למרצדס יש את חטיבת AMG, לב.מ.וו את מחלקת M, באודי פונים לאנשי מחלקת 'קוואטרו' אם צריך עוד קצת כוח, ואצל הונדה
אמור 'מוגן' (Mugen). כמו לא פעם אצל היפנים, גם במקרה זה העניינים עובדים קצת אחרת; פירוש השם 'מוגן' הוא משהו בין "חלום", "פנטזיה" ו"ללא גבולות" והוא נבחר על-ידי הירוטושי הונדה, בנו של מייסד הונדה, וחברו מסאו קימורה עת הקימו מחלקת שיפורים והכנת מכוניות למירוצים מבית הונדה, בשנת 1973. למרות הקרבה המשפחתית הונדה מעולם לא החזיקה או היתה הבעלים של מניות 'מוגן', נהפוכהו; צחוק הגורל הוביל לכך שבתקופה מסויימת אף הוחזק חלק ארי ממניות הונדה בידי בעלי 'מוגן' – הירוטושי הונדה מיודענו – מהסיבה הפשוטה שלאחר מות אביו עברו מניות רבות לידיו...
ההונדה סיוויק מהחלומות
צילום: מנהל
מוגן, על כל פנים, הפכה לשם דבר ביפן ולאורים ותומים בכל הקשור לשיפור מכוניות הונדה, ובשנים האחרונות היא פונה יותר ויותר למערב עם גרסאות ודגמים המיועדים להיות משווקים גם באירופה. הדוגמה האחרונה היא גרסת 'מוגן' לנושא "הונדה סיוויק טייפ-R" ששתי תמונות ראשונות שלה דלפו לרשת, עם כוונות להשיק את הקומפקטית הלוהטת "עד לסוף שנה זו" באירופה – בהחלט ייתכן שבמסגרת תערוכת פרנקפורט הקרובה, בספטמבר.
ההונדה סיוויק מהחלומות
צילום: מנהל
ה-Mugen Honda Civic Type-R 3D בשמה המלא היא הגרסה האירופאית לדגם שישווק ביפן והשיפורים התחשבו בתקנות ובחוקים האירופאיים. המנוע הוא 4-צילינדרי בנפח 2.0 ליטר (i-VTEC) שמציע כאן 240 כוח-סוס במקום ה-200 הסטנדרטיים ב'טייפ R' המועברים אל הגלגלים הקדמיים באמצעות גיר ידני בעל 6 מהירויות. יתר המפרט והשיפורים הטכניים לא פורסמו עדיין, אך בהתאם למסורת 'מוגן', זוכה גם המראה לטיפול מושקע ומקיף; ראשית בולטת הכנף האחורית הענקית העשויה – כיתר תוספות ה"פלסטיקה" סביב – מקרבון יקר וקל משקל. בתוך אלו כלולים גם הכנף הקדמית הנמוכה, "חצאיות" הצד, הסבכה הקדמית, מכסה תא המנוע ועוד. עוד טופלו פנים המכונית (עיצוב ייחודי, כיתובים, מושבים והגה שונים ועוד), החישוקים, המתלים ומערכת הפליטה המסתיימת בשני לועות בריאים מאחור.

החשיפה האירופאית מתוכננת כאמור להתבצע בקרוב, כאשר המחיר הצפוי – סביב ה-50,000 יורו – יותיר גרסה זו ככל הנראה כפריט נדיר על כבישי אירופה, למרות ביצועים (ופוזה...) שיהיו ככל הנראה בין המרשימים בקטגוריה.