לנד רובר ריינג' רובר 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
עם שושלת ששורשיה בתחילת שנות ה-70', ממציא קטגוריית השטח-פאר ממשיך להוביל אותה גם היום.
ב-2012 הוצג הדור הרביעי של הריינג' רובר - דגם חדש לחלוטין העושה שימוש במרכב אחוד העשוי כולו אלומיניום, דבר שסייע להפחתת משקל רצינית בת כ-420 ק"ג (בהתאם לגרסה).
בארץ משווק הריינג' עם שלושה מנועים - צמד מנועי דיזל (3.0 ליטר ו-4.4 ליטר) ומנוע בנזין אחד (5.0 ליטר עם מגדש-על) וכל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית.
תא הנוסעים מרווח מאוד ומציע הוד והדר כראוי לרכב פנאי-פאר בעל שושלת מיוחסת ועתירת מוניטין. אותו המוניטין הגיע גם בזכות מעטפת היכולות הרחבה שהציע הריינג', בכביש כמו בשטח - נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים איכותיים ויכולת השטח גבוהה ביותר.
לראשונה בישראל מוצע הריינג' רובר גם עם מנוע דיזל V6; חלילה לא צפוי מחסור בכוח (7.9 שניות ל-100 קמ"ש, למשל) וכבונוס, נוחות הנסיעה (ויכולת השטח, עבור מי שזה רלוונטי) אמורה להשתפר אף יותר בגרסה זו בזכות צמיגים בשרניים יחסית, במידה 235/65-19.
מסוף 2015 מוצע הריינג' רובר בישראל גם עם אפשרות לבסיס גלגלים מוארך ב-20 ס"מ (לכדי 312 ס"מ; בתוספת מחיר של 65,000 ש"ח בדגמי ה-V8) - לראשונה בתקופת הייבוא הסדיר של הדגם לארץ.
-
עיצוב ונוכחות
הצללית המוכרת נשארה ועיקר השינויים הם בעיצוב מלפנים ומאחור.
עם אורך של כ-5 מטר ובסיס גלגלים של 292 ס"מ (בדגם הרגיל), הריינג' הוא לא פחות מענק.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח מאוד והוא מלא בעור, עץ והדר.
רשימת האבזור בלתי נגמרת. יחד עם זאת, פה ושם נמצאים חיפויים חלולים למגע ואיכות ההרכבה לא אחידה.
תא המטען גדול וכולל גלגל רזרבי בגודל מלא.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-V8 דיזל חזק ומעודן ומספק ביצועים מלהיבים.
תיבת ההילוכים חלקה בפעולתה, אם כי מעט איטית לעתים (מצב הספורט פותר זאת). צריכת הדלק קמצנית ממש עבור רכב בעל מנוע וממדים שכאלה, עם צריכת דלק ממוצעת של 9 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה, אך אינה מושלמת; מחוץ לעיר אין שום טענות בנושא.
התנהגות הכביש מפתיעה לטובה, בעיקר הודות למערכת ה'דינאמיק ריספונס' שבגרסאות ה-V8.
-
תמורה למחיר
טרם נבדק
-
סיכום
הריינג' רובר הוא רכב אדיר ומוערך, אפילו עם תג המחיר העצום שלו.