מרצדס ספרינטר 2025
מרצדס ספרינטר 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
מרצדס ספרינטר - ואן משלוח, 2.1 ל' דיזל, אוט', קומפקט נמוך 314 (3.5 טון) 2025
-
רקע כללי
דור שלישי למסחרית הגדולה ספרינטר הגיעה לישראל ב-2019. כמקובל היא משווקת בשפע של תתי-דגם: ואן, קומבי, נוסעים, שלדה עם תא-נהג יחיד או כפול, ובהיצע גדול של ממדים (3 אורכי בסיס גלגלים, 4 גרסאות אורך, 3 גרסאות גובה), וגם מנועים, תיבות, סוגי הנעה. מדובר על כ-1700 שילובים אפשריים! ספרינטר מוצעת בישראל במשקל כולל של 5.5-3.5 טון להובלה, ועם 22-10 מקומות בגרסאות נוסעים. יש מגוון יחידות כוח: טורבו-דיזל בנפח 2.1 ליטר בשני הספקים (143 ו-163 כ"ס), שמוצע עם תיבת שישה הילוכים ידנית או תשעה הילוכים אוטומטית, וטורבו-דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר שמייצר 190 כ"ס, ומשודך לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית. בגרסת הנעה קדמית סף הטעינה נמוך בשמונה ס"מ מאשר בגרסאות הנעה כפולה או אחורית. -
עיצוב ונוכחות
מרצדס דאגה שכל מי שרואה, ידע מיד שזו ספרינטר. החזית גדולה, אגרסיבית והסמל ממש לא צנוע בממדיו. בנוסף ניתן למצוא בחזית מדרגות יעילות להגיע לשמשות. -
תא נוסעים ומטען
הכניסה פנימה נוחה גם בזכות תכנון מוצלח למדרגות (חסרה ידית אחיזה צידית), והמרחב לראש ולרגליים טוב וללא הפרעה. מושב הנהג ההידראולי של Isri מצוין וכך גם שדה הראייה, חבל שקיפול המראות הראשיות אינו אוטומטי וכוונון הפנורמיות אינו חשמלי. מושב הנוסע, כרגיל במסחריות, לא נוח במיוחד לנסיעות ארוכות. סביבת הנהג מתקדמת משמעותית מזו של הדגם הפורש, ועיקרה אימוץ מערך MBUX לשליטה במערכות הרכב, כשדגם המבחן צויד במסך "10.25. הנדסת האנוש ברובה טובה. ספרינטר עשיר בחללי אחסון, כולל כאלה במשטח העליון שזכה לתכנון מצוין, וחלל אחסון עילי שתוכנן משני חלקים נפרדים. את הדלתות מאחור ניתן לקבע ב־180 מעלות ללא בעיה. עם זאת, אין אפשרות לקבוע פתיחה ל־270 מעלות ואין ידיות אחיזה לכניסה/יציאה. -
מנוע וביצועים
בחנו תצורת ואן 5 טון ארוך (בסיס גלגלים: 432.5 ס“מ, מרכב: 697 ס“מ), גבוה (270 ס“מ), עם מנוע דיזל 3.0 ליטר 190 כ“ס, תיבה אוטומטית (7 הילוכים) והנעה אחורית. הביצועים מצוינים. המנוע פועל באופן חלק, אך בשיוט הוא מעט רועש מהרצוי. תיבת ההילוכים מגיבה מהר כשצריך, כשההערה היחידה היא בזמן שילוב ידני להילוך נמוך, אז לפעמים נוצרת מעין בלימת-מנוע, שמשתחררת מעצמה. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך המבחן (ואן ארוך-גבוה, 5 טון, דיזל, 190 כ"ס) עמדה על 8.2 ק“מ לליטר.
-
נפח מיכל דלק65 ליטר
-
15
-
-
נוחות והתנהגות
כיול רך יחסית למתלים מאפשר נוחות נסיעה טובה מאוד בעיר ומחוצה לה. רק שיבושים משמעותיים הפריעו אם כי סביר שבנסיעה עם רכב עמוס, גם תחום זה ישתפר. בידוד הרעשים מוצלח ורק מעל 100 קמ“ש מתחילים להיווצר רעשים. ההגה קל, עם זווית טובה של הפניית גלגלים ושלושה סיבובים מנעילה לנעילה, מאפשרים כושר תמרון מצוין לספרינטר שנבחן בגרסתו הארוכה. גם היכולת הדינמית טובה מאוד, למרות זוויות הגלגול הבולטות וההגה הקל מידי. -
תמורה למחיר
ספרינטר החדשה מתייצבת בקו הראשון של מסחריות הדור החדש ועושה זאת אגב הפגנת יכולת כוללת טובה מאוד, ועם ערך מוסף חשוב של מערכות בטיחות אקטיביות. התמורה מצוינת. -
בטיחות
מרצדס ספרינטר זכתה ב-2025:בדירוג של 5 כוכבים בפרוטוקול הבטיחות העדכני של יורו NCAP. היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון, מערכת עזר לתיקון סטייה בשל רוחות צד, ניטור שטחים מתים, ובקרת שיוט אדפטיבית. בנוסף, מוצעת "חבילת חנייה" המצוידת בחיישנים, מצלמות וכוללת בלימה אוטונומית לאחור. -
מה חדש בדגם
תחילת שיווק גרסה חשמלית בישראל, צפויה במהלך 2025. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
מסחרית מוצלחת מאוד לנהג העובד.
מרצדס ספרינטר מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
מרצדס ספרינטר כתבות ומבחני דרכים
מרצדס ספרינטר השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על מרצדס ספרינטר
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם מרצדס ספרינטר? כתבו חוות דעת