קיה נירו 2021 - אוטו

קיה נירו 2021 מידע כללי

קיה נירו 2021 יתרונות וחסרונות

יתרונות / מרחב לנוסעים, צריכת דלק, יחידת כוח.

חסרונות / עיצוב סתמי, נוחות נסיעה בעיר, אבזור נוחות.

בשורה התחתונה / להיט בגרסאות ההיברידי וב-PHEV. פחות אטרקטיבית בגרסתו החשמלית.

קיה נירו 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    כשקונצרן יונדאי-קיה החליט ללכת בכיוון החשמלי וההיברידי, הוא הציג פלטפורמה חדשה ייעודית לדגמים "ירוקים". על בסיס הפלטפורמה הזו יונדאי הציגה את איוניק, וקיה הציגה את נירו. השתיים חולקות לא רק פלטפורמה אלא גם את מרבית המכלולים.

    נירו עלה לישראל בנובמבר 2016 כשגרסת הפלאג-אין (PHEV) שהוצגה בהמשך, הגיעה בסוף 2018. נירו ההיברידי עלה לאחר מתיחת פנים באוגוסט 2019 כאשר גרסת ה-PHEV עודכנה אח"כ ועלתה במאי 2020 ובמקביל נוספה רמת גימור 'LX' נמוכה מרמת 'EX' ששווקה קודם לכן וששיווקה נמשך.

    החידוש עבור שנת 2021 נוגע להצטרפות נירו החשמלי – לראשונה בישראל - ולהחלפת רמת הגימור הבסיסית בנירו ההיברידית (מעתה 'אורבן' במקום 'LX').

    נירו החשמלי הוצג ב-2018, שנתיים אחר השקת הדגם, ושיווקו בישראל התעכב. בעולם משווקת הגרסה החשמלית בשתי רמות הספק. לישראל מגיעה הרמה החזקה יותר עם 204 כ"ס ו-40.3 קג"מ. לרכב סוללה של 64 קוט"ש, שמקנה לו טווח מוצהר של 455 ק"מ, ואפשרות לטעינה מהירה של 100 ק"ו. משקל הרכב 1825 ק"ג, כבד ב-335 ק"ג מהגרסה ההיברידית הרגילה וגם מערכת ההיגוי מעט מהירה יותר מזו שבגרסאות הרגילות.

    יש גם כמה הבדלי קוסמטיקה חיצוניים כמו השבכה הקדמית ותאורת היום השונות. לרכב חישוקי "17 כשלאחרות חישוקי "16, ובתא הנוסעים בורר הילוכים בצורת חוגה. יש רק רמת גימור אחת, ללא שם, שעשירה מרמת 'EX' (הגבוהה בשאר הגרסאות) ומוסיפה תפעול חשמלי למושב הנהג וטעינה אלחוטי לסמארטפון.

    מפרט הבטיחות דומה לשאר הגרסאות וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית המודיעה לנהג שהרכב מלפנים החל לנוע ועוד.

    נירו ההיברידית ונירו פלאג-אין, ממשיכות ללא שינוי ובשתיהן נמצא מערכות זהות לאלה שנמצא גם ביונדאי איוניק. שתיהן משלבת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר עם מחזור אטקינסון (105 כ"ס) ומנוע חשמלי. בשתיהן ההספק המשולב הוא 141 כ"ס, התיבה היא דו-מצמדית עם שישה הילוכים וההנעה קדמית.

    בכל זאת יש כמה הבדלים בין בנירו ההיברידית לזו החשמלית, אליהן תוכלו לקרוא בדף הדגם של שנת 2020.

  • עיצוב ונוכחות

    הופעה עדכנית ונאה. עם זאת, ובין היתר בגלל ממד הגובה, המופע החיצוני של קיה נירו 2021 מעט אנונימי ומחסיר מעט נוכחות שקיימת בדגמי פנאי קומפקטיים אחרים.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג כהה, החומרים טובים וכך גם הנדסת האנוש מלבד התצוגות בלוח המחוונים שאינם טובות בכל המצבים. אבזור הנוחות סביר, אבל המתחרים מצעים הרבה יותר גם ברמות הגימור הנמוכות.

    המרחב מאחור מספק בזכות רצפה שטוחה. נפח תא המטען בגרסה החשמלית ובהיברידית סביר (451 ו-427 ל', בהתאמה), בפלאג-אין מעט קטן עם 324 ל'. בכל הגרסאות הכיסוי הקשיח אינו מתרומם עם דלת תא המטען.

     

  • מנוע וביצועים

    נירו ההיברידי מספק ביצועים סבירים ומעט מתחת לממוצע הקבוצה. יצאה מהמקום זריזה וההתנהלות העירונית טובה, אבל ככל שעולה המהירות היכולת מתמתנת. צריכת הדלק במבחן הייתה 15.5 ק"מ/ל', 22 ק"מ/ל' בשיוט נינוח.

    לגרסת ה-PHEV ביצועים עדיפים, בזכות מנוע חשמלי חזק יותר (60 כ"ס). הביצועים טובים במהירויות נמוכות כל עוד הסוללה טעונה, קצת פחות בכאלה תלת-ספרתיות. יתרונה של גרסה זו הוא ביכולת הנסיעה על חשמל בלבד לטווח ראלי של בין 45-50 ק"מ. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 17.5 ק"מ/ל'.

    נירו החשמלי חזק משמעותית מהשתיים האחרים ומציע ביצועים עדיפים בהרבה בכל מצב. יש לו גם 5 רמות של בלימה רגנרטיבית (מתופעלות באמצעות פקדים מאחורי גלגל ההגה) ויש גם מצב אוטומטי ואלה עוזרים לו להציע טווח חשמלי של מעל 400 ק"מ.

     

  • נוחות והתנהגות

    כיול הבולמים של קיה נירו 2021 מעט נוקשה. בעיר הוא מצליח להתמודד עם פגמים קטנים אבל פחות עם בינוניים וגדולים. ככול שעולה המהירות נוחות הנסיעה משתפרת. רעשי הכביש והרוח מורגשים אבל אינם מוגזמים. בשבילים, נוחות הנסיעה סבירה. היכולת הדינמית, גם בזכות אותו כיול נוקשה, טובה.

    נירו החשמלי נוקשה וקופצני יותר וזה בולט בעיקר בנסיעה איטית, ובנסיעה על כביש גלי. גם בגרסה זו נשמעים רעשי הכביש. עם הירידה לשבילים מורגשת אותה נוקשות והיא מוחשית במיוחד במעבר על בורות גדולים יחסית. שפע הכוח שמגיע לגלגלים הקדמיים יכול ליצור לוחמת הגה, ויחד עם תוספת המשקל, אחיזת הצמיגים "הירוקים" (שמכוונים לחיסכון על חשבון אחיזה), והבלמים חסרי התחושה, נירו החשמלי פחות מדרבן להתנהלות נמרצת.

     

  • תמורה למחיר

    נירו אולי מחסיר מעט בתחום הפוזה, אבל הוא עשוי היטב, חסכוני ומתומחר באופן תחרותי. כל אלה – וכמובן ההטבות הניתנות לרכב היברידי צמוד – עשו אותו לאחד הדגמים הנמכרים בישראל.

    נירו החשמלי מציע טווח נסיעה של מעל 400 ק"מ, ועושה זאת מבלי לפגוע בשימושיות הגבוהה. הבעיה המרכזית היא מחירו הגבוה ביחס למתחרים עדיפים, ולכן התמורה בו פחות גבוהה.

     

  • התפלגות מכירות

    לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה LX 1.6 ליטר פלאג אין-היבריד עם כ-4500 יחידות.

    אחריה גרסת אורבן 1.6 ליטר היבריד עם כ-1900 יחידות.

     

  • מה חדש בקיה נירו 2021

    לראשונה בישראל נירו מוצע גם בגרסה החשמלית. זה הופך אותו לדגם היחיד המוצע בארץ ב-3 הגרסאות הירוקות: היברידי, היברידי פלאג-אין (PHEV) וחשמלי. בנירו ההיברידי רמת גימור אורבן מחליפה את רמת 'LX' כרמת הגימור הבסיסית.

  • סיכום

    רכב פנאי חסכני ויעיל. גרסאות ההיברידי וה-PHEV מוצעות במחיר טוב. החשמלי במחיר יקר.

קיה נירו 2021 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קיה נירו

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך קיה נירו?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים קיה נירו

קיה נירו צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

5
קיה נירו צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
20.4 טרם נבחן טרם נבחן 17.3 3
20.4 טרם נבחן טרם נבחן 17.3 3
71.4 טרם נבחן טרם נבחן 60.7 1
71.4 טרם נבחן טרם נבחן 60.7 1
6
17.3