סיאט איביזה 2018 יד שניה חוות דעת
-
רקע כללי
שנת 2018 היתה שנת המכירות המלאה הראשונה של איביזה החדשה (דור חמישי). הצפיות היו גבוהות, אבל התחרות העזה בתחום, וההתחזקות של קרוסאוברים קטנים הובילו לכך שאת השנה איביזה סיימה רק במקום השלישי בטבלת המסירות (עם 3837 מסירות) ובירידה (של כמעט 25%) ביחס למכירות הדור הקודם.
כדי להתחבר יותר לקהל הצעיר המתאים לתדמית של סיאט, החלה היבואנית במכירת רמת גימור מיוחדת רק באמצעות האינטרנט. הרמה נקראת 'אקסלנס', היא עשירה מרמת 'רפרנס' הבסיסית ומוצעת רק עם מנוע 1.0 ליטר ותיבה דו-מצמדית.
איביזה הזו והיא הראשונה בקבוצת פולקסווגן להתבסס על פלטפורמת MQB-0 – הגרסה המוקטנת ל־MBQ המודולרית של הקונצרן. הפלטפורמה החדשה מאפשרת לה להציע ממדים מהגדולים בקטגוריה.
היצע יחידות ההנעה כולל מנוע 1.0 ל' טורבו (3 ציל') בשידוך לתיבה אוטומטית רובוטית כפולת מצמד (7 הילוכים) או ידנית (5 הילוכים), בעלי הספק של 95-115 כ"ס. בשונה מבעבר לא תיוצר גרסת קופרה ואת מקומה תתפוס גרסה מחוזקת בשם "איוו", עם מנוע 1.5 ל' טורבו (4 ציל'), 150 כ"ס ותיבה ידנית (6 היל').
-
עיצוב ונוכחות
הקו הכללי מזכיר את הלאון ואת הדור היוצא, אבל כולל יותר משחקי נפח במכסה המנוע ובעיקר בדפנות. התוצאה היא אחת המכוניות היפות בסגמנט.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מאופיין בקווים אופקיים אשר מעצימים את תחושת המרחב. זו קיימת ממילא בשל הממדים הגדולים. החומרים הנוקשים פוגמים מעט באווירה הכללית, מנגד מסך המולטימדיה הגדול ("8) ברמות הגימור הגבוהות מאוד מוסיף.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' החזק (115 כ"ס) מרגיש תוסס, ועל אף שהצליל מעט קולני, הטון שהוא משדר ספורטיבי. תיבת ה-7 הילוכים הרובוטית (דו-מצמדית) נעימה כשמנגנון דימום/התנעה פעלתן מדי, ובמקרים מסוימים ממש מפריע ביציאה מרמזור. מנוע ה-1.5 ל' מרגיש חזק בברור.
 
-
נוחות והתנהגות
הכיול הנוקשה של המתלים יחד עם בידוד רעשים בינוני יוצרים איכות נסיעה סבירה. התנהגות הכביש טובה והיכולות גבוהות גם אם לא ספורטיביות. לגרסת "איוו" מתלים אדפטיביים שמשפרים את נוחות הנסיעה וגם מחדדים את היכולות הדינמיות, אבל לא הופכים את האיביזה למהנה לנהיגה.
-
תמורה למחיר
לקהל צעיר שמחפש סופרמיני תוססת, חסכונית, עם תא נוסעים מרווח ואיכותי, איביזה מציעה חבילה טובה. יש לתת את הדעת לכך שהיא נמכרת עם שנתיים אחריות.
 
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1 ליטר טורבו עם כ-1300 יחידות.
אחריה גרסת FR 1 ליטר טורבו עם כ-1200 יחידות.
 
-
סיכום
אחת המתמודדות הטובות בקבוצה עם חבילה מאוזנת.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.