לנד רובר דיסקברי ספורט 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
אורך החיים המקובל בתעשיית הרכב של דגם הוא שש שנים, ודיסקברי ספורט שהוצג ב-2014 הוא דגם ותיק ביותר.
מאז עבר מתיחת פנים אחת ב-2019 ונוספת ב-2023, במהלכה קיבל את הקוקפיט החדש של היצרנית. השינוי העיקרי הוא מערכת ממשק מרכזית חדשה, שמבטלת את הפקדים הפיזיים ועושה שימוש במסך מגע גדול יותר.
בעוד שהדגם היוצא כלל פאנל בקרת אקלים מתחת למסך, עם חוגות עגולות, בדגם המעודכן השליטה על בקרת האקלים היא מתוך המסך - והשטח שהתפנה מאכלס עתה תא אחסון עם מטען סלולרי אלחוטי. כל פונקציות הליבה של הרכב נשלטות כעת דרך מסך המגע המעוקל בגודל 11.4 אינץ', המריץ את הדור האחרון של ממשק Pivi Pro של JLR.
בנוסף, השליטה הקולית על אמזון אלקסה וממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו האלחוטיים, מוצעת כעת כסטנדרט, ולוח המחוונים המוקרן תקני בכל רמות הגימור.
גרסאות המצוידות בשבעה מושבים זוכות לבקרת אקלים נפרדת לשורה השלישית. יש גם אפשרויות גוונים, חומרים ומרקמים חדשים, כולל תחליפי עור סינתטיים ותערובות צמר.
גרסה יחידה המשווקת בארץ ב-2025 היא D200 עם טורבו-דיזל 2.0 ליטר המייצר 204 כ"ס ו-43 קג"מ, מ-0 ל-100 ב-8.9 שניות ועד ל-209 קמ"ש.
-
עיצוב ונוכחות
הדיסקו-ספורט נוטש את העיצוב הרבוע והחסון של הפרילנדר (ולנד רובר באופן כללי) לטובת קווים רכים יותר - ומנסה להידמות לאיווק הסקסי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נראית איכותית, מזמינה ועשירה מבעבר. גג הזכוכית הענק תורם לאווירה.
בניגוד למתחרים רבים, התחושה ממושב הנהג הנוח היא של רכב פנאי גדול וחסון. מאחור המרחב מצוין והמושב והאווירה נעימים.
הכניסה לשורה האחרונה קשה למבוגרים והמרווח מתאים לילדים.
תא המטען זעיר בתפוסה מלאה אך שימושי מאוד עם קיפול מושב או שניים.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל שנבחן שקט יחסית בתנועה איטית ומחוץ לעיר נעים עוד יותר. כרגיל בדיזל עיקר כוחו במומנט המתקבל בסל"ד נמוך שמאפשר שמירה על קצב גבוה ללא מאמץ.
התיבה מגיבה באיטיות, אך שילוב ההילוכים רך ונעים.
-
נוחות והתנהגות
מערך המתלים מצליח ליצור תחושה נעימה ולספוג גם שיבושים מורכבים. בשבילים התחושה חסונה ונעימה והרכב מתמודד היטב עם בורות ושקעים.
למרות הכינוי ספורט, אל תצפו להתנהגות ספורטיבית. לדיסקברי ספורט תחושת ניהוג מגודלת עם התנהגות צפויה ובטוחה.
בקרת היציבות היסטרית מדי.
-
תמורה למחיר
מחירו של הדיסקברי ספורט גבוה במיוחד - קרוב לחצי מיליון שקלים לרכב פנאי קומפקטי הם לא מעט, יוקרתי ככל שיהיה.
-
גרסאות ורמות גימור
דיסקברי ספורט מוצע ברמת האבזור 'SE דיינמיק' ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, ריפוד משולב של בד ועור ועוד.
-
בטיחות
לנד רובר דיסקברי ספורט נבדק פעם נוספת ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג מעודכן של 5 כוכבים עם ציונים של 84% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-85% במערכות בטיחות.
מערכות הבטיחות כוללות בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ועוד.
-
צריכת דלק
תצרוכת הדלק בגרסת הדיזל עמדה על 9.8 ק"מ לליטר במסלול מאומץ ו-12 ק"מ לליטר בשיוט בינעירוני.
-
מה חדש בלנד רובר דיסקברי ספורט 2025
אין שינויים במפרט בשנת המודל 2025.
-
סיכום
רכב פנאי שלם, מוצלח ובעל אופי ייחודי - אך יקר מדי.