סקודה קארוק 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
סקודה קארוק הוא דגם פנאי קומפקטי בסגנון קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ופיג'ו 3008. אמנם מדובר בדגם הפנאי הקומפקטי הראשון של סקודה, אבל המכלולים המשרתים אותו מגיעים מדגמים אחרים של קונצרן פולקסווגן - בהם רצפה ומערכות הנעה.
מתוך מבחר מערכות ההנעה, קארוק מוצע בישראל עם שני מנועי טורבו בנזין (1.0 ל' ו-1.5 ל') ושני מנועי דיזל (1.6 ל' ו-2.0 ל'); כל הגרסאות מוצעות בדרך כלל עם תיבה דו-מצמדית 7 היל' והנעה קדמית, אולם קארוק זמין בישראל גם עם תיבה ידנית (ב-1.0 ל') והנעה כפולה (ב-2.0 ל' דיזל).
מפרט הבטיחות התקני כולל מערכות בטיחות מתקדמות, ואלו גם גם מזכות אותו בדירוג הבטיחות המרבי של יורו NCAP וגם פותרות אותו מהצורך בהתקנה מקומית של מערכת התרעה.
-
עיצוב ונוכחות
הקארוק נראה דומה מאוד לאחיו הגדול קודיאק, רק קצת יותר בקטן. הצלעות האנכיות של השבכה הקדמית, פנסי הערפל הגבוהים ועוד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מוכרת משאר דגמי החברה והקונצרן. זה אומר קווים נקיים, כאשר במרכז הדשבורד ישנו מסך (גודל 6.5" או 8" בהתאם לרמת האבזור) נוח לתפעול.
תא המטען הגדול בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ליטר (115 כ"ס) מציע ביצועים סבירים. מנוע ה-1.5 ליטר (150 כ"ס) כצפוי מציע ביצועים עדיפים משמעותית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה. הקארוק מכויל על הצד הרך של הסקאלה – וזה מאפשר לו להתגבר על פגעי האספלט הישראלי בקלות יחסית. התנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח והפחות מרגש.
-
תמורה למחיר
הקארוק מציע חבילה טובה שמתומחרת בצורה הוגנת.
-
סיכום
חבילה פרקטית ראויה.