תפריט מהיר
מקסוס מיפה 9 2025
מקסוס מיפה 9 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
מותג מקסוס הסיני הוקם ב-2011 על-ידי תאגיד הרכב הסיני SAIC, שנוסד ב-1955, נמצא בבעלות המדינה והוא הגדול מבין יצרני הרכב בסין. מקסוס מייצרת דגמי פנאי, טנדרים, מסחריות – ולא פחות מעשרה דגמים של מיניוואנים במגוון גדול מאוד של גדלים ומערכות הנעה: מנועי בעירה פנימית, מערכות היברידיות, חשמל מבוסס סוללות או תא-דלק מימני.
המיניוואנים של מקסוס הנושאים את השם 'מיפה' (MIFA) הם מהצד היוקרתי של הז'אנר - גדולים, רבי-נוכחות, מהודרים בפנים ועשירים באבזור. מיפה 9 הוא המיניוואן הגדול ביותר של מקסוס והוצג ב-2021. בסיס הגלגלים של הרכב הוא 320 ס"מ, אורכו 527 ס"מ, רוחבו 200 ס"מ, גובהו 184 ס"מ ומשקלו נע בין כ-2.5 ל-2.6 טון לפי רמת האבזור. הדגם מוצע עם שתי שורות מושבים מאחור לשמונה נוסעים, או עם שני מושבי קפטן נפרדים במרכז לשבעה נוסעים.
למיפה 9 מנוע חשמלי קדמי המייצר 245 כ"ס ו-35.7 קג"מ. משך התאוצה ל-100 קמ"ש הוא 9.2 שניות וההנעה קדמית. דגם זה מוצע רק עם סוללה של 90 קוט"ש, הטווח 430-435 ק"מ והספק הטעינה המהירה 120 קילוואט.
באופן יוצא דופן בשוק הישראלי, רכבי מקסוס מיובאים על ידי שני יבואנים רשמיים במקביל; חברת UMI החלה בשיווק המיניוואנים בדצמבר 2024, וכבר בחודש ינואר 2025 החל השיווק גם על ידי חברת 'אוטו חן'. ישנם גם הבדלים קלים בהיצע רמות הגימור שמשווק כל יבואן. -
עיצוב ונוכחות
מיפה 9 אינו מבריק בעיצובו, אבל הוא נאה יחסית והודות לממדיו בהחלט מרשים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג הותירה אותנו עם רגשות מעורבים. מצד אחד, המרחב גדול, מושב הנהג מוצלח וסידור המחוונים והמתגים מזכיר יותר דגמים 'מערביים' מאשר דגמים סיניים.
מנגד, תפעול הרכב דרך המסך נשאר מסורבל מאוד, הנדסת האנוש גרועה, חומרי הדיפון פשוטים והאיכות הכוללת בינונית.הכניסה לשורה השנייה רחבה ונוחה, והמושבים עצמם נוחים אך נטולי מנגנון הזחה.
מנגנון קיפול המושבים מסורבל, אך הכניסה לשורה השלישית נוחה והמרחב שם גדול מאוד. למרבה הצער המושבים בשורה השלישית לא נוחים, וניכר כי מדובר בספסל פשוט יחסית. מושב מס' 8 (אמצעי) יתאים לכל היותר לילד מתבגר.
לתא המטען נפח של 466 ליטרים – בהחלט נתון נאה לרכב עם שלוש שורות מושבים. המושבים כולם ניתנים לקיפול ליצירת מפלס אחיד, אך זה גבוה בהרבה ביחס לרצפה. -
מנוע וביצועים
המנוע מבצע את עבודתו כראוי – הוא שקט וחזק, ללא העוצמה המתפרצת המאפיינת מנועים חשמליים. יש לציין כי מערכת הבלימה הרגנרטיבית מורגשת (ומעצבנת) כבר במצבה החלש ביותר, ובמצב החזק ביותר אינה מאפשרת נהיגה בדוושה אחת.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
הבעיה הגדולה של מקסוס מיפה 9 היא צריכת האנרגיה המוגזמת, המסתכמת בסופו של דבר בטווח של כ-300 ק"מ בפועל – 30% פחות מאשר הטווח המוצהר (433 ק"מ) ל-3.3 ק"מ/קוט"ש.
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP439 ק"מ
-
טווח נסיעה בפועלטווח נסיעה בפועלהטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת300 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית90 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר120 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:30 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של מיפה 9 טובה, לא מצטיינת. הבולמים כשלעצמם רכים, אבל לא בהגזמה. כושר ספיגת השיבושים מרשים, אבל פעולת החזרה של הבולמים אינה נשלטת והדרגתית, והמרכב סובל מנדנוד-יתר, בעיקר במעבר על כביש גלי. בידוד הרעשים יעיל.
היכולת הדינמית של מיפה 9 מתקבלת על הדעת עבור סוג כזה של כלי רכב. אותה רכות סבירה גם בעומס דינמי, ורמת האחיזה שמעניקים הצמיגים סבירה.
אולם ההגה לא ממש מוצלח: שטח מת גדול ומערכת תגבור המשתנה במפתיע. -
תמורה למחיר
מקסוס מיפה 9 הוא המיניוואן הזול מסוגו לשמונה והיחיד שהוא חשמלי, כך שהתמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
מקסוס מיפה 9 מוצע ב-3 רמות גימור דומות אצל כל יבואן, אך הן לא זהות לחלוטין.
רמת הבסיס שמשווקת UMI נקראת 'קומפורט', מוצעת רק בתצורת 8 מושבים וכוללת תאורת לד, חישוקי "18, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת ההזזה הימנית-אחורית ולמושב הנהג, בקרת אקלים תלת-אזורית, צג "12.3 עם שיקוף סלולרי, מחוונים מוקרנים וריפוד דמוי עור.
אצל 'אוטו חן' רמת האבזור הבסיסית נקראת 'עלית', גם היא רק בתצורת 8 מושבים, והמפרט כמעט זהה: תאורת לד מלאה, חישוקי "18, מפתח חכם, בקרת אקלים תלת-אזורית ופתחי מיזוג גם לשורה השלישית, צג מרכזי "12.3 ולוח מחוונים מוקרן "7, קישוריות אלחוטית מלאה ועוד.
אצל UMI רמת הגימור 'לקשרי' מאפשרת בחירה בין 8 או 7 מושבים וכוללת בנוסף חישוקי "19, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לשתי דלתות ההזזה מאחור, למושבים הקדמיים שיש בהם גם אוורור, ולמושבי הקפטן שיש בהם גם עיסוי.
'אוטו חן' מציעה את רמת 'לקשרי' עם אותו אבזור, אך בתצורת 8 מושבים בלבד.
רמת הגימור הבכירה 'פרמיום' זהה אצל שני היבואנים, מוצעת רק עם 7 מושבים, וכוללת גם עיסוי במושבים הקדמיים, מראה המקרינה תמונת מצלמה וריפוד עור. -
בטיחות
מקסוס מיפה 9 נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 93% בהגנת מבוגרים, 89% בהגנת ילדים, 73% בהגנת הולכי רגל ו-83% על מערכות בטיחות. מיפה 9 כולל כסטנדרט בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
במבחן התגלה כי מערכת תיקון הסטייה מנתיב אינה פועלת היטב (אין מרכוז בנתיב), והעמעום האוטומטי התבטל מעצמו במהלך הנסיעה (אפשר להחזיר). לבקרת השיוט מצב זחילה בפקקים הניתן לתפעול רק מעמידה – ובעיקר: היא מוגבלת עד 120 קמ"ש, ההאצה באמצעותה איטית מאוד. -
מה חדש בדגם
תחילת שיווק בישראל על ידי יבואן נוסף, 'אוטו חן', בחודש ינואר 2025. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
מקסוס מיפה 9 מציע שפע מרווח ואבזור במחיר תחרותי, אך הטווח החשמלי המאכזב פוגע באטרקטיביות שלו.
מקסוס מיפה 9 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
מקסוס מיפה 9 כתבות ומבחני דרכים
מקסוס מיפה 9 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על מקסוס מיפה 9
יש לכם מקסוס מיפה 9? כתבו חוות דעת