רק 500 יחידות בסך הכל, מחולקות על פני 20 מדינות באירופה. זהו היקף הייצור המצומצם המיועד ל-RS500, הגרסה החדשה והלוהטת של הפוקוס RS. ה-RS, להזכירכם, היא הגרסה הקרבית של פורד פוקוס, חמושה במנוע 2.5 ל' טורבו ו-305 כ"ס המועברים דרך הגלגלים הקדמיים. ייצורה של ה-RS עומד להסתיים השנה (יחד עם סיום ייצור הדור הנוכחי של הפוקוס), וכאקורד סיום שמהווה גם סימן קריאה מוציאה פורד מהודרה מיוחדת: RS500. אין זו הפעם הראשונה שפורד משתמשת בכינוי זה: הוא הופיע לראשונה באמצע שנות ה-80 לציון גרסה מיוחדת של הסיירה קוזוורת', מהדורה שיוצרה גם היא ב-500 יחידות כדי שתוכל לשמש באופן חוקי בסיס למירוצי טורינג (ועשתה זאת בהצלחה רבה).
ה-RS500 הנוכחית זוכה לשדרוג מנוע המעלה את ההספק ל-350 כ"ס, ואת המומנט ל-46.9 קג"מ. המהירות המירבית עולה רק במעט, מ-260 ל-265 קמ"ש, ואילו התאוצה ל-100 קמ"ש מתקצרת מ-6.0 ל-5.4 שניות. בתחום השילדה אין שינויים לעומת ה-RS הרגילה, אך כל ה-RS500 יגיעו בצבע ייחודי – שחור מט קרבי.
פורד פוקוס אולטימטיבית: RS500
צילום: מנהל
אפשר בשקט להניח שהביקוש ל-RS500 יהיה גדול בהרבה מ-500 המכוניות שייוצרו. הכמות המוקצה לכל מדינה הוגדרה מראש, כש-101 יחידות מיעודות לבריטניה, 55 לגרמניה, 50 לצרפת וכן הלאה. יש אפילו הקצבה צנועה של 5 יחידות למדינות כמו דנמרק ויוון, ואילו נהגי אירלנד יצטרכו לריב על 3 המכוניות שמוקצות עבורם.
אנחנו כמובן לא נמנים על המדינות שזוכות להקצאת RS500, אבל אם אתם מתענינים בכל זאת תוכלו ללמוד עוד על המכונית במיני-אתר הייעודי שהוקם עבורה. החל ממחר יוצגו באתר גם קטעי-וידאו וניתן אף יהיה להוריד רינגטונים... של צליל המנוע, אנו מקווים.