KGM טורס 2025
KGM טורס 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
היצרנית הקוריאנית KGM (לשעבר סאנגיונג), השיקה בישראל בספטמבר 2024 את רכב הפנאי החדש של המותג, טורס (Torres). ה-KGM טורס הושק בעולם ב-2022, ומתאפיין במבנה רבוע ועיצוב בוטה ונוכח – עם לא מעט השראה מאייקוני שטח דוגמת ג'יפ ולנד רובר. בסיס הגלגלים כמקובל בסגמנט, 268 ס"מ, אך ממדי המרכב ממקמים אותו בצד הגדול יותר של הקטגוריה (C-SUV). האורך 470 ס"מ (כ-20 ס"מ יותר מקיה ספורטאז', למשל), הרוחב בצד הנרחב, 189 ס"מ, וגם הגובה מכובד: 172 ס"מ. תא המטען גדול מאוד, 599 ליטרים, והמשקל 1603 ק"ג (הנעה קדמית), 1693 ק"ג (הנעה כפולה). טורס מוצע עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 163 כ"ס ו-28.6 קג"מ. התיבה אוטומטית וההנעה קדמית או כפולה.
בחודש יוני 2025 החל שיווקה בישראל של גרסה מעודכנת קלות; השינויים החיצוניים שבוצעו בעדכון מינוריים ועיקר תשומת הלב הופנתה לסביבת נהג חדשה.
בנובמבר 2025 החל שיווקה של גרסה היברידית חדשה, הכוללת אותו מנוע בנזין 1.5 ליטר, אליו מצטרף מנוע חשמלי להספק כולל של 204 כ"ס.
צריכת הדלק המשולבת (נתון מעבדה) היא 17.1 ק"מ/ל' לעומת 11 ק"מ/ל' בגרסת הבנזין. משקל גרסה זו 1745 ק"ג, כ-150 ק"ג יותר מאשר גרסת הבנזין. מרווח הגחון הוא 18 ס"מ, 1.5 ס"מ פחות – ובעיקר: לגרסה ההיברידית אין הנעה כפולה. -
עיצוב ונוכחות
המעצבים של טורס החליטו לשמר את המסר הבסיסי של סאנגיונג – הופעה בוטה ורבת נוכחות - עם הרבה "השראה" מיצרנים אחרים. לטורס חזית עם הרבה מהמשותף לזו האייקונית של ג'יפ, והפרופיל והאחוריים קרובים לזה של דיפנדר החדש. התוצאה מרשימה ומושכת. -
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג מעוצבת באופן עכשווי, עם מסכים עדכניים – מרכזי, למיזוג, לוח מחוונים – ושילוב גוונים נאה מאוד בחום ובשחור. בנוסף, איכות החומרים מכובדת בהחלט, גם איכות ההרכבה. האבזור העשיר והמסכים מוסיפים עוד להופעה המושכת בסביבת הנהג. המסכים פונים לנהג וזה טוב מאוד, אבל הסימונים עליהם קטנים מדי ולא ניגודיים מספיק, וזה פחות טוב.
תנוחת הנהיגה טובה, שדה הראייה כנ"ל – ומול הנהג משתרע אותו מכסה מנוע שטוח עם מעין ידיות בצדדים, להדגשת הקשר לרכב שטח. מושב הנהג נוקשה מעט והמראות טובות מאוד.
הכניסה לאחור נוחה והמרחב שם נרחב מאוד. המקום במרכז נוח מהמקובל. עוד יצוינו: פתח מיזוג, וילונות הצללה, תאורת לד ובעיקר רמת הגשה מכובדת. תא המטען אכן גדול מאוד, והמבנה שלו יעיל, חבל שאין לו גלגל חלופי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת הבנזין, התאוצה מעמידה בינונית. עם זאת, בזכות המומנט הגבוה (28.6 קג"מ) וזמינותו, הרכב מאפשר לצבור מהירות מכובדת גם במעלה הררי ממושך, גם לצאת לעקיפה בטוחה בכביש חד-נתיבי ומפותל, עם מקדם בטיחות ראוי. השיוט נינוח, 2000 סל"ד ב־100 קמ"ש. יחד עם פעולת התיבה, המגיבה במהירות ראויה לרוב, התוצאה היא ביצועים בהחלט מספקים ביום יום, גם בעומס. המנוע מעט רועש מעל 3000 סל"ד, אבל הצליל שלו סביר.
בגרסה ההיברידית ניתן לנוע בחשמל בלבד עד למהירות בין 25 ל-30 קמ"ש. במהירות זאת מנוע הבנזין מותנע. הביצועים טובים מאוד, והמנוע החשמלי מוסיף למנוע הבנזין את אופי הפעולה האופייני לו: הרבה מומנט מסל"ד אפס.
תחת עומס ממושך (עליה ארוכה, למשל), כאשר הסוללה לא הספיקה להיטען במהלך הנהיגה, הביצועים יורדים.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
צריכת הדלק בגרסת הבנזין, עם רגל קצת כבדה על המצערת, תוואי הררי, קצת שטח, הייתה בינונית, ועמדה על 9 ק"מ/ל'.
צריכת הדלק בגרסה ההיברידית נעה בין 13 ל-14 ק"מ לליטר ביום המבחן, והגיעה ל-16.5 ק"מ/ל' בשיוט נינוח. אלה נתונים טובים, לא מצטיינים.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק11.7 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו9.9 ק"מ/ליטר
-
15
-
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של טורס מכוון אותו לצד המעט נוקשה של הסקלה. השיבושים בכביש מורגשים, אך הוא מטפל בהם היטב ואינו מתרסק או נחבט על מחדלי התשתית בערים. מחוץ לעיר על כביש מאוד משובש הרכב פחות נוח, אבל בכביש גלי המרכב נע באופן מבוקר.
בכל הקשור לאיכות הנסיעה, רעשי הרוח סבירים ומתגברים מעל 110 קמ"ש, ואילו רעשי הכביש בולטים יחסית כבר מעל 60 קמ"ש.
נהיגה בשבילים הפתיעה. טורס היה נוח לא רק בכאלה כבושים, לא רק במעבר על חריצי מים, אלא גם בכאלה עם מסלעות. היכולת הדינמית טובה, זוויות הגלגול מתונות מאוד, והרכב נע בין עיקול לעיקול בקצב ראוי ויאה, גם מעבר למה שהנוסעים בו יהיו מוכנים לסבול.
ההגה אומנם חף מכל תקשורת, אבל הוא קצר (2.5 סיבובים מנעילה לנעילה) ומדויק. הבלמים ממש בסדר, והדוושה מאפשרת מינון טוב לאחר תרגול קצר.
-
תמורה למחיר
המחיר ממקם את טורס במרכז עולם דגמי הפנאי הקומפקטיים, כאשר לזכותו אופציה להנעה כפולה ויכולת שטח גבוהה מהמקובל בסגמנט. התמורה טובה. -
גרסאות ורמות גימור
גרסת הבנזין מוצעת בשתי גרסאות הנעה ולכל אחת רמת אבזור משלה: בהנעה הקדמית 'אורבן', בכפולה ''פרימיום' ולזו מפרט עשיר יותר.
במפרט האבזור של 'אורבן' תאורת לד, חישוקי "18, גג שמש נפתח חשמלית, מפתח חכם, מולטימדיה "12.3, קישור אלחוטי לקארפליי ולאנדרואיד ומשטח טעינה, לוח מחוונים מוקרן "12.5, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג לאחור, תפעול חשמלי למושב הנהג, אוורור לקדמיים, חימום לכולם.
במפרט האבזור ב'פרימיום' חישוקי "20, תפעול חשמלי לדלת תא המטען וחימום להגה. יצוין כי למרות שמוצעת גרסת הנעה כפולה ולמרות העיצוב המאזכר חלל אחסון לגלגל חלופי התלוי מאחור - לטורס אין צמיג חלופי אלא ערכת ניפוח.
הגרסה ההיברידית מוצעת בשתי רמות גימור. במפרט של 'פרמיום' תאורת לד מלאה, חישוקי "18, גג זכוכית עם כיסוי, מצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם, מסך מרכזי ולוח מחוונים "12.3 כל-אחד, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור וריפוד דמוי-עור.
ברמת האבזור 'אקזקוטיב', בנוסף, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים שיש בהם גם אוורור וחימום, באחוריים חימום וכולם בריפוד עור. -
בטיחות
ה-KGM טורס טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, התרעות על רכב בשטח מת ועל פתיחת-דלת מסוכנת. בקרת שיוט אדפטיבית תוצע בהמשך. -
מה חדש בדגם
תחילת שיווק גרסה מעודכנת והורדת מחיר קלה בחודש יוני 2025. תחילת שיווק גרסה היברידית בנובמבר 2025.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
KGM טורס הוא רכב פנאי אטרקטיבי, עם בונוס של יכולת שטח טובה מהמקובל.
KGM טורס מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
KGM טורס כתבות ומבחני דרכים
KGM טורס השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על KGM טורס
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם KGM טורס? כתבו חוות דעת