פיג'ו היא יצרנית הרכב שמכוניותיה סובלות מהכי פחות תקלות - כך על-פי סקר אמינות שערך מכון המחקר ג'יי.די. פאואר (J.D. Power) בבריטניה, ושהתפרסם לאחרונה. מהסקר עולה כי מכוניות פיג'ו סבלו בממוצע מ-77 תקלות לכל 100 מכוניות, הנתון הנמוך ביותר מכל היצרניות ונמוך משמעותית מהממוצע של התעשייה - 119 תקלות ל-100 מכוניות.

מכוניות פיג'ו נהנו ממקומות גבוהים בקטגוריות השונות, כולל מקום ראשון בקרב הסופרמיני (פיג'ו 208), שני ברכבי פנאי קטנים וקומפקטיים (פיג'ו 2008 ו-3008 בהתאמה) ושלישי ברכבי מיני ומיניוואנים (פיג'ו 108). מכונית נוספת של קבוצת PSA (פיג'ו) נכנסה למקום השלישי בקטגוריית המיניוואנים (סיטרואן C4 פיקאסו).

המותג השני הכי אמין בסקר היה סקודה עם 88 תקלות ל-100 מכוניות בממוצע, והמשפחתית הקומפקטית מתוצרתה - סקודה אוקטביה - גם זכתה בתואר המשפחתית האמינה ביותר. יונדאי במקום השלישי עם 90 תקלות ופעמיים מקום שני בקטגוריות: יונדאי i10 במכוניות המיני וה-i20 בסופרמיני.

המכוניות הכי אמינות: מתוצרת פיג'ו
סקודה אוקטביה

בעוד סוזוקי וניסאן (94 תקלות ל-100 מכוניות בממוצע) נהנו מביצועים נאים, מפתיע למצוא את טויוטה רק במקום ה-18 והרחק מהממוצע, עם 134 תקלות. למרות שנכללו בסקר, הג'יי.די. פאואר לא מציג נתונים למיצובישי, ג'יפ, לקסוס וסמארט בשל מספר מכוניות נמוך, כך נמסר ממכון המחקר.

סקר האמינות השנתי כולל 177 נקודות בשמונה תחומים: תקלות בחלק החיצוני של הרכב; בעיות בחוויית הנהיגה; מערכות תצוגה ושליטה; מערכות שמע, מולטימדיה וניווט; מושבים; מיזוג אוויר; חלקי פנים; מנוע ותיבת הילוכים.

חשוב לשים לב כי הסקר מתייחס גם לנושאים סובייקטיביים כמו רמת רעש צמיגים ומנוע, רגישות לשריטות ונושאים אחרים שעשויים להיות שונים בין נהג לנהג. בנוסף, תמהיל המכוניות בבריטניה שונה בתכלית מזה שבישראל - שיעור מכוניות הדיזל גבוה בהרבה וכך גם ההעדפה לתיבת הילוכים ידנית. בהתאם, לא ניתן להסיק מסקנות ישירות מתוצאות הסקר בבריטניה (או כל מדינה מחוץ לישראל) היישר למצב אצלנו. בישראל מבוצעים סקרי אמינות דומים - אך בשל התנגדות יבואניות הרכב הוא אינו מפורסם לציבור.

המכוניות הכי אמינות: מתוצרת פיג'ו


המכוניות הכי אמינות: מתוצרת פיג'ו