וולוו XC60 2025

וולוו XC60 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    הדור השני של וולוו XC60 נחשף בתערוכת ז'נבה 2017 ועבר מתיחת פנים אחת ב-2021. 

    בפברואר 2025 הוכרזה מתיחת פנים נוספת שנחתה בישראל בחודש מאי. על פניהם, השינויים אינם ענקיים, אבל גם המחיר לא השתנה בהרבה. 

     

    היצע המנועים כולל שניים: גרסת B5 עם מנוע בנזין 2.0 ליטר מוגדש טורבו שמייצר 250 כ"ס וגרסת T8 פלאג-אין שמוסיפה לאותו מנוע גם מגדש חשמלי ומפיקה 310 כ"ס. סוללה בקיבולת של 18.8 קוט"ש רושמות טווח מוצהר של 80 ק"מ. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים ומציעים הנעה כפולה.

     

    מערכת המולטימדיה פותחה יחד עם גוגל, ומציעה קישוריות לטלפון הנייד, שירותי מפות וניווט, עוזרת קולית ועוד.

  • עיצוב ונוכחות

    וולוו XC60 הוא כבר רכב ותיק, ועדיין המראה נאה ומושך. במתיחת הפנים האחרונה שונו הפגושים מלפנים ומאחור, הסבכה, החישוקים – שינויים לא גדולים או דרמטיים, אלא מדודים ומדויקים והתוצאה עדכנית ואלגנטית.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג של XC60 מסגירה את גילו, אך גם מזכירה את ההבדל בין מותג יוקרה אמיתי לכאלה שרק מתיימרים. אין מסכים גדולים וזקופים עכשוויים, אך יש מופע מינימליסטי ועדין, עם איכות חומרים גבוהה ביותר. אהבנו גם את פתחי המיזוג הגדולים, לא מובן מאליו בעידן העכשווי. 

    מושב הנהג נוח ותומך, אבל נדרש זמן כדי להתרגל אליו.

     

    מערכת המולטימדיה אינה הצד החזק של XC60. למסך רזולוציה טובה ותפעול נוח יחסית בזכות אייקונים גדולים (ויש לחצנים פיזיים לתפעול מערכת השמע) אך הוא מגיב באיטיות לעתים, סידור היישומים השונים אינו תמיד ברור או שיטתי - ומעל לכל: צימוד הטלפון נעשה באופן מיושן ומחייב שימוש בכבל, עם שקע במיקום לא נוח. יצוין לטובה לוח המחוונים, שתפעולו נוח ובעל היכולת להקרין וייז.

     

    למערכת המיזוג לוקח קצת זמן לקרר את החלל הנוסעים, אבל החמור הוא שפעולת מדחס המזגן מופסקת בעת עצירה ברמזור במסגרת מערכת 'עצור וסע' – ומערכת זאת אינה ניתנת לניתוק.

     

    אזור השורה השנייה ב- XC60 מוצלח ביותר – מרחב הפנים נדיב, מרווחי הראש, הברכיים וכפות הרגליים גדולים. הספסל עצמו נוח מאוד, גם בנסיעות ארוכות ומיקום פתחי המיזוג (בקורה B) מוצלח. המושב האמצעי אינו מוצלח – הוא צר יחסית ותעלת ההינע הגבוהה יחסית מחייבת פישוק רגליים.

     

    תא המטען גדול ומתחת לרצפה גלגל חלופי מוקטן. 

  • מנוע וביצועים

    הגרסה שנבחנה, B5, מצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר– 250 כ"ס, 36.7 קג"מ – וצמוד לו מערך היברידי-נטען (48 וולט).
    רוב הזמן בו בחנו את XC60 הוא היה עמוס באופן מלא (ארבעה אנשים וציוד). והוא הפגין ביצועים מצוינים.

    המנוע החשמלי הקטן יוצר דחף תחילי יעיל, ורצועת כוח רחבה משלימה את היכולת.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק בגרסת B5, בהינתן התנאים – רכב עמוס, נהיגה מאומצת במיוחד, גם עם קטע שביל קצר – עמדה על 7.6 ק"מ/ל'.

    בנהיגה רגועה יותר הצריכה השתפרה ל-9 ק"מ/ל'. לא מבריק.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      12.5 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      10.1 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      71 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      15
  • נוחות והתנהגות

    נוחות ואיכות הנסיעה על סיפונו של XC60 גבוהות ביותר. לנוחות הגבוהה מתווסף גם בידוד רעשים מוצלח במיוחד. 

    היכולת הדינמית טובה לקצב ראוי-גם-מהיר בכביש המפותל. מנגד, תחת עומס בולט כי המתלים רכים מדי וזוויות הגלגול גדולות יחסית. בנוסף, ההגה חסר תחושה ובעל שטח מת גדול. הבלימה אינה חזקה עם לחיצה ראשונית על הדוושה, ונדרשת לחיצה עמוקה מאוד בשביל לבלום.

    בנסיעת שבילים, רצופת כפלים (קורדרוי), XC60 העניק לנוסעים נוחות מרשימה, כולל ריסון טוב ביחס למסה. עם זאת, בנסיעת שבילים מהירה מערכות הבטיחות 'הבינו' שהוא לקראת תאונה, וחגורות הבטיחות הקדמיות הודקו באופן מוגזם.

  • תמורה למחיר

    וולוו XC60 מתומחר היטב ביחס לדגמי פנאי בינוניים של מותגי יוקרה, בפערים הנעים בין 50,000 שקלים ל-75,000 ביחס לדגמים כמו אודי Q5, אלפא סטלביו, ג'נסיס GV70 ולקסוס RX, ולפחות 100,000 שקלים בהשוואה לאחרים כמו ב.מ.וו X3, מרצדס GLC או ריינג' רובר ולאר.
    התמורה מצוינת. 

  • גרסאות ורמות גימור

    וולוו XC60 משווק בישראל בשלוש רמות גימור:

     

    'קור' שכוללת חישוקי "19, צג מולטימדיה "9, מחוונים מוקרנים, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים כולל זיכרונות. חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, תאורת לד היקפית ועוד.

     

    רמת גימור 'פלוס דארק' משדרגת את מערכת השמע להרמן קרדון ומוסיפה גג שמש פנורמי ועדכונים קוסמטיים.

     

    רמת גימור 'אולטרה' משדרגת את מערכת השמע ל-B&W את החישוקים ל-"20 ומוסיפה, עור נאפה למושבים, תצוגה עלית, מצלמת 360 וחיישני חנייה צידיים, ידית הילוכים מקריסטל ועוד.

  • בטיחות

    את מבחן הבטיחות עבר בשנת 2017 במבחן פחות מחמיר מהיום – וקיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות.

    מאז גם שודרגו מערכות הבטיחות וכיום הוא כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית..

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסה מעודכנת במאי 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    למרות גילו, וולוו XC60 הוא מוצר שלם, איכותי ומאוזן גם לפי המקובל כיום, מוצר מלוטש שכוחו עוד במותניו.

וולוו XC60 שאלות ותשובות

המחיר מתחיל מ-324,898 ₪ לגרסת Core הבסיסית, 354,900 ₪ לגרסת Plus Dark, ועד 474,900 ₪ לגרסת Ultra המאובזרת ביותר.
הפער בין Core ל-Plus Dark הוא 30,002 ₪, והפער בין Plus Dark ל-Ultra הוא 120,000 ₪. סה"כ הפער בין הגרסה הבסיסית לבכירה הוא 150,002 ₪.
כן, התמורה מצוינת. ה-XC60 מתומחרת נמוך ב-50,000-75,000 ₪ ביחס למתחרים כמו אודי Q5, אלפא סטלביו, ג'נסיס GV70 ולקסוס RX, ולפחות 100,000 ₪ זול יותר מ-BMW X3, מרצדס GLC וריינג' רובר ולאר.
אוטו ממליצה על גרסת B5 Core ב-4x4 במחיר 324,898 ₪. היא מציעה מאזן מעולה בין אבזור, ביצועים ומחיר, כוללת חישוקים 19", מסך 9", מחוונים מוקרנים ומערכות בטיחות מתקדמות.
המחיר כולל הנעה כפולה 4x4 בכל הגרסאות, תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים, מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב, וציוד בטיחות מלא עם 5 כוכבי בטיחות.
המחירים הם מחירי יבואן רשמי. מומלץ לפנות למשווקים מורשים לבדיקת מבצעים עדכניים, תוספות אבזור או חבילות מימון מיוחדות שעשויות להיות זמינות.
וולוו XC60 קיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות במבחן EuroNCAP משנת 2017. מאז שודרגו מערכות הבטיחות והיא נחשבת לאחד הרכבים הבטוחים ביותר בקטגוריה.
הרכב כולל בלימה אוטונומית (AEB), תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, 7 כריות אוויר, מערכת יציבות, והתראה ותיקון סטייה מנתיב פעילה.
כן מאוד. הרכב כולל נקודות עיגון ISOFIX, חימום למושבים האחוריים, מרווח ברכיים נדיב, ומערכת בטיחות מקיפה. בנוסף, הוא זכה בציון גבוה בבטיחות נוסעים ילדים במבחן EuroNCAP.
כן, כל הגרסאות כוללות מצלמת רוורס וחיישני חנייה אחוריים. גרסת Ultra משדרגת למצלמת 360 מעלות וחיישני חנייה צידיים נוספים לנוחות חנייה מקסימלית.
כן. במבחן שבילים רצוף כפלים (קורדרוי), וולוו XC60 העניקה נוחות מרשימה וריסון טוב של המסה. עם זאת, מערכות הבטיחות מופעלות לעיתים באופן רגיש מדי והחגורות מתהדקות בנסיעה מהירה.
צריכת הדלק של גרסת B5 במבחן אמיתי: 7.6 ק"מ/ליטר בנהיגה מאומצת (רכב עמוס), 9-10.1 ק"מ/ליטר בנהיגה רגועה. הצריכה המוצהרת לפי יצרן: 12.5 ק"מ/ליטר.
הצריכה סבירה אך לא מבריקה. בנהיגה רגועה ניתן להגיע ל-9-10 ק"מ/ליטר, אך בנהיגה מאומצת הצריכה יורדת ל-7.6 ק"מ/ליטר. זה נמוך מהמוצהר אך סביר לקרוסאובר בגודל הזה עם 250 כ"ס.
נפח מיכל הדלק הוא 71 ליטר. עם צריכה ממוצעת של 9 ק"מ/ליטר, הטווח התיאורטי הוא כ-640 ק"מ למילוי מיכל.
גרסת T8 הפלאג-אין היברידית מצוידת בסוללה בקיבולת 18.8 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי מוצהר של 80 ק"מ. זה מספיק לנסיעות יומיומיות בעיר ללא שריפת דלק.
וולוו ממליצה על דלק פרימיום 95 אוקטן לפחות לביצועים מיטביים. ניתן להשתמש גם בדלק רגיל 95 אוקטן, אך הביצועים והצריכה עשויים להיות מושפעים מעט. הדגם תומך גם בדלק המכיל עד 10% אתמול.
עלות טעינה תלויה בתעריף החשמל. עם סוללה של 18.8 קוט"ש וטווח של 80 ק"מ, טעינה ביתית תעלה כ-15-25 ₪ למילוי, זה זול בהרבה מדלק ומאפשר חיסכון משמעותי בנסיעות עירוניות.
ישנם שני מנועים: B5 - מנוע בנזין 2.0 ליטר טורבו היברידי-מתון המייצר 250 כ"ס ו-36.7 קג"מ. T8 - אותו מנוע עם מגדש חשמלי נוסף שמפיק 310 כ"ס, סוללה 18.8 קוט"ש וטווח חשמלי של 80 ק"מ.
גרסת B5 מייצרת 250 כ"ס (הספק) ו-36.7 קג"מ (מומנט). המנוע הוא 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם מערך היברידי-מתון בהספק 48 וולט המסייע בהאצות ובחיסכון בדלק.
כן. הביצועים מצוינים - המנוע החשמלי הקטן יוצר דחף תחילי יעיל, ורצועת כוח רחבה משלימה את היכולת. גם כשהרכב עמוס באופן מלא (4 נוסעים וציוד), ה-XC60 מפגין ביצועים מרשימים.
B5 היא היברידית-מתונה (250 כ"ס) ללא טעינה חיצונית. T8 היא פלאג-אין (310 כ"ס) עם סוללה 18.8 קוט"ש וטווח חשמלי של 80 ק"מ. הפער במחיר: כ-120,000 ₪ בין Plus Dark ל-Ultra (T8 זמינה רק ב-Ultra).
כל גרסות ה-XC60 מצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים והנעה כפולה 4x4 סטנדרטית. התיבה משודכת היטב למנוע ומספקת מעברי הילוכים חלקים.
5 מקומות. השורה הקדמית מציעה מרווח מצוין לנהג ולנוסע הקדמי, והשורה השנייה מאפשרת ישיבה נוחה ל-2 מבוגרים. המושב האמצעי צר יחסית ומתאים יותר לילדים.
כן מאוד. אזור השורה השנייה מוצלח ביותר - מרחב הפנים נדיב, מרווחי הראש, הברכיים וכפות הרגליים גדולים. הספסל עצמו נוח גם בנסיעות ארוכות ומיקום פתחי המיזוג מוצלח.
תא המטען גדול ומרווח. מתחת לרצפה קיים גלגל חלופי מוקטן. הרכב מתאים למשפחות ולנסיעות ארוכות עם הרבה ציוד, והנפח מספיק ל-4 מזוודות גדולות בנוחות.
גרסת Core מגיעה עם חישוקים 19 אינץ'. גרסת Plus Dark גם כן עם 19 אינץ' עם עיצוב שונה. גרסת Ultra משדרגת לחישוקים 20 אינץ' עם עיצוב בלעדי.
כן, מאוד. הרכב מציע 5 מקומות נוחים (4 למבוגרים בנוחות), תא מטען גדול, מרווח רגליים וראש מצוין בשורה השנייה, חימום מושבים קדמיים ואחוריים, ומערכות בטיחות מתקדמות. מתאים למשפחות עם 2-3 ילדים.
המערכת פותחה יחד עם גוגל, כוללת מסך 9 אינץ' (בגרסת Core), קישוריות לטלפון נייד, שירותי מפות וניווט, עוזרת קולית של גוגל ועוד. עם זאת, המסך מגיב באיטיות לעיתים וצימוד הטלפון דורש כבל.
כן, אך הצימוד נעשה באמצעות כבל (לא אלחוטי) בצורה מיושנת. השקע ממוקם במיקום לא נוח. עם זאת, המערכת כוללת שירותי גוגל מובנים כולל מפות וניווט.
גרסת Core מגיעה עם מערכת שמע סטנדרטית. גרסת Plus Dark משדרגת למערכת הרמן קרדון. גרסת Ultra מציעה מערכת Bowers & Wilkins פרמיום עם איכות שמע יוקרתית ביותר.
גרסת Core כוללת מחוונים דיגיטליים מוקרנים על לוח המחוונים. גרסת Ultra משדרגת לתצוגת Head-Up Display עלית שמקרינה מידע על השמשה הקדמית, כולל מהירות, ניווט ומערכות בטיחות.
כן, כל הגרסאות כוללות מערכת כניסה והנעה ללא מפתח (Keyless Entry & Go). ניתן לפתוח את הרכב ולהתניע אותו ללא להוציא את המפתח מהכיס.
המערכת מתעדכנת באמצעות עדכוני תוכנה OTA (Over-The-Air) של גוגל. וולוו משחררת עדכונים תקופתיים המשפרים ביצועים, מוסיפים תכונות חדשות ומתקנים באגים. העדכונים מתבצעים אוטומטית דרך חיבור אינטרנט.
המתחרים העיקריים: אודי Q5, אלפא רומיאו סטלביו, ג'נסיס GV70, לקסוס RX, BMW X3, מרצדס GLC, ריינג' רובר ולאר. ה-XC60 זולה ב-50,000-75,000 ₪ מרובם, ולפחות 100,000 ₪ מ-BMW, מרצדס וריינג' רובר.
ה-XC60 זולה בכ-100,000 ₪, מציעה איכות בנייה גבוהה יותר, בידוד רעשים טוב יותר ובטיחות מעולה. ה-X3 מציעה נהיגה דינמית יותר וטכנולוגיה מתקדמת יותר. תלוי בהעדפות - נוחות ותמורה (XC60) או ספורטיביות (X3).
וולוו XC60 זולה ב-50,000-75,000 ₪, מציעה עיצוב סקנדינבי מיוחד, איכות חומרים יוצאת דופן ובטיחות מעולה. ה-Q5 מציעה טכנולוגיה מתקדמת יותר ותא מטען גדול יותר. שני הדגמים מעולים - תלוי בסגנון ובתקציב.
וולוו XC60 זולה בכ-100,000 ₪, מציעה איכות בנייה יוצאת דופן, עיצוב ייחודי ובטיחות מעולה. ה-GLC מציעה תדמית יוקרתית יותר, טכנולוגיה חדשנית ומגוון רחב יותר של גרסאות. שני הרכבים מעולים באיכות ונוחות.
כן מאוד. נוחות ואיכות הנסיעה גבוהות ביותר, בידוד רעשים מוצלח במיוחד, והמושבים תומכים ונוחים. למרות שלוקח קצת זמן להתרגל למושב הנהג, הוא מצוין לנסיעות ארוכות.
היכולת הדינמית טובה לקצב ראוי-גם-מהיר בכביש מפותל. עם זאת, המתלים רכים תחת עומס וזוויות הגלגול גדולות יחסית. ההגה חסר תחושה ובעל שטח מת גדול, והבלימה דורשת לחיצה עמוקה לכוח מלא.
כן, גג שמש פנורמי מגיע סטנדרטי בגרסת Plus Dark ובגרסת Ultra. גרסת Core הבסיסית לא כוללת גג פנורמי, אך מציעה אפשרות להוסיף אותו בתוספת מחיר.
כן. מושב הנהג נוח ותומך, אך נדרש זמן להתרגל אליו. כל הגרסאות כוללות כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרונות, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים. גרסת Ultra משדרגת לעור נאפה יוקרתי.
למערכת המיזוג לוקח זמן לקרר את החלל, והחיסרון הגדול הוא שפעולת מדחס המזגן מופסקת בעצירה ברמזור במסגרת מערכת 'עצור וסע' - ומערכת זו אינה ניתנת לניתוק. עם זאת, פתחי המיזוג גדולים ומוצבים היטב.
כן מאוד. בידוד הרעשים הוא מהטובים בקטגוריה. הרכב מסנן רעשי דרך, רוח ומנוע בצורה מצוינת, ומאפשר שיחה ושמיעת מוזיקה בנוחות גם במהירויות גבוהות.

וולוו XC60 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

וולוו XC60 לפי שנים

וולוו XC60 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    וולוו XC60
    וולוו XC60 B5 אוט', 2.0 ל' טורבו היברידי-מתון, Core, 4x4
    הספק כוח סוס 250
    מחיר מחירון ₪324898
  • energy_2.svg
    WEY קופי 01
    WEY קופי 01, אוט', 2.0 ל' טורבו, פלאג אין הייבריד, Premium, 4x4
    מחיר מחירון ₪299900
  • ג'נסיס GV70
    ג'נסיס GV70 (מתיחת פנים), אוט', 2.5 ל' טורבו, Premium, 4x4
    הספק כוח סוס 300
    מחיר מחירון ₪399990
  • ג'נסיס GV80
    ג'נסיס GV80 (מ. פנים), אוט', 3.5 ל' טורבו, Elegant, 4x4
    הספק כוח סוס 375
    מחיר מחירון ₪575000
  • אלפא רומיאו סטלביו
    אלפא רומיאו סטלביו 2.0 ל' טורבו, אוט', Veloce, 4x4
    הספק כוח סוס 280
    מחיר מחירון ₪369900
  • energy_2.svg
    לקסוס RX
    לקסוס RX 350h אוט', 2.5 ל' היברידי, Kyushu, 4x4
    מחיר מחירון ₪409990
  • ב.מ.וו X3
    ב.מ.וו X3 xDrive20 (דור חדש), 2.0 ל' טורבו, היברידי-מתון, M-Sport
    הספק כוח סוס 208
    מחיר מחירון ₪424900

חוות דעת גולשים על וולוו XC60

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (5)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

5

מרווח ישיבה

5

תא המטען

5

יש לכם וולוו XC60? כתבו חוות דעת

וולוו ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.