שלו סביר.

    בגרסה ההיברידית ניתן לנוע בחשמל בלבד עד למהירות בין 25 ל-30 קמ"ש. במהירות זאת מנוע הבנזין מותנע. הביצועים טובים מאוד, והמנוע החשמלי מוסיף למנוע הבנזין את אופי הפעולה האופייני לו: הרבה מומנט מסל"ד אפס. 

    תחת עומס ממושך (עליה ארוכה, למשל), כאשר הסוללה לא הספיקה להיטען במהלך הנהיגה, הביצועים יורדים.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק בגרסת הבנזין, עם רגל קצת כבדה על המצערת, תוואי הררי, קצת שטח, הייתה בינונית, ועמדה על 9 ק"מ/ל'.

    צריכת הדלק בגרסה ההיברידית נעה בין 13 ל-14 ק"מ לליטר ביום המבחן, והגיעה ל-16.5 ק"מ/ל' בשיוט נינוח. אלה נתונים טובים, לא מצטיינים.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      11.7 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      9.9 ק"מ/ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      15
  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים של טורס מכוון אותו לצד המעט נוקשה של הסקלה. השיבושים בכביש מורגשים, אך הוא מטפל בהם היטב ואינו מתרסק או נחבט על מחדלי התשתית בערים. מחוץ לעיר על כביש מאוד משובש הרכב פחות נוח, אבל בכביש גלי המרכב נע באופן מבוקר.

    בכל הקשור לאיכות הנסיעה, רעשי הרוח סבירים ומתגברים מעל 110 קמ"ש, ואילו רעשי הכביש בולטים יחסית כבר מעל 60 קמ"ש.

    נהיגה בשבילים הפתיעה. טורס היה נוח לא רק בכאלה כבושים, לא רק במעבר על חריצי מים, אלא גם בכאלה עם מסלעות. היכולת הדינמית טובה, זוויות הגלגול מתונות מאוד, והרכב נע בין עיקול לעיקול בקצב ראוי ויאה, גם מעבר למה שהנוסעים בו יהיו מוכנים לסבול.

    ההגה אומנם חף מכל תקשורת, אבל הוא קצר (2.5 סיבובים מנעילה לנעילה) ומדויק. הבלמים ממש בסדר, והדוושה מאפשרת מינון טוב לאחר תרגול קצר.

  • תמורה למחיר

    המחיר ממקם את טורס במרכז עולם דגמי הפנאי הקומפקטיים, כאשר לזכותו אופציה להנעה כפולה ויכולת שטח גבוהה מהמקובל בסגמנט. התמורה טובה.
  • גרסאות ורמות גימור

    גרסת הבנזין מוצעת בשתי גרסאות הנעה ולכל אחת רמת אבזור משלה: בהנעה הקדמית 'אורבן', בכפולה ''פרימיום' ולזו מפרט עשיר יותר.

    במפרט האבזור של 'אורבן' תאורת לד, חישוקי "18, גג שמש נפתח חשמלית, מפתח חכם, מולטימדיה "12.3, קישור אלחוטי לקארפליי ולאנדרואיד ומשטח טעינה, לוח מחוונים מוקרן "12.5, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג לאחור, תפעול חשמלי למושב הנהג, אוורור לקדמיים, חימום לכולם.

    במפרט האבזור ב'פרימיום' חישוקי "20, תפעול חשמלי לדלת תא המטען וחימום להגה. יצוין כי למרות שמוצעת גרסת הנעה כפולה ולמרות העיצוב המאזכר חלל אחסון לגלגל חלופי התלוי מאחור - לטורס אין צמיג חלופי אלא ערכת ניפוח.

    הגרסה ההיברידית מוצעת בשתי רמות גימור. במפרט של 'פרמיום' תאורת לד מלאה, חישוקי "18, גג זכוכית עם כיסוי, מצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם, מסך מרכזי ולוח מחוונים "12.3 כל-אחד, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור וריפוד דמוי-עור.
    ברמת האבזור 'אקזקוטיב',  בנוסף, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים שיש בהם גם אוורור וחימום, באחוריים חימום וכולם בריפוד עור.

  • בטיחות

    ה-KGM טורס טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, התרעות על רכב בשטח מת ועל פתיחת-דלת מסוכנת. בקרת שיוט אדפטיבית תוצע בהמשך.
  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסה מעודכנת והורדת מחיר קלה בחודש יוני 2025. תחילת שיווק גרסה היברידית בנובמבר 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    KGM טורס הוא רכב פנאי אטרקטיבי, עם בונוס של יכולת שטח טובה מהמקובל.

KGM טורס שאלות ותשובות

מחיר ה-KGM טורס מתחיל ב-169,900 ש"ח לגרסת Urban 2x4 ועולה עד 191,900 ש"ח לגרסת Premium 4x4. גרסת ההיברידי מתחילה ב-179,900 ש"ח.
גרסת Urban 2x4 עולה 169,900 ש"ח וכוללת אבזור בסיסי עשיר. גרסת Premium 4x4 עולה 191,900 ש"ח ומוסיפה הנעה כפולה, חישוקי 20 אינץ', דלת תא מטען חשמלית וחימום להגה.
כן, החל מנובמבר 2025 משווקת גרסה היברידית עם אותו מנוע 1.5 ליטר טורבו בתוספת מנוע חשמלי, להספק כולל של 204 כ"ס. המחיר מתחיל ב-179,900 ש"ח.
הדגם משווק עם תנאי רכישה מיוחדים. מומלץ לפנות ליבואן או לסוכנות של KGM לקבלת פרטים עדכניים על מבצעים והצעות מחיר אישיות.
האחזקה משתנה לפי שימוש, אך כוללת ביטוח (כ-200-400 ש"ח לחודש), דלק (8.5-9 ליטר ל-100 ק"מ), טיפולים תקופתיים וביטוח חובה. סה"כ כ-2,000-3,000 ש"ח בחודש.
מפרט Urban כולל: תאורת LED, חישוקי 18 אינץ', גג שמש נפתח חשמלית, מפתח חכם, צמד מסכים 12.3 אינץ', צימוד אלחוטי ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, משטח טעינה, בקרת אקלים דו-אזורית, אוורור וחימום למושבים.
ב-Premium 4x4 נוספים: הנעה כפולה, חישוקי 20 אינץ', תפעול חשמלי לדלת תא מטען וחימום הגה. כל השאר זהה ל-Urban.
לא, הטורס אינו כולל צמיג חלופי אך כולל ערכת ניפוח ותיקון. בגרסת 2025 החדשה נוסף גלגל חליפי זמני.
הטורס כולל אחריות יצרן של 3 שנים או 100,000 ק"מ, לפי המוקדם. זו אחריות סבירה המעניקה שקט נפשי.
הטורס בגרסת הבנזין מצויד ב-7 כריות אוויר ובגרסה ההיברידית ב-8 כריות: 2 קדמיות, 2 צידיות, 2 וילון, וכרית מרכזית לחציצה בין נהג לנוסע וכרית לברכי הנהג (בהיברידית).
כן, הטורס מצויד במערכת AEB לבלימת חירום אוטונומית מפני הולכי רגל ורוכבי אופניים, גם בנסיעה לאחור.
הטורס מצויד במערכות בטיחות אלו: ניטור רכבים בשטח מת, שמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על תנועה חוצה מאחור, עמעום אוטומטי של אור גבוה, והתרעה על פתיחת דלת מסוכנת.
בשלב זה לא, אך בקרת שיוט אדפטיבית תוצע בהמשך, עפ"י היבואן.
הטורס מקבל רמת אבזור בטיחות 2 מתוך 8. 78% מהשלדה פלדה בעלת חוזק גבוה, המספקת בטיחות מרבית. הרכב טרם נבדק ב-Euro NCAP.
הטורס טרם נבדק במבחני הריסוק של Euro NCAP. עם זאת, הוא מצויד במערכות בטיחות מתקדמות ושלדה חזקה (78% פלדת חוזק גבוה).
הטורס מציג עיצוב בוטה ורב נוכחות עם מבנה רבוע וחזית עם גריל שחור דמוי פסנתר. יש השפעות מאייקונים כמו ג'יפ ולנד רובר דיפנדר. התוצאה מרשימה ומושכת.
לפי נתוני מעבדה: גרסת Urban 2x4 משיגה 11.7 ק"מ לליטר (8.5 ליטר ל-100 ק"מ). גרסת Premium 4x4 משיגה 11.1 ק"מ לליטר (9.0 ליטר ל-100 ק"מ). במבחן אוטו התוצאה הייתה 9 ק"מ/ליטר.
כן, הגרסה ההיברידית משיגה צריכה של 17.1 ק"מ לליטר (5.8 ליטר ל-100 ק"מ) לפי נתוני מעבדה, כמעט פי 1.5 חסכונית יותר מגרסת הבנזין הרגילה.
מיכל הדלק מכיל כ-62 ליטר. במחיר ממוצע של 7 ש"ח לליטר, תדלוק מלא עולה כ-434 ש"ח ומאפשר טווח של כ-550-700 ק"מ.
במבחן דרכים מאומץ, תוואי הררי וקצת שטח, צריכת הדלק הייתה 9 ק"מ/ליטר, מעט גבוהה יותר מנתוני המעבדה (11.7 ק"מ/ליטר). זה טבעי בתנאי נסיעה אמיתיים.
הטורס מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המייצר 163 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט של 28.6 קג"מ ב-1,500-4,000 סל"ד. התיבה אוטומטית 6 הילוכים מבית Aisin.
גרסת ההנעה הקדמית מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות. הגרסה עם הנעה כפולה מעט איטית יותר בגלל המשקל הנוסף.
כן, הביצועים מספקים ביום יום. המומנט הגבוה (28.6 קג"מ) וזמינותו מאפשרים עקיפות בטוחות וטיפוס במעלות הרריים גם עם מטען. השיוט נינוח ב-2,000 סל"ד ב-100 קמ"ש.
הגרסה ההיברידית מציעה הספק כולל של 204 כ"ס לעומת 163 כ"ס בגרסת הבנזין הרגילה, והיא זריזה יותר בתאוצות ובעקיפות.
המנוע מעט רועש מעל 3,000 סל"ד, אך הצליל סביר. בנסיעה רגילה ברמות סל"ד נמוכות המנוע שקט ומתורבת.
תיבת 6 הילוכים אוטומטית מבית Aisin היפנית המוכחת מדור 3. התיבה מגיבה במהירות ראויה ומאפשרת תפעול ידני.
תא המטען של הטורס מאוד גדול - 599 ליטר במצב רגיל. עם קיפול מלא של המושבים האחוריים הנפח גדל ל-1,662 ליטר.
אורך 470 ס"מ, רוחב 189 ס"מ, גובה 172 ס"מ, בסיס גלגלים 268 ס"מ. זה גדול יותר מקיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, וממקם אותו בצד הגדול של הקטגוריה.
הטורס מרווח מאוד בפנים, הן במושבים הקדמיים והן בשורה האחורית. תעלת ההינע אינה בולטת באופן חריג. זהו הרכב הגדול והמרווח בקטגוריית רכבי ה-SUV הקומפקטיים.
הטורס הוא רכב 5 מושבים. שלושה ילדים יכולים לשבת בנוחות במושב האחורי, והמקום המרכזי נוח מהמקובל.
המשקל הוא 1,603 ק"ג בגרסת ההנעה הקדמית, 1,693 ק"ג בהנעה כפולה, ו-1,745 ק"ג בגרסה ההיברידית (כ-150 ק"ג יותר מגרסת הבנזין הרגילה).
מרווח הגחון עומד על 19.5 ס"מ בגרסת הבנזין, ו-18 ס"מ בגרסה ההיברידית (בגלל המשקל הנוסף). זה טוב לנסיעה בשבילים ולעלייה על מכשולים.
המרחב בשורה האחורית נרחב מאוד, כולל מקום טוב לראש ולרגליים. המקום המרכזי נוח מהמקובל ויש פתחי מיזוג, וילונות הצללה ותאורת LED.
הטורס מצויד בצמד מסכים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד - לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מרכזי למולטימדיה.
כן, הטורס מצויד בקישוריות אלחוטית ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, ויש גם משטח טעינה אלחוטי לסמארטפונים.
כן, הטורס מצויד במצלמת רוורס וחיישני חניה קדמיים ואחוריים בכל רמות הגימור.
כן, הטורס מצויד במפתח חכם בכל רמות הגימור, המאפשר פתיחה ונעילה נוחה והתנעה בלחיצת כפתור.
כן, הטורס מצויד במערכת בקרת אקלים מפוצלת דו-אזורית ופתחי מיזוג לאחור בכל רמות הגימור.
כן, הטורס מצויד בבורר הילוכים אלקטרוני (מדור 2025), המעניק תחושת תפעול עכשווית ואלגנטית.
כן, הטורס מצויד בתאורת LED מלאה - פנסים קדמיים, אחוריים ותאורת יום אוטומטית (DRL). התאורה מספקת הארה מצוינת וחסכונית.
הטורס גדול ומרווח יותר (470 ס"מ לעומת 451 ס"מ) עם תא מטען גדול יותר (599 ליטר לעומת 526 ליטר). המחיר נמוך יותר (169,900 לעומת 184,990 ש"ח) ויש אופציה להנעה כפולה. הספורטאז' יותר מוכר ומבוסס.
הטורס גדול יותר וזול יותר מהטוסון (169,900 לעומת 188,990 ש"ח). הטוסון מציע אבזור וטכנולוגיות מתקדמות יותר, אבל הטורס מציע תמורה טובה למחיר עם יכולת שטח טובה יותר.
KGM היא יצרנית קוריאנית מוכחת ברכבי שטח (סאנגיונג לשעבר). הטורס מצויד באחריות של 3 שנים, שירות טוב בישראל ואיכות הרכבה טובה. אמנם פחות מוכר מיונדאי/קיה, אך מציע אמינות סבירה.
הטורס מתאים למשפחות המחפשות רכב מרווח, לאוהבי טיולים ושטח, למחפשי תמורה טובה למחיר ולמי שמעריך אבזור עשיר ועיצוב מושך תשומת לב. כמו כן, הטורס מתאים למי שצריך יכולת גרירה והנעה כפולה.
כיול המתלים מכוון לצד המעט נוקשה, אך הוא מטפל היטב בשיבושים בכביש. בעיר הוא נוח, אך על כבישים משובשים מאוד הנוחות פחותה יותר. על כביש גלי המרכב נע באופן מבוקר.
כן, הטורס מצויד בחלון גג פנורמי חשמלי נפתח בכל רמות הגימור, המוסיף לתחושת המרווח ולכניסת אור טבעי.
רעשי הרוח סבירים ומתגברים מעל 110 קמ"ש, ורעשי הכביש בולטים יחסית כבר מעל 60 קמ"ש. בנסיעה רגילה הרכב שקט אך לא מבודד לחלוטין.
כן, בגרסת Urban יש חימום לכל המושבים (קדמיים ואחוריים), כמו גם אוורור למושבים הקדמיים. בגרסת Premium יש גם חימום להגה.
כן, הטורס 4x4 מציע יכולת שטח טובה מהמקובל בקטגוריה. מרווח גחון 19.5 ס"מ, נסיעה במים עד 30 ס"מ, והוא נוח בשבילים, חריצי מים ואפילו על סלעים.
גרסת ה-4x4 מסוגלת לגרור עד 1,500 ק"ג עבור נגרר עם בלמים. הרכב כולל מערכת TSA לבקרת יציבות נגרר לבטיחות מרבית.
הטורס מציע יכולת דינמית טובה. זוויות הגלגול מתונות מאוד, והוא נע בין עיקול לעיקול בקצב נאה ומבוקר. ההגה קצר (2.5 סיבובים) ומדויק, והבלמים מאפשרים פעולה טובה.
כן, איכות החומרים מכובדת ואיכות ההרכבה טובה. סביבת הנהג מעוצבת באופן עכשווי עם שילוב גוונים נאה בחום ובשחור, והמסכים והאבזור מוסיפים להופעה.
כן, הטורס מתאים לנסיעות ארוכות. המושבים נוחים, שדה הראייה טוב, השיוט נינוח ב-2,000 סל"ד ב-100 קמ"ש, ויש אבזור עשיר. הנוחות סבירה לנסיעות ארוכות.

KGM טורס מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

KGM טורס לפי שנים

KGM טורס השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    KGM טורס
    KGM טורס (מתיחת פנים), 1.5 ל' טורבו, Urban ,2x4
    הספק כוח סוס 163
    מחיר מחירון ₪169900
  • energy_2.svg
    on
    טויוטה ראב 4
    טויוטה ראב 4 אוט', 2.5 ל' היברידי, E-Volve
    מחיר מחירון ₪209990
  • ג'יפ קומפאס
    ג'יפ קומפאס 1.5 ל' טורבו, אוט', היברידי מתון, Altitude
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪209900
  • קיה ספורטאז'
    קיה ספורטאז' 1.6 ל' טורבו, אוט', Urban
    הספק כוח סוס 160
    מחיר מחירון ₪184990
  • energy_2.svg
    יונדאי טוסון
    יונדאי טוסון 1.6 ל' Long, טורבו היברידי, אוט', Excellence ,4x4
    מחיר מחירון ₪248900
  • ניסאן קשקאי
    ניסאן קשקאי 1.3 ל' טורבו, היברידי מתון, אוט', Acenta
    הספק כוח סוס 156
    מחיר מחירון ₪178990
  • אופל גרנדלנד
    אופל גרנדלנד, 1.2 ל' טורבו, היברידי-מתון, Edition
    הספק כוח סוס 145
    מחיר מחירון ₪186990

חוות דעת גולשים על KGM טורס

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (2)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4.5

נוחות השימוש ואבזור

4.5

מרווח ישיבה

5

תא המטען

5

יש לכם KGM טורס? כתבו חוות דעת

KGM ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.