סאנגיונג רקסטון 2017 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / רכב שטח אמיתי עם מפרט תואם, גדול ומרווח לשבעה, עם מתיחת הפנים, יחידות הנעה משופרות של מרצדס.

חסרונות / מסורבל ביחס לרכב פנאי, ללא אבזור בטיחות עדכני.

בשורה התחתונה / רכב שטח בגודל מלא ובמחיר סביר.

סאנגיונג רקסטון 2017 חוות דעת

  • רקע כללי

    סאנגיונג רקסטון הוצג ב-2002 וסימן את סוף עידן הדינוזאורים של סאנגיונג – המוסו והקורנדו – ומעבר לכלים מודרניים יותר. כיום הרקסטון כבר נחשב בעצמו למיושן, אבל בעולם השטח אין מדובר בהכרח בחיסרון, שכן הוא עדיין מתבסס על אותה שלדת סולם קשוחה של הדגם הקודם, עם סרן חי מאחור והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח – מתכון נדיר בימינו, שמהווה בסיס מצוין לנהיגת שטח ונוח להתקנת שיפורים.

    אחרי הפסקת השיווק ב-2010 (אז עוד עם מנוע 2.7 ל'), חזר הרקסטון לישראל בתחילת 2014 עם שינויים קוסמטיים ועדכונים לרשימת האבזור, אך בעיקר כשהוא מצויד במנוע דיזל מודרני וחסכוני מקודמו בנפח 2.0 ל', עם 155 כ"ס. בפברואר 2016 הגיע לישראל רקסטון מעודכן, עם מנוע 2.2 ל' (178 כ"ס) ותיבה אוט' 7 היל'.

  • עיצוב ונוכחות

    כחלק מהעדכון האחרון עבר הרקסטון שדרוגים קוסמטיים מבפנים ומבחוץ. בעיקר תאורת לד ליום בחזית, הגה בעיצוב חדש, ופרטים מחודשים נוספים בתא הנוסעים, יש גם הבדלים בגלגלים ("18 במקום "16) ועוד כמה זוטות. העיצוב הכללי קצת מיושן, אבל התוצאה נעימה לעין.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים נראה מודרני וקל לעיכול, למרות הגוונים הקודרים. חבל רק שהחומרים פשוטים יחסית, עומס הכפתורים על ההגה עדיין מוזר ולא נוח לשימוש וההגה עצמו מתכוונן רק לגובה.

    המרווח בשורה השנייה טוב, אבל לא מצטיין, בעוד שמרווח הברכיים הוא הדבר היחיד שטוב בשורה השלישית – הכניסה אליה מסורבלת, המושבים נמוכים מאוד ואין מקום לכפות הרגליים.

     

  • מנוע וביצועים

    המנוע החדש הוא בנפח 2.2 ליטר, ומגיע ממרצדס. ההספק עומד על 178 כ"ס והמומנט על 40.8 קג"מ. זה שיפור של 23 סוסים וכ–4 קג"מ; שיפור נחמד, אבל לא דרסטי. תיבת ההילוכים מגיעה גם היא ממרצדס - זו ה–7G טרוניק שהייתה עד לא מזמן סוס העבודה העיקרי של מרצדס, והיא מציעה שני הילוכים יותר מאשר התיבה המוחלפת. השיפור בביצועים מורגש, אבל לא דרמטי כמו שעולה מההבדל בנתון התאוצה הרשמי. עם זאת, קל לשמור על קצב התנועה גם עם אוטו עמוס ובעלייה, והשיוט נינוח מאוד. צריכת הדלק השתפרה במעט ועמדה על 11 ק״מ לליטר בממוצע המבחן.

  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים שונה גם הוא במהלך העדכון, והוא מעט קשיח יותר, סופג קצת פחות ביעילות שיבושים עירוניים או אבנים שתולות. ועדיין, מדובר ברכב נוח למדי ביחס למקובל בקטגוריה, עם שילוב טוב בין ספיגה לריסון. בצד השלילי, מערכת המשיכה המעודכנת הרבה פחות יעילה מזו שהחליפה - ופשוט לא הצליחה להתגבר על שילוב של הצלבות וטיפוס בשטח.

  • תמורה למחיר

    עבור מי שמחפש רכב שטח אמיתי במחיר צנוע יחסית - סאנגיונג רקסטון 2017 הוא עדיין תמורה טובה לכסף, ובעיקר חסר מתחרים ישירים.

  • חדש בדגם

    בחודש מרץ הוצג דור חדש לרקסטון שנחת בארץ בשנת המודל 2018.

  • סיכום

    חרף גילו, סאנגיונג רקסטון 2017 הוא עדיין רכב שטח מוצלח ומשתלם.

סאנגיונג רקסטון 2017 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה
סאנגיונג רקסטון גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
2157
178
1,258
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סאנגיונג רקסטון?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

סאנגיונג רקסטון צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

1
סאנגיונג רקסטון צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
13.5 10.5 16.1 11.5 15
4
11.5