תחרות אוטו השנה 2021 תגיע בקרוב לקו הסיום — ואתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע — ואז נכריז על הזוכות בקטגוריות השונות, כולל הזוכה הגדולה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021‘. בסדרת כתבות נחשוף בפניכם את המועמדות הסופיות בכל קטגוריה. הפעם — רכבי הפנאי הקומפקטיים.

סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים הוא הסגמנט הפופולרי בישראל מזה כשלוש שנים — בשנת 2020 מעל ל-30% מכלי הרכב החדשים שנמסרו היו שייכים לסגמנט זה. יצרניות הרכב ממהרות להיכנס לסגמנט ולהתחרות בו ורבות מהן עושות זאת עם יותר ממתמודד אחד (קיה, מאזדה, מיצובישי ועוד). השנה אכן הגיעו שלל מתמודדים חדשים שרק הוסיפו עניין ומגוון לסגמנט הצפוף והתחרותי הזה.

אוטו השנה 2021 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים
צילום: תומר פדר

מאזדה CX-5
מאזדה CX-5 הוא אחד מהכלים המוצלחים ביותר בסגמנט. מעבר לעיצוב חיצוני נאה וסביבת נהג מרשימה ואיכותית ה-CX-5 מציע יכולות טובות כשיוצאים לדרך — בידוד הרעשים הטוב יחד עם כיול מוצלח של המתלים הופכים אותו לאחד מכלי הרכב הנעימים בקטגוריה. לכך הוא מוסיף גם התנהגות כביש מצוינת ומהנה.

יתרונות: עיצוב, סביבת נהג, נוחות נסיעה, התנהגות כביש
חסרונות: מחיר התחלתי גבוה, ביצועים ב-2.0 ל‘

אוטו השנה 2021 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים
צילום: תומר פדר

סיטרואן C5 איירקרוס
רכב הפנאי הצרפתי מציע מימדים נדיבים ביחס למקובל בסגמנט — זה בא לידי ביטוי בכך שהוא מהבודדים בסגמנט שמציעים סידור של שלושה מושבים נפרדים בשורה השניה ואת אחד מתאי המטען הגדולים שבנמצא. יתרונו הגדול הוא בנוחות הנסיעה — מערך המתלים החדשני של היצרנית פשוט עובד נהדר ומסדר ל-C5 איירקרוס את נוחות הנסיעה הטובה בסגמנט.

יתרונות: נוחות נסיעה מצוינת, ביצועים (בנזין), צריכת דלק (דיזל), אחריות ארוכה, מרחב לנוסעים ומטען
חסרונות: התנהגות כביש פחות חדה, הנדסת אנוש, ריסון בכביש גלי

אוטו השנה 2021 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים
צילום: עזרא רפאל

פיג‘ו 3008
פיג‘ו 3008 הוא רכב הפנאי הנבחר שלנו בשנים האחרונות, ולא בכדי. מדובר ברכב נאה מבחוץ ומרהיב מבפנים. לכך הוא מוסיף יחידות הנעה יעילות, איכות נסיעה גבוהה, נוחות והתנהגות כביש טובות ועוד. כיום הוא מוצע גם בגרסה היברידית-נטענת חזקה וייחודית. מתיחת הפנים שעבר ונתחה בארץ לאחרונה הוסיפה ללטש את ה-3008.

יתרונות: עיצוב, מבחר רחב של יחידות הנעה, התנהגות כביש, נוחות נסיעה, סביבת נהג
חסרונות: נוחות נסיעה בינונית בעיר, מחיר גרסה היברידית, הנדסת אנוש

אוטו השנה 2021 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים
צילום: אלי שאולי

קיה נירו 
קיה נירו היה רכב הפנאי הקומפקטי הנמכר ביותר בישראל 2020, ולכך הוסיף השנה את תואר הרכב ההיברידי-נטען הנמכר ביותר. לאחרונה הדגם נחת לאחר מתיחת פנים ששיפרה את ההצעה של נירו — הוא עדיין מרווח, חסכוני ומתומחר היטב, אך כעת הוא מציג גם סביבת נהג עדכנית יותר ורמה גבוהה יותר של עידון.

יתרונות: צריכת דלק, מרחב לנוסעים, גרסה נטענת
חסרונות: נוחות בעיר, עיצוב מעט אנמי